I’m home for christmas!

 

God kveld! Jeg kom frem for et par timer siden, men jeg har bare ligget på sofaen siden. Fy søren så godt det var å komme hjem og se farfar, bestemor og bestefar igjen. Farmor får jeg treffe 2 juledag når jeg kommer på ribbemiddag og tante kommer på julaften. Fine familien min <3 Mengden pakker har jammen vokst bare på de fire dagene jeg har vært i Kristiasand!

Jeg kan ikke tro at alle disse gavene bare skal fordeles på fire mennesker. Skulle tro vi var en familie på femten. Dere som har så store familier kan vel ikke se treet etterhvert som julekvelden nærmer seg? Det er nesten så man må fordele gaveåpningen på to kvelder. Hihi! Her i hus er det tradisjon at en og en åpner en gave av gangen mens resten venter spent og ser på. Jeg elsker selvfølgelig å pakke opp presanger, men jeg synes det er minst like gøy å se familien åpne sine. På den måten får vi også dratt ut julekvelden så langt som overhode mulig. *Vil så veldig gjerne at den skal vare evig*

Liste for hva jeg skal foreta meg de neste fem dagene: 
1. Se minst to filmer som gir meg julestemning. Bridget Jones skal være en av dem! (Av en eller annen grunn får jeg julestemning av Bridget Jones). 

2. Drikke kakao, lese en god bok og skrive anmeldelse av den etterpå. 

3. Bytte ut en lunsj med bestemors ti ulike varianter julekaker. 

4. Gå en hel dag i tøfler og pysj.

5. Nettshoppe i romjulssalg! 

6. Skrape de siste lukene av flaksloddet mitt, telle antall figurer og finne ut om jeg er blitt en million kroner rikere. 

7. Drikke meg kvalm på julebrus. 

8. Slappe av, og nyte kvalitetstiden med familien min.

Åå for et vakkert syn <3 Jeg får julestemning til tusen. 

62 kommentarer
    1. SÅ sinnsyktkoselig marthe<3
      Skal du feire jul med mammen din? Kan du pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis bare si kort om du har kontakt med mammen din? Hun er vel ikke dø ;( ?

    2. Vi får fullt hus med søskenbarn, tanter og onkler, besteforeldre og hele sullamitten! Her blir det riiimelig mange pakker, ja!:) Jul må absolutt være den koseligste tiden som finnes, og du vet virkelig hvordan du skal nyte den! Tror jeg må følge noen av tipsene dine jeg og:)

    3. Wow mange pakker. God jul Marthe♥ Håper du får en fin jul med dine ♥
      Lurer også på om du skal feire jul med din mor? Er dere uvenner?
      Klem♥♥

    4. Ååh, jeg skal feire julekveld allerede i morgen! :DD Hos mamma i morgen og hos pappa på tirsdag 🙂 Sånn sett er det veldig greit med skilte foreldre, for da får man helt klart dratt julekvelden utover, gjerne over flere dager!^^God jul Marthe! Nyt tiden <3

    5. Jeg er å besøker faren min for fjerde gang. Nå er det et år siden første gang jeg møtte han! Og senere mot nyttårsaften, skal jeg feire med kjæresten min som kommer på besøk! Og i år har jeg faktisk fått gaver, pluss jeg kan endelig feire med familien og ikke det dumme ungdomshjemmet!! 😀 😀 😀

    6. Når du flytet fra Stavanger til Kristiansand, hvem flyttet du med da?:) for du flyttet vel ikke med pappaen din?

    7. martheee!!! du må jo legge ut det bilde vi tok med deg rett før du stengte butikken på fredag!! det som jonas tok<3<3<3 elsker bloggen din!!!!

    8. Samme tradisjon har vi med gaveåpningen, pluss litt til 🙂 Åh, jeg fikk også lyst til å se Bridget Jones nå. Det skal jeg jammen gjøre til frokost i morgen 😀

    9. Moren din da? Det er jo bedre at du bare skriver kort om det, i stedet for og alltid overse kommentarene ang. det 🙂

    10. God jul Marthe! Hoppas du och Jonas och resten av din familj får en underbar jul! 🙂
      Vi gör likadant här hemma – man öppnar en och en paketet och resten får se på 😀

    11. Så utroig kos det ser ut !! Før desember hadde jeg utrolig mye julestemning, og jeg kunne ikke vente til desember måneden kom, men av en eller annen grunn så forsvant den helt da første desember kom og den har vært vekke helt til NÅ. Jeg trodde jeg ikke kom til å få noen julestemning i år heller, men da jeg faktisk innså at det faktisk bare var tre dager til jul (nå er det jo nesten bare en *hjelp* ) og jeg fikk meg en tur til bergen med beste jentene mine, så kom den tilbake for fult. Og hver gang jeg kommer inn på bloggen din og ser alle de fantastiske juleinnleggene dine får jeg bare mer og mer julestemning, og nå er det nesten slik at jeg ikke klarer å vente lengre!! Og det er en herlig følelse for jeg har ikke hatt julestemning på veeeldig lenge.

    12. Så koselig! Vi pleier å være kjempemange, og ikke minst mange barn, så vi pleier å ha så ufattelig mange julegaver. Å skulle se på at alle åpner gavene sine ville tatt hele dagen, hehe, selv om det er noe vi gjør de årene vi ikke er så mange 🙂

    13. Hei Marthe! Godt og se flere som har mange gaver under treet, hehe 🙂 (som skal fordeles på “bare” 5 stk). Men og se andre pakke opp og pakke opp selv, er jo så koselig, så gleder meg! Håper du er frisk til selveste dagen da, masse god bedring iallefall. Ønsker deg en god jul. Klem<3

    14. Åå, så superkoselige og stemningsfulle bilder! Man får jo julestemning av å lese bloggen din:) Ha en fin jul, håper du koser deg masse, klem<3

    15. mulig du har skrevet det et sted, men jeg fikk det ikke helt med meg: hvem skal du feire jul med? bestemor, bestefaren og farfaren din? 🙂 hva med mammaen din?
      er du egentlig fra kristiansand?
      hvem skal kjærsten din feire med? skal dere ikke feire sammen? hva gjør at dere har valgt å ikke feire sammen? 😉
      digger bloggen din foresen

    16. God kveld:)
      Kjekt å se at du tilbringer så mye tid med dine besteforeldre:) Har ingen sjøl lengre, trist..men men:( Hva med din mor? feirer ikke ho med dere?
      Klem

    17. Heihei! Liker å lese bloggen din, alltid så positiv. Men livet er jo ikke alltid en dans på roser, er den vel? Vil du ikke vise frem de negative sidene også?
      Har fulgt deg siden du begynte å blogge, hvor du bodde hjemme hos moren din. Hvor er hun nå? Hun var jo så ofte på bloggen din før.
      Mange av oss som leser blogger klarer ikke helt å slutte. Vi føler vi blir kjent med deg, samtidig som vi føler at vi ikke kjenner deg. Forstår du? Sånn føler jeg det hvertfall. Noe som er sikkert er at vi alle liker sannheten. Er det noe som er vondt, skader det ikke å få det ut, du er til og med så heldig at andre kan få hjelp av det du skriver. Jeg antar ikke at grunnen til at du ikke forteller om moren din er noe trist eller negativt, det er nysgjerrigheten på hvorfor det ikke kan fortelles.
      Dette ble en lang kommentar. God jul, Marthe 🙂

    18. Ida: Hei Ida! 🙂 Hihi, det er ikke bare vi som er ekstreme på julegaveshoppingen nei 😀 Hehe. Tusen takk. Jeg er på bedringens vei tror jeg! 🙂 *Krysser fingrene*. Good jul til deg og dine. Håper det står bra til med deg 🙂

    19. Vanja: Hurra!! Det var godt å høre at julestemningen din kom tilbake igjen til slutt. I siste liten! Hehe 😀 Håper du har fått en fin desember til tross for dårlig med julestemning. Du får nyte lille julaften og julaften ekstra mye! Det er et heelt år til neste juul 🙂

    20. Anonym: Jeg tenkte å samle alle leserbilder jeg har tatt det siste året i et lite “leserinnlegg”. Jeg må bare få Jonas til å sende meg bilde 🙂 Jeg så like dø ut som jeg følte meg, men dere var jo så fine. <3

    21. Good jul Marthe! 🙂 Kos deg masse i jula! Jeg skal feire med fosterfamilien min:) Gi Bella en kos fra meg, hehe 🙂 Hun er såå skjønn!

    22. GOD JUL TIL DEG OG DINE, MARTHE!!
      FÅR SÅ VONDT AV DEG NÅR NOEN GRAVER OG SPØR OM MOREN DIN. SYNES DET STÅR ENORM RESPEKT AV DEG SOM IKKE SVARER PÅ DISSE INNLEGGENE!! MEN GLEM NÅ BARE DETTE, MARTHEMOR. INGEN KAN TA FRA DEG JULEGLEDEN! KOS DEG KJEMPEMASSE <3 DET SKAL JEG OGSÅ, (UTEN MIN MOR, OG DET ER FAKTISK EN SEIER OG ALDELES NYDELIG!DEN SKAL FEIRES MED ALLE ANDRE SOM BARE ER KJEMPESKJØNNE I MITT LIV<3)
      HILSE ALLE DINE EN GOD, GOD JUL, OG FORTSATT GOD BEDRING<3 DU ER TOPP<3

    23. Eva: Tusen takk for fine ord Eva! Du er god. 🙂 Det er ingen eller ingenting som kan ødelegge min juleglede for den er enorm 😀 Hehe, måtte du og dine aller beste få en minst like bra jul, og et veldig godt nyttår! <3 Klem!

    24. Anne Jee: Good jul til deg også Anne! 🙂 Åå Bellus. Hun ble levert til eieren sin for en ukes tid siden. Hun blir hos henne til over nyttår så får vi henne igjen. <3 Savner henne sånn! Lover å gi henne en kos fra deg så fort vi får hun i hus igjen 😀

    25. Søte skjønne Marthe med den aller aller største tålmodigheten i verden med folk som er helt blind og ikkje engang leser innleggene dine -kun ser bildene -tydeligvis, siden det helt klart står HVEM du feirer med.
      Da er det fint med sånne som meg og Eva som kan bli indignert på manglene av respekt på dine vegne-så slipper du hahaha
      Måtte du ha en fantastisk jul og kose deg MAX med alt på julelisten din:)
      Spis kaker og drikk jul(in)brus -som det heter hos oss
      God jul kjære Marthe <3
      Juleklemmeting fra Lin;)

    26. wow mange pakker til en familie på fire ja, haha! vi har en del pakker vi også, men nå er vi 8 og 9 hvert år, så da blir det jo litt! 🙂

    27. Hei. Utrolig trist at folk spør om din mor. Men de er nok nyssgjerrige så kanskje du kan skrive et innlegg om det?

    28. Masse god jul, Marthe! Jeg har også kommet hjem til min kjære familie nå! Vi har som tradisjon å pynte juletreet lillejulaften så jeg gleder meg masse til å gjøre det idag – og til alle julegavene kommer på plass!
      Takk for at du er en inspirasjon hver eneste dag!

    29. hva med moren din? skal du ikke feire jul med henne? du nevner henne aldri mer. har det skjedd noe siden du aldri skriver om henne mer?

    30. Jeg må si jeg digger bloggen din, du er en utrolig pen jente og virker så jordnær og snill imot alle, og det er derefor jeg er en fast leser hos deg. Du skriver så bra og har så bra bilder på bloggen din, åå jeg bare digger bloggen din! Ha en fin jul med familie og venner, god bless you!

    31. Herregud Marthe. Er jo ikke noe farlig å si kort om det er ok eller ikke mellom deg og din mor?????? Teit at du overser det. Bare gi et kort og nogelunde svar på forholde deres.

    32. hei Marthe 😀 må bare si jeg liker å lese din blogg. det var gøy å se hvordan du er i virkelig person på jobb på veromoda 😀 håper du får er kjempe fin jule fering 😀 glede meg til å følge med deg over nyttår .

    33. God jul skjønne deg! Jeg har 10 min igjen på job før jeg sjekker ut og drar hjem. Jeg feirer også jul hjemme I Stavanger med nærmeste familie. Det er alltid koselig å komme hjem, selv om det er meldt regn og storm I morgen.
      Til dere som roter i privatlivet til Marthe: Dere har ingen krav på å vite noen ting om privatlivet hennes, og vi er heldige at hun allerede deler en stor del av livet sitt på bloggen. Vær litt hyggelige og ha respekt, spesielt nå i disse juletider.

    34. Wow! Det var mange pakker! Haha, håper det blir en del pakker under juletreet vårt også. Nå er jo hele familien samlet igjen, tror det er godt for foreldrene mine etter at vi alle har flyttet hjemmefra for å studere og jobbe. Håper du får en strålende jul med familien din! Jeg tenkte jeg også skulle se Bridget Jones, leste på en annen blogg at hun anbefalte den, så da får jeg ta meg tid til å se den senere i dag.
      Håper forresten det er mye salg på vero moda på sørlandssenteret etter nyttår når jeg kommer tilbake til sørlandet!

    35. Håper du får en fantastisk jul i Stavanger sammen med besteforeldrene dine! Kos deg masse masse og nyt dagene til det fulle!
      God jul og godt nyttår til deg og dine <3 <3

    36. Herregud, man er da ikke frekk fordi man spør et helt vanlig spørsmål! Vil si at det er ganske legit å spørre hvorfor hun ikke feirer med mammaen sin. Hun bodde jo sammen med henne før..? Gud, slutt og lag drama for ingenting! 😒

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg