Min mandag – Time for time

09.00 – 10.00: Jeg har sovet helt til 10.00! Jonas ville at jeg skulle bli liggende i sengen med ham en liten time etter at han kom hjem fra nattevakten sin. Jeg legger meg som en ball med ryggen inntil Jonas, og våkner som en sjøstjerne på kryss og tvers av hele kroppen hans. Heldigvis sover han som en stein, og jeg kan snike meg ut for å starte dagen!

10.00 – 11.00: Jeg setter på “Bad boys” av Zara Larsson så høyt jeg kan uten å vekke Jonas, danser rumpen av meg foran stuespeilet, og ler av meg selv etterpå. Etter 40 minutt med dansing og sumling finner jeg til fornuften og setter meg ved sminkebordet for å dyppe ansiktet i maling. Jeg bruker 20 minutter på sminken og lar håret forbli ustelt. Tiden renner fra meg. Jeg har jo som vanlig brukt opp morgenstunden på dans.

11.00 – 12.00: Jeg hiver meg i bilen, kjører til byen og handler sushi for alle penga. Ikke mine penger vel og merke. Jeg tar nemlig med meg feil bankkort og vips så står 8 biter med crabsticks og 8 biter med laks, scampi og chillimajonès, på Jonas sin regning. Haha, det var den hyggelige overraskelsen.

12.00 – 13.00: Jeg sleper hagemøblene ut på marka, dekker bordet og vekker Jonas. Surprise, surprise! Sushibrekkie is servered! (sier selvfølgelig ingenting om hvem som har betalt for maten).

13.00 – 14.00: Blogging, blogging, blogging. Min lille overraskelsesfrokost skal dokumenteres for 15 000 mennesker!

14.00 – 15.00: Jonas og jeg drar ut for å knipse antrekksbilder i solskinnsværet. Et blomstrete skjørt har fått kommet på og temperaturen er virkelig helt perfekt! Verken for kaldt eller for varmt. Jonas og jeg bestemmer oss for å handle grillmat på veien hjem.

15.00 – 18.00: Jeg skifter tilbake til min lille “Pirate booty dress” og sørger for å bytte ut undertøyet med bikini! Det er tid for noen “Marthe og Jonas-kvalitetstimer”. Vi tar med hunden, radioen og den nyinnkjøpte grillmaten, og drar på en bitteliten stand langt inni ødemarka på tømmerstø. Dette stedet får vi helt for oss selv og her koser vi oss i hele tre timer. Bella tar sitt første ufrivillige bad, Jonas fanger krabber, og jeg trykker i meg grillede marshmallows. Life is freaking great! Mange flere bilder fra dette skal dere få i morgen.

18.00 – 20.00: Jeg har rumpa full av sand og må derfor hive meg i dusjen før jeg setter meg i morgenkåpen for å blogge igjen. Denne gang er det antrekket som skal deles med mine kjære blogglesere. <3 Det blir også litt kommentarsvaring og oppdatering av instagram!

20.00 – 20.30: Jeg setter håret opp i en hestehale, hiver på treningsshortsen og tar meg en løpetur før solen går ned. Bella får selvfølgelig også være med! Fuglene kvitrer, temperaturen er perfekt og jeg føler meg helt topp!

20.30 – 21.00: Jeg skal egentlig trene styrke på stuegulvet, men blir distrahert av nabokatten som igjen er ute og dreper mus! Jeg gjør selvfølgelig et hederlig forsøk på å redde dyret, men katten kan jammen sakene sine og ser slett ikke ut til å være redd for mine spedalske bevegelser.. Dessuten må jeg også passe hunden som piper nervøst bak føttene mine. Jeg innser at det er best å la naturen gå sin gang og stenger halvtrist døren igjen. Jeg skal i hvert fall ikke se på!

21.00-21.30: Jeg får endelig fullført dagens økt! Det blir en aldri så liten styrkeøkt med fokus på mage på stuegulvet. Det går i plankeøvelsen og american situps.. Den neste timen går til blogging av “Min mandag – Time for time” og den neste timen igjen går til mer hyggelig kommentarsvaring. Fridagen nærmer seg slutten og jeg kan ikke annet enn å glise fra øre til øre. For en herlig mandag!

Purple is the new black sier jeg bare! Haha, sweet dreams <3
Håper dere likte innlegget. Moro å prøve noe nytt i blant!

62 kommentarer
    1. Haha veldig detaljert 😉 digger det 😀 Håper det kommer flere slike innlegg 😉 sweet dreams <3

    2. Syns Bella ser litt redd ut før badet stakkars. Har du forresten sett serien Orange is the new black? ( siden du ofte nevner “nesten” tittelen ) Sesong 2 slippes 6 juni. Gleder meg masse til det.

    3. tusen takk for et herlig innlegg. det var så gøy å lese. du lytter virkelig til leserene dine og hva de ønsker å lese om. tror du er den bloggeren som virkelig bryr deg om leserene dine

    4. Åh, så herlig! Virker som om du har hatt en super dag, og så heldig med fridag 😀 Høres så digg ut med sushifrokost! Ikke verst at du slapp unna med betalingen heller, haha. JA til flere slike innlegg! Morsomt å lese og få se hva dagen går til. Du er så flink, som alltid 🙂
      Jeg gleder meg såå mye til fridag på torsdag. Trenger litt avslapning, jeg har nemlig kjørt meg alt for hardt på jobb og blitt helt utbrent.. Lei og sliten hele tiden, har mistet gnisten på jobb, døgnrytmen er helt rævva og matlysten minimal. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det, men har iallefall klart å laga meg en skikkelig kveldsmat i dag, så det føltes godt! Også har vi bestilt oss en uke i Tyrkia om et par uker, så har heldigvis noe å se fram til! 😀
      Stor klem fra meg <3

    5. Gøy å lese hvordan din dag er. Tror vi lesere har lett for å glemme at dere toppbloggere gjør hverdagslige ting også, selv om dere ikke blogger om det. 🙂

    6. Kjempebra innlegg, gøy å se hva du gjør iløpet av dagen 🙂 Hvor er kjolen fra? Den var utrolig kul! 🙂

    7. Ååh, det var kjempe morsomt med sånt innlegg! Er koselig å få ta en del av hverdagen din 🙂 virket hvertall som din dag var knall bra med masse å gjøre 🙂

    8. Koselig innlegg! Det bildet med vannsprut var herlig, skikkelig sommerstemning over det hele 🙂 jeg har også nytt solen på snekketur i skjærgården utenfor Sandefjord! D.E.I.L.I.G! Håper på flere solskinnsdager fremover, tenk at om en uke er vi allerede inne i Juni?!?!? PS: skjørtet var aldeles nyydelig, det må skaffes allerede imorgen! En liten premie til meg selv etter overstått eksamen, hihi <3 Har desverre ingen Jonas å "låne" kortet av, da!

    9. Ingrid: Åå så hyggelig at du likte det 😀 Jeg har mange flere stemningsfulle bilder å dele med dere i morgen 😀 Jeg har virkelig hatt den beste mandagen. Ah, håper på mange flere slike avslapningsdager ute i solen <3 Det er utrolig hvor fort tiden går. Jeg kan hellerikke tro at vi snart er i juni. Juhuu! 😀

    10. Herlig innlegg! Veldig gøy å følge noen en hel dag time for time, selv om det sikkert er en del ekstra jobb! Men gøy å lese 🙂 Håper du har det en annen gang også!

    11. WOW dette innlegget digger jeg faktisk haha! Kjempegøy å lese, blir på en måte litt mer personlig, samtidig som vi får ta del i hverdagen din, GØY <3

    12. Frida Bringslimark: Åh, måtte torsdagen komme fort Frida! Tenk i morgen er det tirsdag og da er det bare en jobbdag igjen til torsdagen 😀 Hihi, tenk sånn så går det litt fortere. Og en uke i Tyrkia hørtes ut som en glimrende idè. Det fortjener du! <3 Herlighet, du må ikke glemme og sove og spise. Det er jo så viktig! <3

    13. Anonym: Åå <3 For en fin tilbakemelding. Tusen takk for gode ord! Jeg blir så glad når dere setter så stor pris på blogginnleggene mine <3 Det er en fryd å blogge for dere!

    14. Anonym: Hehe, ja det var ikke et helt frivillig bad, men jeg tror hun syntes det var veldig deilig etterpå. Løp rundt som en gal, rullet seg i sanden og solte seg tørr. 🙂 Nei, den serien har jeg aldri hørt om engang. Hehe! Så morsomt, jeg vet egentlig ikke helt hvor jeg har den “tittelen” fra. 😀

    15. Har du piercing i tunga? det visste jeg ikke, og jeg som leser bloggen hver dag (hvis du har det da).
      veldig bra innlegg. føler meg så slapp og kjedelig når jeg leser hvor mye fint og bra du får ut av dagen :p må jammen meg skjerpe meg og ta imot tips fra deg! :p

    16. God morgen. jeg vet du alltid har mye å gjøre, men er det en mulighet for at du kan skrive en liste hva man må ha med seg på sånne romantiske pikniker du og jonas ofte gjør. her i buskerud er det meldt pent hver de neste dagene, og jeg vil overaske kjæresten min. pliiiis, trenger råd… 🙂

    17. Hvorfor har du gul neglelakk på mange av bildene og plutselig på den ene antrekksbilde har du hvit neglelakk så plutselig iløpet av en time så fikk du hvite og en time senere gule igjen?

    18. Likte innlegget skikkelig godt. Ja til flere sånne! 🙂
      Men en ting som irriterte meg, var neglelakken din. På noen bilder var den gul, og andre hvit. Whaat?! 😛

    19. Bildene er nok ikke tatt fra samme dag siden du har hvite negler på noen bilder og gule på andre men det gjør jo ikke noe.

    20. For et bra innlegg, kjempegøy å lese alle “detaljene” i dagen din 🙂 ga meg også ideer til hva jeg kan gjøre dager jeg har fri! Du er så flott marthe 😀

    21. Ingebjørg: Hehe! Jeg glemte å ta bilde av da jeg satte på kontoret og blogget så vi tok dette etter antrekksbildene igjen 😀 Da hadde jeg farget neglene gule 🙂

    22. hahahaha en morsom vri :))
      Forresten er eg ikkje en rumpeguri,men Jonas er frekkesen siden han siden du trenger flere squats før du tar flere bilder hahaha fyyyy seg 😛
      han bare mobber nok litt :))

    23. Kjempe morsomt innlegg! veldig gøy å få innblikk i din hverdag fullstendig. Ser ut til at du koser deg stort om dagen, og det unner jeg deg virkelig! Du er utrolig vakker <3
      Hadde vært gøy om du og Jonas kunne hatt spørrerunde med hverandre igjen, noe slik som du har hatt tidligere 😀 veldig gøy å lese!

    24. Herlighet så artig det er med slike innlegg, veldig gøy at du tar med så mange fine bilder og ikke så aaltformye tekst! 😀
      STÅ PÅ Marthe !

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg