Hentet av ambulansen!

Åjada.. Er det ikke “stoppet av blålys” som preger overskriften, så er det “hylende brannalarm”, og er det ikke det heller så er det “hentet av ambulansen”. Jeg trodde flaksen var på vei tilbake, men der tok jeg kraftig feil. Jeg våknet en gang mellom tre og halv fire i natt og måtte bare spurte ut på badet for å kaste opp av noen intense magesmerter. Jeg har aldri kjent maken til smerter, og jeg har ihvertfall alltid trodd at jeg tåler en del. Jeg kollapset på baderomsgulvet og brakk meg til jeg var gjennomvåt av svette. Slik lå jeg i sikkert en halvtime før kroppen klarte å få ut et skrik som vekket Jonas. Da han så meg i mitt eget oppkast, likblek og gjennomsvett, tok det ikke lange tiden før ambulansen var på vei.

Jeg ble kjørt til sykehuset klokken fire i natt og da vi kom frem var smertene mine merkelig nok nesten borte. Jeg ble selvfølgelig undersøkt, men legene fant ingenting galt med meg og dermed ble jeg sendt hjem igjen. Nå er jeg helt utslitt og tørr verken spise eller drikke i tilfelle disse smertene kommer tilbake. Jeg har laget meg en skål med havregryn, men den står foreløpig som pynt på bordet.

 

Noen som har opplevd noe lignende?
Nå må jeg bare se å få vilt den stusselige kroppen min til Oslobussen går.

113 kommentarer
    1. Jeg har akkurat opplevd det samme! Men jeg kasta ikke opp, jeg besvimte heller. Spis mye salt, det skal visst hjelpe!

    2. Hei, Marthe!
      Har du byttet mail adresse?
      Jeg har prøvd å kontakte deg på mail og facebook, men ser ikke ut som du har fått det! Skjønner at det er mange som kontakter deg 🙂

    3. God bedring Marthe! Håper alt går fint med deg, og du må kose deg MASSE på konserten 🙂 Jeg skal på onsdag, gleeeeeder meg!!

    4. ååh 🙁 .. god bedring! kjenner meg igjen med magesmertene, har vart i et år og vært mye legebesøk og sykehusbesøk .. men de finner ikke ut av det ..

    5. Kusina mi har opplevd noe lignende uten om at hun kastet opp og alt det der, men hun hadde intense magesmerter og etter hun var hos legen fant de ut at hun hadde fått magebetennelse. Håper det går fort over.

    6. Undersøkte de deg for væskecyster (gynekologisk undersøkelse)? Jeg hadde det for noen år siden, en cyste som hadde sprukket, og det var grusomt vondt i over en uke. Ikke farlig, men smertefullt!

    7. Marte W: Nei, de gjorde ikke det. De tok bare blod og tisseprøve. Får jeg det igjen så tror jeg de undersøker litt grundigere. Håper jeg slipper det! Nå får det være nok. Hehe!

    8. Noe lignende skjedde med meg for en stund siden. Turte heller ikke spise mye. Men spiste salt potetgull og cola, havregrøt og på kvelden spiste jeg spaghetti ala capri. Ingenting kom opp igjen og fikk ikke magesmerter tilbake. 🙂
      God bedring <3

    9. Jeg hadde noe lignende en gang. Våknet som regel midt på natta, med helt JÆ***** smerter i mage og mellomgulv. Jeg gikk på bade for det føltes som noe skulle komme ut i ett av endene (for og si det litt roligere). Men mens jeg var på badet ble det værre og jeg kjente at jeg snart besvimte. Flaks at jeg kan veien godt til soverommet hvor kjæresten lå. For når jeg løp det jeg klarte inn til soverommet så ble synet bare svartere og svartere og når jeg kom inn på soverommet ble det svart da besvimte jeg. Hadde dette problemet flere netter på rad, fant aldri ut hvorfor det var sånn. Men etter legen min hadde vært på møte med leger i høyere grader så fant de ut at jeg skulle slutte på p-sprayta jeg gikk på og etter jeg gikk uten den en mnd tid og startet på p-piller igjen, hadde jeg aldri det problemet mer.
      Håper det var et engangstilfelle for deg. Og ikke noe spesielt. 🙂 Masse god bedring. Og prøvd og drikk og spis selv om det kan være skummelt. Men kroppen trenger det for og arbeide og kanskje hjelpe 😀

    10. Huff..har selv plagdes med gallestein over flere år, og har operert ut galleblæren. Det er forferdelige smerter, som flere ganger gjorde at jeg kastet opp av smertene. Da sitter smerten nærmest som et “smertebelte” bak på ryggen mellom skulderbladene og ved ribbbeina. Føles som man nærmest blir klemt ihjel innenfra.

    11. Jeg blir slik når jeg har “farang”, som vi kaller det i trøndelag – spysyka. Intense magesmerter, brekninger, likblek, kaldsvetter og kaster opp kanskje tre ganger iløpet av natten også er det over. Veldig slapp og lite matlyst døgnet etter før jeg er helt frisk igjen. Men regner med du også har hatt vanlig spysyke før og vet hvordan kroppen ville reagert på det iforhold 🙂 God bedring isåfall, og lykke til med bussturen – det er jo alltid morsomt når man er litt slapp i formen!

    12. Gallestein eller blindtarmebetennelse kan det være, helst det siste :p haddde det i to år før det blei gjort nåkke med det 🙂 Be om å få ultralyd om det skal ske igjen

    13. UFF!!! 🙁 Ikke noe moro Marthe! Jeg tenker at det ikke er noe allergi eller noe slikt, men rett og slett en måte for kroppen og si ifra på at nå er det nok! (“jeg er sliten!”). Som du selv skrev i tidligere innlegg i går, at uka har jo gått i ett!! Og denne blir jo rimelig hektisk den og, som jeg skjønte. Oslo tur og Danmark tur. Du må kanskje ro ned litt, så kroppen din henger med! Viktig med masse mat og drikke når du har slike dager! God bedring <3

    14. Det høres veldig ut som magekatarr. Slik har jeg også hatt det i snart et halvt år 🙁 Kommer og går litt av seg selv. Det oppstår som regel sent på kvelden/ natten når man legger seg ned. Det er intense magesmerter og kan holde på i noen timer. Det hjelper ( eller har hjelpt meg) og spise en god kvelds. Og dersom smertene kommer tilbake, skal du sitte deg opp. Jeg vet det nesten er umulig pga smertene. men det hjelper etter en stund 🙂

    15. Tusen takk! Dere er så gode. <3 Det er så vanskelig å vite hva det kan komme av, men så lenge alt av smerter er borte nå, er jeg bare glad. Krysser fingre og tær for at dette var et engangstilfelle. Har aldri opplevd noe lignende før og håper jeg slipper å oppleve det igjen. <3

    16. Åh, så utrulig kjipt! :O Åsså akkurat før JB konsertn å alt! God bedring, håpa du ikkje blir dåli igjen, og kos deg masse på konsert! SJøl ska eg på onsdag 😀

    17. Jeg har hatt liknende, da fikk jeg vite at jeg hadde gallesteiner. Nå er de fjerna og jeg har det bra igjen, haha 😀
      God bedring!

    18. Oi, herregud!! Har aldri hatt en slik opplevelse, eller opplevd at noe er så vondt som du skrev! Håper alt er bra med deg, Marthe! <3 God bedring til deg!

    19. Søsteren min hadde nettopp noe lignende, men tror ikke hun kastet opp. De trodde hun hadde blindtarmbetennelse, men det viste seg å være en cyste (vanncyste) i livmoren som hadde sprukket. Hun hadde intense magesmerter, ble send hjem samme dag, og var grei ikke lenge etter på. Dette var ikke noe farlig, men tydeligvis VELDIG vondt. Hun ble også hentet av ambulansen. Så det KAN være det om du ikke får noe mer smerter o.l. 🙂 God bedring!

    20. Uff det hørtes forferdelig ut… Hadde en omgang med omgangssyke/mageinfluensa før jul, kom helt ut av intet men hadde kraftige magesmerter og feber i en uke. Kan komme av så mangt, men det aller viktigste tror jeg er å hvile og få i seg nok væske! Høres ut som du har hatt mye på planen i det siste også, kan jo også komme av stress/for lite hvile? Får du dratt på Justin Bieber konserten da? Håper det står bedre til nå!

    21. Jeg har opplevd samme situasjonen og ble lagt inn på sykehuset for blindtarmbetennelse, så får håpe du ikke får de samme smertene igjen! God bedring!

    22. ååh så fælt.. Håper det fortsetter å gå bra og ikke blir værre. God bedring! Sender gode tanker til deg<3

    23. Nei huffameg!! Håper du føler deg bedre utover dagen! Kanskje jeg ser deg på konserten! 🙂 God bedring, Marthe! <3

    24. Huff..
      Jeg har opplevd intense smerter på den måten. Kastet opp noe helt vilt og smertene var så store at jeg trodde jeg skulle dø 😛 (Hadde også smerter i nedre rygg)
      Vi fant ut at det mest sannsynlig var matforgiftning. Og jeg har aldri opplevd det igjen =)

    25. Jeg har hatt magesmerter i et år nå snart. Det vil ikke gå vekk. Har blitt utredet for det, men de finner ingenting. Jeg har vært ut og inn av sykehuset. Tatt en dullion prøver men de finner nada! Det du burde gjøre nå, er å ta en flaske med vann, hell 1 teskje med salt oppi og 1 tskje sukker oppi, og rist det sammmen. Da får du noe vann, noe salt og noe karbohydrater hjernen og kroppen din trenger i løpet av dagen 🙂

    26. opplevd akkurat det samme.. Problemet var at jeg hadde mye syre i magen, går derfor på kur som gjør meg “frisk” 🙂

    27. Hei 🙂 ikke greit å høre at du er syk. Jeg kan fortelle deg at jeg er ganske sikker på at du har en slags omgangssyke som går nå. Bor selv i Kristiansand og hadde for ikke lenge siden et ganske likt “anfall” som deg, da jeg hadde helt HEFTIGE magesmerter (aldri hatt så vondt i mitt liv), mens jeg spydde og ville besvime konstant. Overraskende nok gikk det bort etter en liten stund, og dagen etterpå var jeg nesten helt tilbake til mitt gamle jeg 🙂 så du har nok hatt en slags omgangssyke som går lett over, men som er helt grusom når den står på! Og Jonas behøver nok ikke være redd for å bli smittet heller. Jeg kastet opp i ansiktet på mamma (!!!!!) hadde ikke kontroll over hvor jeg spydde i det hele tatt, og hun holdt seg frisk som en fisk. God bedring <3

    28. Jeg hadde samme problemet, da vart det betennelse i blindtarmen, så kan være den. en venninne hadde akkurat det sammen som meg!

    29. Du kan jo ha reagert på noe mat du har spist? Jeg har selv opplevd å bli helt forferdelig dårlig av mat som det egentlig ikke er noe som helst galt med, rett og slett bare magen som ikke har tålt det. Kan jo hende det er noe slik, for jeg ble meget dårlig, for å si det mildt.. God bedring i alle fall, og håper du kommer deg på konserten!

    30. Har opplevd det samme selv for et par måneder siden. Ble kjørt til legevakta og der fikk jeg en tablett (husker ikke hva den het) men de sa det var mot magesyre. Det var vist magesyre hos meg som hadde forårsaket smertene. Gjorde så ubeskrivelig vondt.. Det kunne også komme av stress sa de, eller tegn på melkeallergi 🙂

    31. Ikke drikk melk, det spyr du mer av! Du burde drikke ´´død´´ cola, altså uten kullsyre 🙂 bare ett lite tips i slengen!

    32. Har en venninde som opplevde noe lignende i fjor..hun fortalte at hun lå på gulvet på badet i flere timer før foreldrene kom hjem..og da de dro på sykehuset fant de ingen ting..og hun ble bare bedre av seg selv.. rare greier ;P Håper det ordner seg for deg også!

    33. Dethørtes kjent ut. De lette lengepå meg før de fant gallesten som var dritstor..
      Jeg slet mye før den ble oppdaget… Nå er den borte å ikke noe mer smerter;)
      Håpe dette bare var en en gangsgreie;)
      Kos deg i Oslo:)

    34. Hei Marthe 🙂
      Skjelden jeg kommenterer på blogger, men følte jeg måtte det nå. Jeg jobber i ambulansen, og kan fortelle deg det at dette er ingen grunn til bekymring. Jeg har vært ute for et utall slike situasjoner som det du opplevde i natt og ennå værre, og jeg kan fortelle deg det at det er helt normalt. Nå er det jo begrenset hva jeg kan lære deg om kroppens oppbygdning og funksjon gjennom en kommentar, men kroppen reagerer svært voldsomt på oppkast, en blir blek og klam (på grunn av sirkulasjonen, blodet ditt blir prioritert andre steder som vitale organer). Jeg har lest bloggen din en stund og fikk med meg at du har vært syk noen dager, så ingen grunn til bekymring.
      Ta det med ro, drikk eplemost og få i deg salter f.eks gjennom Farris. Det hjelper. (Salter gir vi gjennom intravenøs væske som kalles NaCI og Ringer Acetat). Magesmertene er også helt normale. Om du hadde besvimt (eller nære på) hadde heller ikke overrasket meg (kalles vasovagal reaksjon).
      Ta det med ro, kjære Marthe. Dette går bra. 🙂 Det kalles bare å være syk.

    35. Å, uff! så fælt, håper du iallefall er kvitt plagene nå 🙂 krysser fingre og tær for deg, eller så får du jo ikke dratt på Bieber konserten!! god bedring, drikk god med vann, slik at du hvertfall ikke blir uttørket! 🙂
      men du? jeg savner “god” blogging av deg, synes det har gått litt ned en periode.. skjønner at du har mye og gjøre, og at du har et liv ved siden av, men du er og blir den beste bloggeren!!! <3

    36. Hei Marthe 🙂
      Kjenner meg veldig igjen i det du beskriver!! Har det ganske ofte, og det er helt grusomt.. Første gangene ble jeg sendt på sykehus fordi de trodde det var blindtarmen, men nå mener de at det er en type kolikk. Mulig det er det du også har? Håper du slepper å få det igjen 🙂
      God bedring!

    37. Uff, det hørtes ikke deilig ut! Venninnen min og broren min har opplevd akkurat det samme, og det var blindtarmen de måtte fjerne. Men siden legene ikke sa det var noe galt, er det nok ikke det! God bedring iallfall 😀 <3

    38. Hei Marthe 🙂
      Jeg har hatt akkurat de samme smertene, når jeg kom til sykehuset fant de ingenting galt med meg.. Jeg gikk med det over en uke, og kom bare etter jeg hadde spist mat. Hvis det er det samme med deg, så burde du be legen din om en ultralyd.. De trodde heller ikke at jeg hadde gallestein, da jeg var for ung og heller ikke var overvektig. Men på ultralyden fant de over 20 stener i galleblæren min, dette var en uke etter det første legebesøket da jeg fikk beskjed om at det ikke kunne skje at jeg hadde gallestein. Hvis det skjer igjen, be om ultralyd! Det er den eneste måten å få sjekket om du har det. Jeg måtte operere, men jeg har ingen magesmerter nå 🙂

    39. Hørtes virkelig illie ut! Og så et tips: Ser at du har melk i havregrynene. Melk er IKKE bra når man f.eks. kaster opp og lignende. God bedring Marthe! 😀

    40. Opplevde akkurat det samme for en måned siden.. Begynte med magesmerter og kvalme, så jeg la meg, så ble det bare verre og verre og jeg kasta opp flere ganger og lå på badegulvet i svette mens jeg skalv. Jeg fant ut det var en skyr-yoghurt jeg hadde spist som hadde vært åpnet. Så vær forsiktig med melkeprodukter sier jeg bare! 🙂

    41. slik skjedde meg engang og,kjærsten lå og sov ved sia ta meg,og je låg hele nattan og bare rista og svetta som ett helvette,så tenkte je får bare gå på do da,og da bare spydde je som ett helvette,hadde egt lyst til og døø bare da: p var så intense smerter pluss sliten av og ligge og riste og svette av kvalme: p såå det som hjalp med meg var ett stooort glass med isbiter og kald cola: ) da ga det seg bitte litt,åsså spiste je litt salt godteri,for je turte heller ikke og spise no: p m,en god bedring: D <3

    42. Jeg har opplevd noe som høres akkurat likt ut. Jeg har slitt i tre år men forskjellige magesmerter. Jeg tror du kan ha hatt magekatar. Det er vanskelig å oppdage. For meg så spydde jeg kun når jeg spise mat og jeg spyr veldig skjeldent ellers. Legene fant det ut og jeg fikk medisiner mot det. Kanskje det kan være det du har fått. Det er ingen symptomer eller noe spesielt som kan utløse det. Det bare kommer, sånn plutselig. God bedring i hvertfall 😀

    43. Hadde det veldig likt da jeg fikk nyrestein. Akutte smerter, så voldsomme at jeg kastet opp, svettet, klarte verken ligge, sitte, stå eller gå.Legene fortalte meg at det å ha nyrestein visst nok skal være mer smertefullt enn fødsel. det går jo ofte over av seg selv, så kanskje det kan ha vært det, i og med at de ikke fant noe?

    44. Hvis du får det igjen så kan du be om ulralyd for å se om det er gallesten! Har selv hatt det, og det er bare heeelt forferdelige smerter. Mange som har født barn sier at de heller vil føde en gang til enn å ha de smertene igjen.
      God bedring iallefall! 🙂

    45. Jeg opplevde noe lignende for ca 1 år siden. Det var en lørdag, foreldrene mine var ikke hjemme, bare min bror som bor i kjelleren. 50 minutter til jeg skulle på jobb, gikk opp på badet for å ordne meg og fikk raskt utrolig vonde knip i magen. Toalettet ble min plass, hengende over vasken, svettet som bare det. Med engang jeg kom meg opp skulle jeg rope på broren min, ikke f**n. Ikke et eneste ord fikk jeg ut. Jeg ble stående å slå i vegger og trampe i gulvet. Heldigvis kom han, fikk varslet jobben, og han måtte ordne alt. Tilbake.. så til sengen, ble liggende i fosterstilling i en lengre tid før det roet seg ned. Frem og tilbake. Men det gav seg tilslutt. Vet ikke hva dette var, men har ikke merket mer i etterkant, heldigvis!!
      God bedring!!! 🙂

    46. Uff, så fælt! Men så fint at det forsvant like fort som det kom, så du likevel får med deg Bieber! Selv er jeg ikke så stor fan at jeg tar meg ork og råd til å dra den syv timer lange vegen til Oslo for å se, men det hadde vært litt av en opplevelse 🙂

    47. Jeg har oppleved nesten det samme, jeg følte bare at jeg skulle dø og at magen min skulle eksplodere. Etter mye frem og tilbake dro vi på sykehuset, hvor jeg ble kastet på en sykehus skjorte, og inn på operasjons rommet! Hehhe, blindtarmbetennelse med hovene lymfeknuter. Håper det går bra med deg, og masse god bedring 🙂 <3

    48. Heisann søte deg!
      Jeg har slete lenge med magesmerter, kvalme og lignende jeg også. Dette har holdt på i snart to år og jeg har enda ikke funnet ut hva som er problemet. Jeg gikk til “alternativ behandling” hvor hun tok en del tester på meg, som vanlige leger ikke gjør. Jeg fikk vite at jeg hadde noe som het Candida overproduksjon, (du kan lese litt om dette på google om du vil!) noe veldig mange jenter blir utsatt for desverre 🙁 Men det går an å bli kvitt, heldigvis! Det handler rett og slett bare om hvilke mat du spiser og det varierer veldig fra person til person hvordan kroppen reagerer på dette. Jeg vil anbefale deg å ta det opp med legen din eventuelt dra til alternativ behandling. God bedring!

    49. Kan minne om gallesten, har selv hatt det og våknet av slike smerter du beskriver. Fikk paralgin forte av legen..

    50. det høres helt forferdelig ut, men godt smertene gikk over. har hatt det likt før, men da skjedde det på skolen. var ikke til å holde ut så jeg måtte hjem.. den veien som tok 5 min for meg før, tok da over en time og jeg klarte ikke å gå. smertene var så ille og jeg bare kollapsa helt når jeg kom inn døra. det var kun sterke mensensmerter da, så jeg har det ganske ofte og det er dødskjedelig… men håper det var et engangs tilfelle for deg og at du blir fort bra igjen 🙂 kos deg masse på justin bieber konsert da, du er så heldig som skal imorra!!!

    51. Uff, så kjedelig! Hørtes ikke godt ut, håper det ikke skjer igjen å at det bare var noe som måtte ut av kroppen fort! Kos dere masse på Justin i morgen, jeg skal på onsdag!! Kan ikke vente 😀 elsker bloggen din! <3

    52. Jeg får noe lignende, hadde det faktisk i natt selv, og for min del kommer det når jeg spiser noe jeg er allergisk for eller som f.eks litt for mye potetgull osv. Har veldig tander mage og jeg får lett utslag i form av det du snakker om. Det kan også være så enkelt som stress den siste tiden, eller at du stresser med noe du skal gjøre. Da vil kroppen få en slags utblåsning gjerne i form av besvimelser og oppkast. Det er kroppens måte å gi beskjed på at du må ta det med ro. Hvile er det viktigste! 🙂 God bedring <3

    53. hejhej, høres slemt ud og jeg var igennem præcis det samme for en uge siden.. det varede fra lørdag til og med mandag.. tirsdag fik jeg det meget bedre! .. det er en maveinfluenza som ikke andet end tid kan ordne, desværre.. men spis brød eller korn – som er let for maven at holde nede.. ellers vand med salt og hold ud 🙂 <3 god bedring

    54. Oi, hørtes helt forferdelig ut! Håper virkelig du blir frisk da og det ikke skjer igjen! Masse god bedring søde marthe, håper du kommer deg på konserten <3

    55. Har opplevd det samme flere ganger og har legene mener det skyldes nyrestein (uten at det har vært videre utredet). Sa de noe om urinprøven de tok? Er vanligvis litt spor av blod ved nyresteinsanfall. Dersom du mistenker noe sånt kan du prøve å ta Voltaren hvis du skulle merke noe lignende igjen. Det stopper iallfall mine anfall. Viktig å drikke godt så ikke mineraler hoper seg opp og danner steiner 🙂 Ikke hør på råd om å spise salt, det gjør om noe bare ting verre.

    56. Det du beskriver ligner veldig på de gallestensanfallene min mor har hatt. De gangene hun har fått det, har det vært så vondt at vi har måttet ringe ambulanse. Hun har også opplevd at hun ble bedre når hun kom på sykehuset, fordi “anfallet” går over etter tid. Det tok lang tid før de fant ut at det var gallesten og hun var gjennom veldig mange forskjellige prøver. Tror de til slutt fant det ut på en ultralyd av galleblæren. Hun har nå operert bort galleblæren for å slippe flere slike anfall!

    57. Uffda! God bedring 🙂
      Må bare si at det minner meg veldig om betennelse i blindtarmen ettersom jeg har 3 venner som har fått ekstreme smerter i magen og måtte bli fjernet blindtarmen på! Men det sjekket de deg nok for, så er vel ikke det! Men uansett; veldig skummelt og ille høres det ut som :s

    58. Min mor hadde dette. Hun hadde grusomme magesmerter som gikk av og på. Noen uker var det hver dag, andre ganger gikk det litt mellom hver gang.
      Hun kastet opp pga det. Den ene gangen hadde hun så vondt, å det så ikke ut som hun hadde det veldig bra. Fikk henne på sykehuset, endte opp med at hun hadde surr på tarmen, måtte opperere bort litt å ta ut blindtarmen eller noe sånt. Hadde hun ventet lenger enn en time kunne hun vært død. Det viste seg at når hun hadde magesmerter var tarmen vridd, men gikk tilbake til normalt etter en stund. Hun var 47 år. Gikk heldigvis bra! 🙂 Men nå er du vertfall ops på dette.
      Håper det går bedre og at det ikke kommer igjen! 🙂

    59. Det samme har skjedd med meg! Besvimte på bade om natta når jeg kasta opp og slo hode mitt kraftig! Blei henta i sjukebil og fort på sjukehuset, blei der over natta på overvåkninga. men jeg fikk beskje om at det var stress 🙁 så eit tips, slapp litt mere av! Håper det går bra med deg nå 🙂

    60. Hei Marthe. Jeg hadde det også sånn i et par tilfeller før et års tid siden. Jeg krevde å få GY US av fastlegen min, og da fant de ut at jeg hadde cyster i eggstokkene, smertene kommer av at de sprekker. Har du sjekket det? Det skal ikke være farlig, men selvfølgelig, veldig vondt!

    61. jeg har nesten akkurat fått vite at jeg har gallestein, jeg fikk noen kraftige magesmerter øverst i magen(rett under brystene ca) fikk feber, kastet opp osv. det du bør gjøre er å gå til legen og be om en ultralyd der du har fastet i forveien. Da kan de se om du har noe i magen, som f.eks gallestein! Håper du IKKE har det, men skader hvertfall ikke å sjekke 😉

    62. Jeg har i perioder slitt med skikkelig voldsomme magesmerter som er helt uutholdige og kvalme og oppkast, men har ikke besvimt.
      Etter et par legebesøk, ble jeg endelig sendt til gastroskopi, og der fant de ut at jeg hadde en kronisk betennelse i spiserøret. Dette var i februar, og etter at jeg fikk medisiner så har jeg ikke hatt noen problemer.
      Håper det går bra med deg! 🙂

    63. Jeg har hatt voldsomme smerter i magen i ca. 3 år. Nogen ganger har de vært så slemme at jeg har kastet op, ikke har kunne gått og ikke kunne trække vejret ordentlig. Etter at jeg skiftet doktor, tok han en masse blodprøver, jeg blev sendt til en specialist for å få tatt en mavekikkertundersøkelse og til sidst viste det sig, at jeg har cøliaki (glutenallergi). Jeg får stadig nogen ganger vondt i magen, men ikke nær så voldsomt, rett og slett fordi jeg ikke spiser gluten mere.
      Håper det går bra med deg!! 🙂

    64. Eksen min hadde det slik, bare at han fikk det begge veier. Han Spydde ei halvliters bøtte samtidig som det kom blod.
      Var ikke gøy å sende han med ambulanse. Men det viste seg at han hadde fått magesår da. Så vet ikke om du kanskje har spist noe sterk mat som magen din kanskje ikke tålte? 🙂

    65. Jeg lever med konstante magesmerter, og slike annfall får jeg ca hver måned… Vært til utreding i 3år, og ennå ikke fått svar… (Vel, skal få svar på en prøve om 3uker!) *nærvøs*
      Veldig vondt å høre du har opplevet dette… :/
      Stå på og ikke la det skremme deg… Forhåpentlighvis skjer det ikke igjen! 🙂

    66. Hadde noe lignende! Først var det oppkast, om natten måtte jeg sove på sofaen med bøtte på fanget. Fikk mage smerter som jeg er sikker på var like vonde som å føde, det værste var vell at smertene kom regelmessige også. Når magen va tom, spydde jeg skumlignende klumper (æsj). Samtidig hadde jeg diarè. Heldigvis hadde jeg tømt tarmen også, for når jeg spydde kom det ut den andre veien også. HELT forferdelig. Så må man ikke glemme ryggsmerten når det hele var over, etter noen døgn gikk det over! Håper du også er over det værste!

    67. For meg hørtes det ut som gallestein eller nyrestein. Det er helt JÆVLIG mens det pågår og går over innen 0.5 – 4 timer med intense smerter, kaldsvette og oppkast.. Folk som har hatt gallestein og i tillegg har opplevd fødsel, sier de hadde lett fødet 3 ganger på rappen fremfor å ha et slikt anfall igjen!! :O

    68. Uff dette hørtes ikke godt ut! Vet hvordan det er, og har nettopp opperert bort gallesten. Så det kan høres ut som det er det eller fortsoppelse kan det også være.
      Håper det går over, for det er nemelig ikke noe digg!

    69. Jeg har hatt slike INTENSE magesmerter som kommer og går etter jeg ble matforgiftet da jeg var 14 (nå 22). Hos meg fant de ut at det er en type kolikk. Jeg fødte en sønn nå i høst og smertene som jeg har ved kolikken kan veldig godt minne om sterke åpningsRIER. Kan hende du har noe av det samme?

    70. Veldig rart at de ikke tok en gynekologisk undersøkelse av deg. Jeg har hatt samme smerter og symptomer to ganger i løpet av 1 år. Første gangen fant de ut at jeg hadde cyster på en av eggstokkene som sprakk. Andre gangen det skjedde var det mye “lettere” for meg å takle smertene siden jeg allerede visste at jeg hadde cyster, men måtte fortsatt på sykehus for smertelindring. Om det skjer igjen med deg, så må du bare kreve å få en grundig undersøkelse!

    71. Jeg har hatt det samme og har det enda.Fikk det første gangen jeg var på et cruise og der var det leger ombord gudsjelov.Men dem fant ikke noe ut av det-det kommer og går hos meg og.Jeg tar en somac tablett og legger meg på siden og da går det over.
      Legene finner ikke ut hva det er så jeg vet ikke jeg.
      Legen min sier at når jeg får smerter er det bare å ringe ambulanse men det har ikke gjort enda .

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg