Let’s talk about hair!

God formiddag kjære, gode blogglesere! Først og fremst vil jeg bare skryte litt av dere. Så flinke dere er til å komme med spørsmål! Det er allerede blitt lagt igjen en god del kommentarer under forrige blogginnlegg, og det er alle tiders å se! Gleder meg til å plukke ut de aller beste og lage en hyggelig, liten video til dere. <3 Er det noe bloggen trenger mer av så er det nettopp dette.

Over til det dagens første innlegg skal dreie seg om! Jeg får utallige spørsmål om hvordan jeg steller håret mitt. Spesielt etter gårsdagens “What to wear” innlegg hvor jeg for engangs skyld viste håret mitt rett. Mange lurer på om jeg retter det og mange vil vite hvilke produkter jeg har i før rettingen. Her kommer svaret: Jeg retter ikke håret og jeg bruker ingen spesielle produkter for å få det slik som på bildet under til venstre. Håret mitt er bare sånn. Det er naturlig rett, og det er visst Hairtalk tapeextentionet mitt også. I hvert fall nesten! Det eneste jeg har gjort for å få det slik er å vaske det med shampoo, balsam og kur, for så å føne det med hårføner etterpå. Mer triks og fanteri har jeg ikke på den fronten! -Men jeg foretrekker å krølle håret, enten jeg skal ha det opp eller ned. Jeg vet ikke helt hvorfor, men det er vel bare slik. Har man rett hår så vil man ha krøller. Har man krøller så retter man ha rett. Favorittfrisyren min tror jeg vi alle vet hvordan ser ut.. Jeg har sikkert fått over hundre spørsmål om jeg kan vise hvordan jeg lager den. Her kommer endelig innlegget. Marthe har fått fingeren ut! Hihi, håper dere forstår fremgangsmåten ved hjelp av å titte på bildecollagen under her.




Slik gjør du:
1. Lag midtskill, og krøll hele håret med en krøllstav. Surr en og en hårdel rundt staven og hold i noen sekund til du har laget en krøll.
2. Du kan bruke hvilken som helst krøllstav. Frisyren blir like fin med store krøller som med små (slik som jeg har her).
3. Når hele håret er krøllet vil du muligens se ut som en puddel. You don’t want that! Så start med å lage sideskill på en av sidene.
4. Gre håret litt akkurat i toppen slik at du får roet ned noen av krøllene. Du vil ikke gre de helt ut så vær forsiktig med børsten.
5. Ta tak i en liten hårdel helt fremst ved ansiktet på den siden du har sideskillen og surr hårdelen som vist på bildene over.
6. Trekk den surrede hårdelen bakover og fest med et par lusespenner. Spray også gjerne med litt hårspray!
7. Helt til slutt legger du alt det krøllede håret på den ene siden, børster krøllene om det trengs og sprayer med litt hårspray.

Jeg bruker Mast krøllstaven fra Makestyle. Mast VOL 1, ikke 2.
Håper innlegget falt i smak. Jeg vet at dere får dette til! <3

29 kommentarer

Siste innlegg