Jeg skal til Marokko for å surfe!

  

Hold dere fast! For to dager siden fikk jeg tilbudet om å reise ned til Marokko for å lære meg å surfe med Lapoint! En reise som dette har av en eller annen grunn bare vært en fjern drøm som jeg aldri trodde skulle gå i oppfyllelse. Vel, her sitter jeg 11 dager før avreise og gleder meg som et barn! Jeg skal bo i Marokkos surfeparadis Taghazout og ha gåavstand til de beste surfespotsene. Den eksotiske stranden Panoramas ligger like ved campen, og her har jeg på følelsen at jeg også kommer til å nyte noen timer med yoga. Jeg har aldri prøvd det før, men jeg ser at yogatrening i soloppgangen er en frivillig del av programmet på campen. He-rre-gud så gøy! Hallo i luken, jeg skal endelig få lære meg å surfe! Åh, for en drøm. Jeg skal bort fra kulden, bli kjent nye, fine mennesker, enda et nytt land og enda en ny kultur. Jeg kunne ikke vært gladere.

Ettersom jeg aldri så mye som har rørt et surfebrett, starter jeg på level 1. Jeg vil lære alt fra bunnen av, få tett oppfølgning og gode instruktører som sørger for at jeg surfer på de riktige strendene. En dag kan foreksempel starte med en time yoga på stranden i soloppgangen, deretter spiser vi frokost før vi drar ut for å surfe i noen timer. Når kroppen begynner å bli sliten bærer det til lunsj før vi får fritid til å sole oss ved bassenget, drikke noe kaldt i loungen, ha det moro på stranden eller ta en uflukt! Jeg har på følelsen at jeg kommer til å lime meg selv til det surfebrettet. Nå har jeg fått muligheten til å lære meg å ri på bølger, og det skal jeg jammen gjøre! Hihi, jeg kan virkelig ikke vente med å komme frem, kjenne sanden mellom tærene, skrive om opplevelsen og vise en hau av bilder fra både surfingen, området, campen og alt det morsomme jeg måtte finne på.

 
 

Lapoint er en tilrettelegger for actionsport utenom det vanlige. De tilbyr den perfekte ferie for deg som ikke foretrekker å bare ligge på solstolen. Lapoint har ikke bare surfecamp i Marokko, men også blant annet i Sri Lanka, Bali, Portugal og Costa Rica. Dette tenkte jeg at jeg kunne komme tilbake til litt senere! Er det noen som nå kjenner seg så reiselystne at de ønsker å hive seg med på tur så kan jeg informere om at det slett ikke er umulig! Det er enda noen ledige plasser igjen allerede den uken jeg drar på, og får dere tak i flybilletter gjennom Norwegian så vil hele turen komme på rundt 5741 kroner. Da er alt av mat, opphold, fly, surfeutstyr og instruktører inkludert. Det ville ikke vært feil eller hva? Hihi. Dere kan booke dere inn på nøyaktig samme reise som meg HER til 4190 kroner. Flybilletten bestiller dere HER fra 1551 kroner. Kanskje vi sees i Marokko?

Jeg håper dere gleder dere til å se meg på surfebrettet!
Jeg gleder meg ihvertfall en hau til å blogge fra Marokko.

        Min reise er sponset av Lapoint 

59 kommentarer
    1. OMG SÅ KULT!!!!!!!!!!!!!!!
      hahahha er dette en del av nyttårsforsettet med å si mer JA til ting enn nei?
      Så tøff du er så tør noe slikt da uten å ha prøvd før.
      Skal Annika bli med eller`?
      gleder meg til å se deg på surfebrett

    2. cuskima: Jaa! Jeg er i ekstase her jeg sitter 😀 Nei, Annika blir ikke med. Vi tar en sydenferie sammen måneden etter i stede. Denne gang reiser jeg alene 😀

    3. Wow, du er superheldig! 😀 Gleder meg til å høre om turen, skal definitivt vurdere en slik tur selv! Har alltid drømt om en surfe-ferie 😀
      Hvor lenge skal du være der?

    4. Høres helt fantastisk ut!! Når jeg var på ferie i Portugal så var det mange surfere som var kurs for å lære seg å surfe, det så helt fantastisk ut, og kjempe gøy. Disse som trente, trente før turistene kom så de fikk med seg soloppgangen, det var helt fantastisk fint! Skulle ønske jeg hadde være der å surfet. Du må kose deg masse! Det hørtes kjempe spennende ut, gleder meg til å se framgangen din og de fantastiske bildene du vil komme til å ta på denne turen. Er det noen du skal ha med deg, eller reiser du alene?

    5. Anna: Åå nå kjenner jeg at jeg gleder meg enda mer 😀 Bare yoga i soloppgang kommer til å bli fantastisk! Jeg reiser alene denne gang, men jeg blir nok kjent med mange på campen 🙂

    6. Gled deg masse 😀 Vært der flere ganger og skolen jeg går på nå har årlig tur dit! Helt fantastiske mennesker som jobber der og et fantastisk sted, du vil aldri reise hjem til Norge igjen!

    7. Velkommen skal du være! Jeg er fast følger av bloggen din, så det var morsomt å se at du reiser ned til Marokko. Vi marokkanere er såklart kjempestolte av landet og kulturen vår, og jeg håper du vil trives og få en opplevelse for livet. Også er du hjertelig velkommen til Marokko også ved en annen anledning 😀

    8. Åh, så utrolig gøy 😀 Og det var jo virkelig ikke en verst pris på oppholdet heller syns jeg! Det kjedelige med å studere er at man ikke kan gjøre sånt, men det er jo et valg jeg har tatt, hehe. Får heller kose meg med de fine bildene på bloggen din 🙂

    9. Så heldig du er! Kommer sikkert til å bli kjempe gøy 😀 Hadde lett dratt hvis jeg ikke hadde måtte jobbe.. Skal til Thailand i mars da så skal ikke klage:) Du får det sikkert supert. Gleder meg til å lese bloggen din derfra!

    10. Hei, gøy å høre! virker gøy å surfe. Men lurte bare på en ting, når trekker du vinneren av den turen til 10.000? 🙂

    11. Herlighet for en opplevelse! Du er faen meg heldig. Helt utrolig 😀 Gleder meg til å lese innleggene fra Marokko!

    12. ååå, gleder meg til å høre hvordan du har hatt det! Hadde jeg bare hatt penger hadde jeg lett blitt med! Jeg var på surfekurs i Australia i februar i fjor og det var bare helt fantastisk gøy!

    13. Hei Marthe! 🙂
      Kan du plis lage et innlegg på motetips til hva jeg kan bruke på Senter festen?
      Det er veldig classy!

    14. Å så fantastisk gøy! Jeg var på Lapoint i Portugal ifjor og du har MASSE å se fram til 🙂 En av de mest opplevelsesrike ukene i hele mitt liv!

    15. Sponsede innlegg skal merkes helt øverst i innlegget, ikke nederst.
      Vil ikke at du skal bli tatt for dette av Forbrukerrådet! 🙂

    16. Å guuuud så heldig du er! Virkelig!! Det der er en av mine aller aller aller strøste drømmer! Håper at når jeg er rundt din alder, og kan bestemme selv, at jeg da fortsatt interresserer meg for slike ting, for da skal jeg virkelig nyte livet 😀

    17. Så kult, jeg var der for to år siden, men ikke med arrangør, deilig med litt varme midt på vinteren 🙂 Jeg og kjæresten kikker på å reise dit igjen i vinter, med lapoint sin basisgreie, og lurte på om du kunne fått til å vise hvordan dobbeltrommene (de private) ser ut? 🙂 God tur!

    18. Å! Jeg surfet på Stad med Lapoint i sommer, og skal til Portugal på nytt kurs i april. Det er kjempegøy når du begynner å få det til, og folkene som jobbet på Stad var så utrolig koselige! Gled deg masse 🙂

    19. heisann. jeg er fra marokko og du kan glede deg. helestedet er fantastisk menneskene er så gjestfrie. du kommer til å ha det fantastisk der.
      kos deg masse—

    20. Så heldig du er som får reise til Marokko for å surfe! Jeg er selv marokkaner, og må virkelig anbefale deg å prøve ordentlig couscous og tagine. To matretter som du ikke kommer til å angre på. Gjør deg selv en tjeneste og hold deg unna kjeks og småkaker. Lager de det på samme måte som der jeg er fra, så kommer du ikke til å få en hyggelig opplevelse.

    21. å så heldig du er! har en venninne som var med på det, og det var visst sykt bra så du burde glede deg:D

    22. Jasmina: Tusen takk for tips Jasmina! Det kunne ikke passet bedre 😀 Jeg glemte helt å spørre dere om slikt tips denne gang, men tusen takk! <3 Haha, jeg skal holde meg unna kjeks og småkaker 😀

    23. Tine: Heisann! Ja det kan jeg helt sikkert få til. Jeg tenkte å knipse en hel hau bilder av området, rommene, strendene osv så det bør ikke være umulig 🙂

    24. Ååh, jeg er millimeter fra å booke samme turen i mars!! Men jeg overtenker og er bekymra for ditt og datt, så blir superglad hvis du blogger om litt praktiske ting når du er der nede også! 😀 for eksempel hvordan man kommer seg til/fra flyplassen og lignende!! God tur – gleder meg til å lese om erfaringene dine! 😀

    25. Ååå, høres sykt gøy ut! Vet du om du må ta noen sprøyter før avreise? Gleder meg til å høre mer om oppholdet!

    26. Åå, så heldig du er!! Var på den samme campen i Portugal i fjor! Du har mye å se frem til. Kjempe flinke instruktører i surfing og yoga. Uten tvil den beste uka i mitt liv! Kos deg masse i Marokko og nyt det!! :-

    27. Så spennende 🙂 , når man først har lært seg og surfe eller bare er ute i bølgene med brettet så er det som om man ikke klarer og tenke fordi man er så glad å har det gøy.
      Det er litt vanskelig og beskrive den glede følelsen man får når man surfer.

    28. Gleder meg til å høre om turen din! Skal til Marokko selv med Lapoint i mars så blir spennende:) God tur!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg