Vinn PT time med Magnus!

Tjo hei! Da var det på høy tid å dele litt bilder fra ukens første PT time med dere. Jeg møtte Magnus halv elleve i dag tidlig og trente ferdig til halv tolv. Så herlig å få unnagjort en god treningsøkt og fremdeles ha hele dagen foran meg! Økten startet med litt uttøyning av armpartiet ettersom vi skulle fokusere en del på clean&jerk-øving med denne 20 kilos stangen. Manneøvelsen som ikke lengre bare er for mannfolk! Jammen ble jeg riktig så flink etterhvert også. Øvelse gjør mester! Stangen jeg beskrev som halve kroppsvekten min forrige uke, føltes nesten som en blomsterpotte i dag! Alt dreier seg visst om teknikk og for å få teknikken på plass, må man øve.

Etterhvert som jeg begynte å få dette litt bedre til, satte Magnus opp en 12 minutters økt til meg i sin kjente, intensive stil..

Clean&Jerks.. Pull-ups… Push-ups… REPEAT. Jeg fikk i oppgave å ta en av hver øvelse i første runde, og deretter en ekstra repetisjon for hver nye runde. Rundene skulle gå uten pause i 12 minutt og målet var selvfølgelig å klare flest mulig runder og flest mulig repetisjoner. Armhevningene til Magnus er ikke akkurat som de jeg tar hjemme på stuegulvet. Her skal brystet helt ned i bakken og slurver jeg så er det på an igjen. Hoho, det var som forventet tungt, men jeg kom meg igjennom det og følte meg supersprek etterpå!

Jeg kjenner allerede at kroppen begynner å forandre seg, og det er så deilig! Å se kroppen begynne å ta form er selvfølgelig motiverende, men det å kjenne at jeg er blitt litt sprekere, litt flinkere og litt sterkere.. Det må være det beste. Jeg lurer bare på hvorfor i all verden jeg ikke startet med dette før. Treningsøktene mine har aldri gått raskere. Jeg lærer jo noe nytt hele tiden!

 

Akkurat nå holder Magnus en konkurranse gående på facebooksiden sin hvor man kan vinne en gratis PT time med ham. Dere må gjerne lese mer om hvordan man deltar ved å like siden hans HER. Man må vel og merke bo i Kristiansand for å kunne vinne!

Ellers må dere gjerne ta en titt på bloggen til Magnus HER.
Han er litt av en blogger også! Snart har han vel flere lesere enn meg.

9 kommentarer
    1. Så flink du er, Marthe! Jobber også hardt selv for sommerkroppen nå, og det kjennes virkelig godt 😀 anbefaler sterkt intervalltrening i bakker hvis du ikke har prøvd det, dette kjenner du veldig på pulsen og ikke minst i beina/rumpa dagen derpå! 🙂 tips hvis du prøver dette: sett deg et mål om antall bakkeintervaller før du er i gang, fort gjort å skippe unna noen underveis :p

    2. Ane: Tusen takk! Åh, det hørtes fælt ut. Hehe! 😀 Men jeg er ikke i tvil om at det fungerer! Gir du bare alt du har i en oppoverbakke, går ned igjen og gjør det samme om igjen da eller?

    3. Så flott at du har begynt å trene! Vi treninginteresserte trenger mer inspirasjon fra den fronten 🙂 Kommer til å stikke innom oftere nå 🙂 Super blogg!

    4. Har du pulsklokke? I så fall er det fint å være mellom 80-90%, men kommer såklart an på hvor bratt og lang bakke det er 🙂 og hva du selv ønsker å få ut av økten. Men er det en kort bakke kan du f. eks varme godt opp først, for så å starte intervallen med å løpe opp bakken, gå raskt ned (få ned pulsen til kanskje 70%), løpe opp osv åtte ganger. Da kjenner i hvert fall jeg det etterpå! 🙂 Jeg er ingen PT eller noe, så du burde kanskje høre med han Magnus ift hva som akkurat kan passe deg 😀 men fint er det uansett med variasjon:) stå på, du er flink!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg