Slik lager man kunst av en spiker

 

 

Tenk at alt dette er håndlaget! Er det ikke rått? Jeg føler jeg har vært tilstede under en innspilling av Transformers i dag. Det var gigantiske skulpturer av både dyr, motorsykler og roboter til alle kanter og absolutt alt var laget av små metallbiter. En gruppe talentfulle mannfolk samler rett og slett på metallskruer, spikre og kjetting så de kan lage skulpturer ved å smelte det sammen, og pusse det etterpå. Hehe.. Ja, prossessen er mest sannsynlig en smule mer avansert enn det, men det var ihvertfall dette jeg fikk en smakebit på i dag! Utrolig fascinerede å se på. Alt noen mennesker kan få til..

 

 

Hvem er det som kommer på å gjøre om en spiker til kunst?
Skulle gjerne hatt et slikt talent selv i grunn..

23 kommentarer
    1. Åh, jeg blir så inspirert. Alltid hatt lyst på et tredimensjonalt bilde på veggen med stålfarge. Helst litt samme mønster som den tyren der. Utrolig fline mennesker!

    2. CRAZY!!! men syns du er da ganske så kreativ selv -dog kanskje ikkje så lurt å prøve ut et sånt prosjekt på DYI Onsdag når du kommer hjem haha

    3. oii.. blir helt imponert! Flinke og kreative mennesker! Driver med det i varmen 🙂 Fine bilder!

    4. woow! sykt kult! Kos deg masse i thailand marthe! var der i juleferien og savner det sånn.
      Kan du fortelle litt om hvorfor faren din og lillebroren din bor i Thailand? Har han vokst opp der nede med faren din? Har ikke helt fått med meg dette…

    5. Anonym: Tusen takk for det! Det skal jeg vet du 🙂 Chiang Mai er fantastisk 😀 Pappa har alltid likt Thailand og flyttet ned for 4-5 år siden fordi han hadde kjæresten og sønnen her. 🙂 Erik har vokst opp i Thailand med pappa, men pappa har den siste tiden jobbet annen hver måned i Thailand og i Stavanger. 🙂 Når pappa er i Stavanger er det bestemoren og moren til Erik som passer på han og følger han til skolen 🙂

    6. Victoria Larsen: Ikke sant! Å smelte i denne varmen er ikke bare bare. Jeg holdt på å krepere av å se på i 10 minutt. Kan ikke fatte hvordan de klarer det!

    7. ~Lin: Haha, nei jeg tror heller ikke jeg skal prøve meg på dette. Skulle jeg startet på et slikt prosjekt så måtte jeg satt av resten av livet. Hehe! 😀

    8. wow, så utrolig rått. thailand er virkelig et fantastisk sted og jeg har alltid hatt lyst å reise ned dit. etter din ferie der nede så tviler jeg virkelig ikke et sekund. er jo så masse forskjellig der nede, og virker som thailand har så mye å by på 🙂

    9. Bloggen din er helt fantastisk bra! Klarer ikke å slutte å lese den og har allerede lest hele “Marthe tipser”-greia. Du varierer veldig med innlegg og det liker jeg:) Det er egentlig det beste at du varierer så mye, outfit, reiser, hvordan få gamle klær til å se nye ut, tips og alt det andre. Jeg synes du fortjener en mye høyere plass på topplisten jeg, altså nå har du tilogmed fått deg en ny fast leser:) DIGGER DEG OG BLOGGEN DIN!

    10. Digger bloggen din!!:DD fast leser hver eneste dag!
      Har et lite spørsmål; hva jobber faren din som?:)

    11. Kjempetøft! Utrolig hva folk får til..!
      Men bare lurer på en ting; har du møtt lillebroren din før? Er hans mamma din “stemor” ? 🙂
      Ha en fortsatt fiiiin ferie, og kos deg masse!

    12. wow, det der er helt sinnsykt å se bilder av. at folk klarer å få til sånne ting er helt vilt!!! skulle ønske jeg også hadde et sånn talent!

    13. Veldig vanskelig å se hva bildene skal forestille når du redigerer dem sånn, og hvert fall på DEN måten.. 😉 men kult!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg