Min sommerferie – 2014

Denne sommeren har på ingen måte vært perfekt. Ikke bare fordi Jonas og jeg har gått fra hverandre, men også fordi jeg føler jeg har gått glipp av så mye! Jeg skulle for eksempel ønske at jeg fikk tilbrakt mye mer tid sammen med mine aller beste. Jeg har ikke fått besøkt familien i Stavanger så mye som jeg skulle ønske, og jeg har ikke fått deltatt på en eneste jentekveld hvor jentene som bor utenbys også er tilstede.. Jeg har gått glipp av bursdager hvor hele venninnegjengen er samlet, jeg har gått glipp av hyggelige båtturer, og jeg har gått glipp av en rekke norske, varme sommerkvelder. Sånn er det når man velger å reise! Man kan ikke få i bøtter og spann. Man må velge bort noe, og denne sommeren valgte jeg å fly. Først til Thailand, så til Costa Rica og så til Barcelona.

Tre fantastiske destinasjoner, og tre vanvittig forskjellige type reiser. I Thailand fikk jeg kvalitetstid med pappa og lillebror. I Costa Rica lærte jeg spansk, fikk en rekke nye opplevelser og ble kjent med mange fine mennesker. -Og til Barcelona dro vi på tidenes jentetur med både strandliv, shopping og sightseeing! Sånn sett har jeg fått litt av alt, men jeg kjenner likevel at sommeren forsvant litt for fort fra meg. Kunne jeg ikke ha fått en måned til? Jeg tror aldri jeg blir mett på å skape sommerminner med mine nærmeste. Jeg vil lage flere! Nå. <3 Under her får dere sommeren min i en slags oppsummering av tekst og favorittbilder! Tenkte det var på sin plass med et slikt innlegg her på www.martheborge.blogg.no.

MAI
Mai var måneden jeg sa opp jobben på Vero Moda for å ha en ordentlig sommerferie før studiene. Jeg jobbet riktignok ut måneden, men jeg hadde likevel noen fine soldager på stranden med både venninner og kjæreste. Vi grillet x antall ganger, badet i den iskalde sjøen, dro på båtturer, fisketurer og piknik i hagen! Mai måned var også en god treningsmåned. Jeg hadde 2-3 økter i uken med Magnus og tok meg gjerne også 2-3 økter hjemme. På et tidspunkt la jeg til og med om kostholdet, men så kom 17 mai, og jeg skeiet ut den ene dagen etter den andre.. Pyttsann! Så lenge jeg trener så bryr jeg meg ikke så mye om hva jeg putter i munnen. Man må leve også!

 

JUNI
Jonas og jeg bestilte oss en to ukers ferie til Chiang Mai i Thailand! Forholdet gikk ikke så bra så vi bestemte oss for å la denne ferien være med på å avgjøre fremtiden vår. Pappa tok oss med på alle mulige fantastiske steder, jeg fikk tilbrakt litt mer tid sammen med lillebror og Jonas og jeg fikk mildt sagt sprengt shoppingbudsjettet! Vi hadde det virkelig utrolig gøy sammen, men vi var som vi har vært i omtrent hele år.. Mer som gode venner. Når ikke engang en 140 kvadrats suite med basseng og tidenes mest idylliske omgivelser klarer å dra frem romantikken, da innser man at løpet er kjørt. Det var fryktelig trist å si ordene høyt, men i dag vet vi at dette var det riktige. Man kan ikke tviholde på hverandre for alltid bare fordi man er redd for forandringer. Det blir bedre! Man klarer seg alltid. <3 Det vet jeg nå.

 

JULI
Juli måned gikk alt for fort. Plutselig fikk jeg tilbudet om å reise på EF språkkurs til Costa Rica, plutselig var jeg på vei, og plutselig var jeg hjemme igjen! Jeg reiste alene i 10 dager, ble kjent med en rekke herlige spansk-studenter, fikk en formue nye erfaringer og levde livet fullt ut. Lærerne var helskjønne, skolen var nydelig, hotellet mitt var enda flottere og jeg fikk endelig stått på surfebrettet igjen! Ah, jeg savner alt ved Costa Rica og kunne godt tenke meg å reise tilbake. Helst med de samme menneskene som jeg traff nå. <3

Det var også nå i juli Jonas og jeg offisielt gjorde det slutt. Jeg hadde en uke med tidenes kjærlighetssorg, og Annika og jeg bestilte en spontan Barcelonatur så jeg skulle få noe å tenke på i den tunge tiden! Heldigvis hadde jeg to reiser å se frem til, og heldigvis ba venninnene mine meg på jentekvelder og middag hver eneste dag. Jeg tror ikke jeg har sovet alene i leiligheten mer enn fire netter siden det ble slutt. Jeg har vært på utallige sleepovers, og jeg har til og med hatt venninnebesøk fra Stavanger! Ah, hva skulle jeg gjort uten alle disse fine jentene mine? Familien har også vært supergode støttespillere. Uten dem og dere, ville nok prosessen ha gått mye mye saktere. Det føles godt å ha det ordentlig bra igjen. <3

Jeg har også endelig fått startet på svarene på spørrerunden! <3
Slike innlegg tar uendelig lang tid å lage, men det er altså på vei.

32 kommentarer
    1. Du har hatt en nydelig sommer tross alt :))
      Oppbrudd er aldri bare lett,men ofte vil det blir bedre om man ikkje fokusere på negativiteten:)
      <3

    2. Så dumt at det ble slutt mellom deg å kjæresten din 🙁 Men så bra at du har gode veninner rundt deg som tenker på deg å bestilte tur! 😀
      Mange fine bilder du har lagt ut på bloggen 🙂 Håper du får en fin sommerferie videre, å nyte de siste dagene som er igjen av den 🙂
      Klem

    3. Jeg vil si at dette virkelig har vært en sommer med mange opplevelser – vonde og gode! Du har vært på mange fine og spennende turer, og jeg tror du har lært mye nytt<3 Du har fått med deg mange utrolig flotte bilder hjem igjen, du har tatt med deg mange fine og koselige minner.
      Jeg ser på deg som en smart og veldig flink jente! Alt det bra du gjør for deg selv når ting ikke går helt din vei, alle de positive og bra tankene du har inni deg - selv når livet ikke vil samarbeide! Du er en fantastisk jente, Marthe! Virkelig en herlig jente med masse energi og mye glede å gi! Jeg vet du også er flink til å lytte til din egen kropp og være lei deg når kroppen helst vil det. Det er også en veldig bra ting å gjøre - en kan ikke alltid være glad og lykkelig, selv om en selvfølgelig helst vil det.
      Ha en fantastisk kveld<3 Klem

    4. Du har fått sykt fin mage ! 🙂
      Kan du vær så snill å lage en video eller lage et innlegg om de forskjellige øvelsene du gjør ? Du har den drømmemagen jeg ønsker meg.

    5. Elsker at du er så åpen om bruddet. Jeg sitter så stor pris på deg som person og blogger. Du er super og inspirerende. Godt å vise de ikke gode sidene ogsp

    6. Fantastisk innlegg,mange fine bilder.Herregud for en fin kropp du har også! Du er en utrolig vakker person både på utsiden og innsiden 🙂

    7. Så mye fine bilder du har tatt og ser ut som du har hatt tidenes sommerferie!
      Det å reise er jo virkelig det beste som finnes syntes jeg 😀
      Digger bloggen din og deg!

    8. Hei kjempe kult innlegg.
      Gjerne gå inn på bloggen min og se.
      Du kan klikke på navnet mitt eller søk på
      Barbignomen.blogg.no
      Villet vert så snilt 😀
      Gjerne si hva du/dere synes 😀

    9. Kjempe fine bilder! Høres ut som du har hatt en fantastisk ferie, men skjønner at du savner familie og vennetid også. Jeg håper alt går bra med deg, du er utrolig sterk. Er kjempe spent på å lese hvordan det gikk med første dag på studie, har krysset fingrene for deg i dag 🙂
      Du er min absolutt favoritt blogger! Ikke bare tar du fine bilder, har inspirerende innlegg og er helskjønn, men du er en fantastisk person også. Jeg blir så utrolig glad av å lese bloggen din. <3

    10. Ser ikke ut som en værst sommer i bilder vertfall!:)
      Bruker du forsatt pixlr til å redigere bildene dine? Jeg har prøvd å prøvd, men jeg får ikke mine bilder i nærheten av så flotte med pixlr vertfall. Jeg har prøvd som en gal å få til effekten som du har på bilde nr 2, men resultatet er jo håpløst..

    11. Hei:)
      Ser jo ut som du har hatt en super sommer! Da kan du ta med deg gode minner inn i studie året:)
      Nye hverdagene, det er de som utgjør selve livet!
      Mvh
      dinbabyshower.no

    12. jeg kjenner jeg får helt vondt inni meg av å høre at det er slutt mellom deg og jonas 🙁 dere virket så perfekte sammen, håper virkelig det går bra med deg nå 🙁

    13. Hvor er den hvite toppen du har på deg fra, på bilde nr 8 fra toppen? Den var utrooolig fin! Håper du får en strålende dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg