How to make big curls!

Hei og hopp kjære blogglesere! Nå er jeg altså tilbake i Kristiansand igjen, med en litt mer hektisk hverdag! Jeg håper dere har fått en fin tirsdag så langt. Jeg har knipset noen bilder av min splitter nye krølltang til dere i dag! Tenkte jeg kunne tipse om hvordan man enkelt kan lage fine, store krøller! Jeg har lenge siklet etter denne Babyliss krølltangen, og da jeg så den på tilbud til 999 kroner i helgen, slo jeg til regnskapsførerens store fortvilelse til og kjøpte den. Hallo! Noen hårprodukter må man bare få unne seg! Eller?

Denne krølltangen er ihvertfall det mest geniale jeg har vært borti. Jeg får alltid Marianne til å krølle håret mitt med den når jeg er på mitt månedlige besøk der, og de digre, fyldige bølgene holder seg i evigheter! Jeg synes faktisk at krøllene er aller finest på dag 2, når de har fått roet seg litt ned. Greier jeg håret og sprayer med litt “The next day” spray dagen etterpå så er jeg altså så fornøyd med det at jeg aldri har lyst til å dusje igjen. Krølltangen dere ser på bildet over her kjøpte jeg på Elkjøp. Virkelig noe å ønske seg til jul!

Slik gjør du:
1. Er håret nyvasket så liker jeg å spraye det litt med en hårspray før jeg starter. Mitt hår er så glatt når det er nyvasket at krøllene bare vil falle rett ut hvis jeg ikke gjør dette. Hårsprayen jeg har brukt her ser dere på bildet under.
2. Når krølltangen er varm, sjekker du at du holder tanga riktig vei før du legger en mindre bit av håret ditt inni så nært hodet ditt som mulig. (Se bildet over). Klem igjen, og vips så surrer tanga inn resten av håret ditt.
3. Nå vil du høre en jevn pipelyd med ca ett sekunds mellomrom. Når håret er ferdigkrøllet, lager tanga fire pipelyder rett etter hverandre. Da slipper du grepet om tanga og lar håret falle lett ut. Ta en ny del hår og fortsett krøllingen.
4. Når hele håret er krøllet, sørger jeg alltid for å spraye med litt mer hårspray før jeg avslutter med både en “glansspray” og en “finishing spray”. Mye mulig man bare behøver en av dem, men jeg kjørte på med begge og fikk et glansfylt og mykt resultat.

Alle disse hårproduktene fikk jeg faktisk i en goodiebag fra brudeshowet!
De fås kjøpt på Komponisten frisør, og helt sikkert andre salonger også.

25 kommentarer
    1. En sånn krølltang virker jo så greit! Sliter alltid med å krølle håret helt bakest siden det blir så kort å surre rundt stanga, men med denne slipper man jo å stå og surre rundt:)

    2. Takk får koselig prat på toget igår. Det gjorde ihvertfall dagen min litt bedre. Operasjonen min gikk bra så nå hopper jeg rundt på krykker 🙂

    3. Henriette Røiland: I like måte Henriette! Å, det var godt å høre at operasjonen gikk bra. Håper du har det litt bedre på den andre fronten også. <3 Jeg kan ihvertfall love at det blir bedre! 🙂 Masse lykke til. Kos deg så godt du kan denne uken. <3

    4. Camilla: Ikke sant! Det finnes mange virkelig gode krøllstaver også, men da må man altså til med denne surringen. Jeg tror ikke det finnes noen enklere måte å få fine krøller på enn denne 😀

    5. Krøllene ble superfine! Må nok ønske meg en slik en selv 🙂 må forresten bare spørre, synes genseren var så utrolig fin, har sett etter noe i lignenende selv i evigheter! Altså fargen og med litt høy hals. Hvor har du kjøpt den? 🙂
      Stor klem! du er den flinkeste bloggeren!!

    6. Denne krølltangen virker så utrolig god og genial! Men jeg lurer bare på en ting, jeg har litt slitt hår, og er redd for at håret skal sette/tvinne seg fast inni krølltangen! Kan dette skje? Jeg tenkte å kanskje ønske meg denne til jul, men helst ikke svi av alt håret mitt.. haha! Klem!

    7. Hei Marthe! Wow, for noen krøller du får av den krølltangen. Den må jeg jo absolutt vurdere å kjøpe meg! Jeg har jo ingen krølltang enda, så veldig kjekt med tips til noen bra! Takk takk 🙂 Ha en fortsatt fin tirsdagskveld (det som er igjen av den). Klem<3

    8. elsker denne, men de siste gangene eg brukte den satt håret fast!!!! skikkelig au 🙁
      nå har eg ikkje brukt krølledingz på lenge for eg ahr vært syk syk syk syk og atter syk og da gidd en ikkje 😀
      ønsker deg en smashings onsdag 😀

    9. Bruker den samme krølltangen å elsker den! Litt dyr ja, men det var supert at jeg fikk den i 20 års gave, for ellers tror jeg ikke jeg hadde tatt meg råd, Hehe! Elsker også at man kan velge størrelse på krøllene og som du sier så holder de så lenge 😀

    10. Leste om den på bloggen din igår og fikk den i bursdagsgaven idag!! Gud jeg gleder meg til å få brukt den!! <3

    11. Har så innmari lyst på denne! Frisøren brukte den på meg en gang og jeg ble helt forelsket, krøllene ble så fine! Het genial for meg som har kort hår. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg