Todays lunch – Pizzamuffins

Hei og hopp! I dette øyeblikk er jeg på vei ut døren for å dra i stallen. Andrea ville ha meg med, og jeg sier sjeldent nei til et stallbesøk! -Men først har jeg lyst til å publisere oppskriften på dagens lunsj. Jeg har for første gang i mitt liv prøvd å lage pizzamuffins! Hihi, høres jo godt ut ikke sant? Vel, det var det også.

Du trenger:
3 egg
3 dl lettrømme / 1 liten boks
6 dl hvetemel 
1 ss bakepulver
1 ts salt
1 dl solsikkeolje
1 dl vann
100 g revet hvitost
100 g peperoni skåret i strimler 


Slik gjør du:
1. Mål opp alt det tørre og bland det godt sammen.
2. Bland sammen egg, rømme, vann, og solsikkeolje.
3. Hell så den tørre blandingen over i det bløte og rør godt.
4. Smør muffinsformene med litt fett for at pizzadeigen ikke skal henge fast.
5. Fyll muffinsformene 2/3 fulle og stek midt i ovnen på 200 g i 15-20 minutt.

 

Håper det smaker!
Oppskriften gir 24 pizzamuffins.

24 kommentarer
    1. Woow, så kreativt!
      Haha, ikke noe jeg har tenkt på før i hvert fall. Digger det!
      Må så absolutt prøves. Ønsker deg en deilig dag, Marthe! 🙂

    2. Hei 🙂 kunne ikke du laget et innlegg om 17 mai frokost? Jeg skal ha det, og vet virkelig ikke hva jeg skal servere. Pavlova kake er jo et “must”, men for studenter, vet du hva pålegg og slikt man bør ha på en 17 mai frokost? 🙂

    3. I det siste har du – unnskyld meg – TATT AV når det gjelder oppskrifter og DIY-prosjekt og jeg kan ikke si annet enn at jeg absolutt elsker det 😀 bloggen din hever seg tusen hakk over de andre rosabloggerne og blir så utrolig interessant! Jeg regner med at denne hyppigheten ikke kan vare evig, men håper du aldri slutter med slike tips og kjekke innlegg 😀

    4. Katarina: Hehehe! SÅ hyggelig at du er en av dem som setter stor pris på slike innlegg. 😀 Jeg elsker å lese slike blogginnlegg selv og prøver derfor å ha litt flere av dem på min egen blogg. Det er som du sier ikke alltid like enkelt å ha inspirasjon til utallige innlegg, men litt må man jo få til 😀

    5. Så godt det så ut! Må prøves! Lurer på om det går an å bytte ut hvetemelet med et grovere mel, for å få et litt sunnere resultat? 🙂

    6. Lise: Heisann Lise! Jeg hadde 3 dl grovt og 3 dl lyst mel, men jeg synes det er så vanvittig mye bedre med lyst mel så jeg skrev bare 6 dl lyst i oppskriften. Liker du grov pizzadeig så kan du selvfølgelig bare bytte ut i en sunnere variant, men jeg synes smaken blir mye bedre med lyst mel. Du kan jo også bruke mandelmel. Da blir muffinsene både sunne OG gode 😀

    7. Vet ikke om jeg bare er blind, eller om det ikke står når man skal tilsette osten og det? Kan nam bruke feks ferdigstekt kjøttdeig istedenfor pepperoni?

    8. wow! for en genial og skjønn løsning. så jo bare dødsgodt ut! dette måå jeg bare få mamma til lage, eller overraske henne med. Kan man ta skinke eller kjøttdeig i eller noe sånt i steden for pepperoni? 🙂

    9. åååh, det så helt fantastisk ut. husker jeg smakte noe lignende i en bursdag for noen år siden og det er det beste jeg har smakt 🙂 du er utrolig flink og inspirerende på kjøkkenet, tenker jonas er storfornøyd med å ha deg som husmor 😀 disse skal jeg deifintivt prøve ut, for det så himmelsk godt ut!

    10. Ser ut som du har oregano elns på bildet, men det står ikke i oppskriften. lurer på om det er en feil eller ikke?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg