Keratin extentions – 1 mnd senere


Huskeliste for å unngå problemer med keratin extentions:
♥ Kjøp deg først en god naturbørste.
♥ Gre håret med den hver morgen og kveld.
♥ Sov med alt håret i en flette om natten.
♥ Bruk ALLTID en god balsam. Kur håret godt.
♥ For å unngå tørt hår, bruk gelè eller kremer i stede for hårspray. ˣ
♥ Vask håret med måte. Ikke krøll det opp i en ball og gnur til.
♥ Ikke ha håret vått for lenge.

Husker dere huskelisten som jeg publiserte på bloggen for en måned siden? Jeg har nesten klart å følge den til punkt og prikke. Hårspray klarer jeg meg ikke uten, men heldigvis har ikke håret blitt noe slitt av den grunn. Det aller viktigste punkt er å gre håret hver eneste morgen og kveld slik at man unngår floker i keratinfestene. Jeg har krøllet håret mange ganger, kjørt på med hårspray, gredd alt ut etterpå og kurt med gode produkter. Dette har jeg nå drevet på med i en måned og håret er lite friskt og fint som da jeg fikk det. Fargen har selvfølgelig lysnet etter x antall vask, men ikke engang tuppene på håret er blitt tørre og slitte. Det kan jeg nok takke mine gode hårprodukter for. En liste på disse får dere under her.

Mine hårprodukter – Absolut repair serien:
1, Olje for slitte tupper
2. Balsam
3. Varmebeskytter
4. Shampoo
5. Leave in spraykur
6. Kur som skal skylles ut
7. Extentionsbørste

Fargen har som dere ser blitt litt utvasket. Slik blir det alltid etter flere hårvask, men heldigvis lysner extentionshåret sammen med mitt eget slik at fargene ikke blir forskjellige! Keratin håret har jeg som nevnt tidligere, fått festet hos filnke Tone fra Salongxtend! Jeg har 75 fester i to farger.

Man bør egentlig klippe av en cm etter en måned, men vi får se!
Synes godt jeg kan vente litt til jeg!

33 kommentarer

Siste innlegg