Swing low, swing high..

En liten smakebit på hva jeg har brukt morgenen på. Jeg er som dere kanskje ser tilbake i Kristiansand igjen! Ukens første PT time var satt opp klokken 09.00 i dag tidlig så nå sitter jeg ferdig trent og rimelig sliten her på hjemmekontoret og blogger for dere. *Flittig frøken* Det gikk i mye øving på markløft denne morgenen. Teknikken min er ikke helt god og det er jammen ikke godt å si hvorfor, men jeg tror vi konkluderte med at jeg er svak i korsryggen, og da er det jo bare en ting å gjøre.. Trene! Trene og øve.. Helt til jeg får det til. For det skal jeg. Vil nødig skuffe denne mannen som har som mål at jeg skal løfte 100 kg om… en stund!

Mot slutten av økten fikk jeg som alltid en mer intensiv økt å utføre på fortest mulig tid. På 8 minutt og 9 sekund gjorde jeg fem runder med American kettlebell swing 14 kg og overhead squat med vektskive. 21 repetisjoner på første runde, deretter 15, deretter 9, deretter 6 og til slutt 3. Følte meg som en svett, geleklump etterpå, men fy søren så deilig å kunne legge enda en god økt bak seg!

Mange av dere syntes det var veldig moro med en liten “trenings-utfordring”. Etter forrige PT time har jeg fått mange tilbakemeldinger fra lesere som prøvde seg på den samme 10 minutters AMRAP økten som jeg gjorde forrige. Noen av dere slo meg nesten, mens andre knuste meg ned i støvlene. Det er jo kjempegøy! Vel, ikke for meg, men for dere. Hehe! Slike små utfordringer hvor man mer eller mindre ikke behøver noe utstyr, lover jeg å bli flinkere til å komme med i fremtiden. <3 Blir så glad for å høre at blogginnleggene motiverer dere til å hive på treningstightsen og prøve noe nytt! Bare helst ikke slå meg i alt, for da får jeg høre det av Magnus etterpå. Hehe, vær snille!

Man kan ikke bare være dønn seriøs hele tiden. Det er viktig å le litt også! Selv på trening.. Heldigvis er det verken vanskelig å le med eller av disse to karene. Herlighet for et radarpar! (Nei ikke på den måten).

Tar jeg ikke helt feil så vil Magnus også legge ut noen fancy bilder på sin blogg!
Hans innlegg fra morgenens PT time kan dere etterhvert lese HER.

21 kommentarer
    1. Va gøy i begynnelsen når du fortelte at du hadde startet å trene. Men min mening synes eg det blir veldig kjedelig når du skal blogge om trening nesten hver dag. Det var ikke derfor eg starta å lese bloggen din. Håpe du tar det til deg, og at det blir litt mer variasjon framover 🙂
      Hilsen en jente som synes trening er artig å lese om av og til!

    2. Flink du er 😀 var og på trening men fy så varmt det var 😛 er overskyet men veldig varmt 🙂 hihi Ha en super dag videre <3

    3. Bloggen din er såå inspirerende!! Jeg er innom opptil fere ganger om dagen, hihi 🙂
      Jeg skjønner at det må være veldig irriterende med kommentarer hvor folk reklamerer som reklamerer for sin egen blogg, men nå er jeg en av dem som gjør det *skamme seg*. Likevel, om du hadde hatt lyst til å ta en titt innom min nyoppstartede blogg hadde det vært kjempefint! Jeg tenker foreløpig kun å dele coverlåter hvor jeg synger, slik at flere kan høre om de vil 🙂

    4. Kommer det er før- og etter-bilde når dt er gått en viss periode, elr når du har nådd målet ditt? 🙂 virkelig spent på utviklingen denne treningen har gitt deg!

    5. Hver gang jeg er på bloggen din tenker jeg på hvor god du er med lyset på bildene dine. Jeg elsker drive med bilder og video. Har du noe tips til linser eller hvordan du får så bra lys? 🙂

    6. Så utrolig fine bilder Marthe! Du har blitt virkelig flink på treningsfronten altså 🙂 Veldig inspirerende!!!!

    7. vet det ikke har noe med dette innlegget å gjøre, men du svarte ikke i det andre innlegget 🙂
      kan jeg gå på betakaroten selv om jeg ikke har noe planer for sydenferie i sommer? Skal til syden i høstferien, men vil gjerne bli litt brun i sommer også. Så kan jeg gå på betakaroten fra midten av juni til etter høstferien?

    8. Hedda: Da ville jeg bare ha begynt på dem nå ja! 🙂 Det anbefales at du starter to uker før ferien din starter, men hvis du skal sole deg en del i sommer også så er det bare å gå på tablettene hele sommeren. Det gjør jeg 🙂

    9. Ingelin Rystad: *Tommelen opp for deg!* Bare å stå på 😀 Hehe, tusen takk Ingelin. Har kost meg på jobb halve dagen. Håper du fikk en fin torsdag selv. <3

    10. Mia: Det er en uke siden forrige treningsinnlegg Mia 🙂 I mellomtiden har både antrekk, mat, Marthe tipser, bok og hverdags-kategorien blitt oppdatert en rekke ganger. Jeg tror jammen ikke man finner en stort mer variert blogg jeg! <3

    11. Emilie: Heisann Emilie 🙂 Tja! Først vil jeg bare si at øvelse gjør mester. Du må virkelig bare prøve deg masse frem for å finne ut hva som fungerer best på ditt kamera. Jeg må for eksempel alltid ha solen bak meg på bildene for at lyset skal bli perfekt. Får jeg solen på kroppen så vil bildene nærmest bli helt hvite med de innstillingene jeg foretrekker å bruke. 🙂 Jeg har Nikon D3000 kamera og portrettlinsen Nikon 50mm 1,4. Det er portrettlinsen som gjør at bildene blir så klare og fine med den skurrete bakgrunnen. 🙂 Koster 3000 kroner om jeg husker riktig! <3

    12. Hvem er det som tar bildene når dere trener? Sånn som det bilde av deg og magnus sammen foreksempel? 🙂 og synes du ikke det er litt småflaut å dra med seg kamera på trening?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg