En kjole – Syv antrekk!

Det finnes utallige måter å style en kjole på. Du kan gå med den som den enkle kjolen den er, eller du kan piffe den opp med et belte i midjen. Du kan hive en genser over og lage et slags skjørt, eller du kan bruke et skjørt over kjolen slik at du får en ny topp! Velger du å pakke kjolen inn under et par bukser, så anbefaler jeg dere å ha et par hold in strømpebukser under buksene igjen. Dette trikset har jeg selv brukt både med shortser og bukser. Uten strømpebukser får du fort stygge, og ubehagelige klumper.

Jeg har prøvd å dra frem kreativiteten min i dag. Her er resultatet! En kjole stylet på syv ulike måter. Håper dette kan være til inspirasjon for noen av dere. Nå er det jo ikke kjolesesong helt enda, men det er jammen ikke lenge igjen. Sol og varme er på vei mine damer og herrer!

Hvilket antrekk likte dere best?
Skrik ut om dere lurer på noe! Det blir masse tid til kommentarsvaring på toget!

92 kommentarer
    1. okei, et ord – wow!! du er så utrolig inspirerende at det ikke skulle vært lov. det er helt sykt at du klarer å style en kjole til 7 antrekk. du er bare helt rå og dette er en av grunnene til at du er min favorittblogger!! jeg digga dette innlegget og det lærte meg faktisk utrolig mye om hvordan style en enkel kjole. nå vet jeg hvertfall hva jeg skal prøve på hvis jeg går lei av kjolene mine 😀

    2. helene: Åå så bra Helene 😀 Nå ble jeg glad. Kjempegøy å høre at jeg klarer å inspirere noen av dere lesere med innleggene mine. Det er ingenting jeg ønsker mer enn det! 🙂 Takk for en kjempefin tilbakemelding Helene!

    3. Utrolig fine antrekk! Nå ble jeg virkelig lyst til å prøve det samme 🙂 Digger kreativiteten din!

    4. Hælighet du e flink! fortsett med sånne inspirasjoner 😀
      Du e nydeli! Håpe du får en fin togtur 🙂

    5. Hei. 🙂
      Jeg lurer på om du kunne laget et innlegg om familien din? Om foreldrene dine og broren din i Thailand? Har faren din alltid bodd i Thailand? Osv..
      Håper dette er noe du kan blogge om da jeg finner slike blogginnlegg veeeldig interessante:)
      Jeg elsker din blogg, og etter du laget et innlegg om belter, har jeg jammen meg begynt å bruke masse tøffe belter:)
      Jeg har spurt om dette mange ganger før, men ikke fått svar. Jeg skjønner dersom du ikke vil svare, men du kunne kanskje ha svart at du ikke ville svare istedet for å ignorere helt? 🙂 Mener ikke være frekk altså:)
      En ting til:
      Jeg elsker stilen din, men synd jeg bare går på ungdomskolen for da passer det kanskje ikke helt. Jeg tør ikke heller. Kunne du laget et inspirasjonsinnlegg om kjoler som er passende til bryllup, barnedåp og konfirmasjon? Skal i konfirmasjon, bryllup og barnedåp i vår og jeg vet ikke hva jeg skal ha på meg?

    6. Såå mye fint og kreativt!! 🙂
      Vet du om det går an å bestille klær fra New Yorker på nett til Norge? 🙂

    7. Enig med Hanne over! I alt hun har å si, lurte også på om du kunne lage inspirasjon for kjoler, skjørt eller noe annet pyntet med blomsterprint, ettersom min onkel nå gifter seg og har blomster tema, min bror konfirmerer seg så trenger kjole til det også, men klarer ikke finne noe spennende..

    8. Så mange fine antrekk! 🙂
      Du, lurte på en ting, som du kanskje synes er litt for personlig, men spør allikevel så får du se om du vil svare eller ei 🙂
      Kan du fortelle litt om familien din osv? 🙂 Synes nesten aldri du nevner noen av dem på bloggen, mens svigerforeldrene dine nevner du ofte?
      Ha en fortsatt fin dag, og god tur hjem! 🙂

    9. Du er så utrolig flink til å bruke belter til å piffe opp antrekkene dine, blir så inspirert av både det og alt du gjør ellers til å mikse og prøve nye ting selv. Men hvor finner du alle beltene du bruker? Synes de er så kule! Og hvor er kjolen i dette innlegget fra? 🙂
      Elsker bloggen din! <3

    10. Veldig kreativt av deg Marthe,masse lure tips:)
      Må bare si at veldig mange av dine følgere føler at de eier rettet til å vite alt om deg. Du snakker vel om det som opptar deg og du babler ikke i vei om familie eller venner eller hva annet folk maser om bare fordi DE vil. Står da DITT navn øverst i bloggen her om eg ikke leser feil????? 😀
      ha en super fantastisk dag videre Marthe

    11. Kan du lage en video der du sminker deg / ordner deg på håret eller noe annet?
      (Har blant annet så veldig lyst til å høre stemmen din!! :p)

    12. Herreguuud du er så flink! Likte alle sammen 🙂 Den gule veska var helt NYDELIG! Hvor er den fra?

    13. Une: Å så bra 😀

      Amalie E.A: Har du aldri hørt stemmen min før så må du gjerne ta en titt på en av mine tidligere videoblogger 🙂 Jeg har lagt ut noen under “videoblogg” i sidemargen til høyre her og noen under “annonse” kategorien. Ellers vil det komme en video i slutten av mars, men om jeg prater på den eller ikke har jeg ikke bestemt meg helt for enda 😀

      Lin: Tusen takk for en fin kommentar! 🙂 Nei, mange har lyst til å vite alt om alt og alle og mange bloggere velger å dele alt også. 🙂 Jeg deler nesten alt her på bloggen, men noe må jeg også få ha for meg selv 🙂

      Kissey: Det er godt å høre 😀 Jeg kjøper stort sett bare rimelige sko. 🙂 De dyreste jeg har er vel et par Jeffrey Campbell. <3

      Oda: Hvor mange er dere? Fontenen er ganske stor, men du burde nok ha to av dem hvis du har et langt bor med mange gjester. Så slipper alle og kaste seg over den ene. Fontenen er helt genial! Nydelig å se på og hvem liker ikke smeltet, rennende melkesjokolade? Alt kan jo dyppes i det 😀 Er dere 10-15 personer så holder det med den store varianten, men er dere flere enn det så tror jeg at jeg ville latt to stå på bordet 🙂

      Eirin: Den er fra Gina Tricot <3

      Nina: Tusen takk Nina! Belter synes jeg er vanskelige å finne, så når jeg først ser noen jeg liker så kjøper jeg heller mange! 🙂 Beltene i dette innlegget er både fra Bikbok og Gina Tricot. De har begge noen flotte belter inne akkurat nå! Kjolen er fra H&M og koster 199 kroner 🙂

      Elise: Hei hei Elise! Jeg synes nesten jeg skriver for mye om familien min jeg! Hehe. 🙂 Noe vil jeg jo holde litt privat også, men jeg deler en god del av familielivet også på bloggen. Mer om pappa, min halvbror og Thailand får dere i sommer. Da har jeg nemlig planer om å reise ned selv 😀

      Andrine: Det skal jeg ordne Andrine! Jeg er på saken 😀

      Laura: Det vet jeg dessverre ikke nei. Kanskje de har en norsk nettside med New Yorker? Prøv å google det! 🙂 Hvis nettsiden er utenlandsk så må du ihvertfall være forsiktig så du ikke får dyre toll og moms regninger. <3

      Hanne: Så hyggelig å høre at du har tatt i bruk noen av beltetipsene mine. Slikt blir jeg kjempeglad for å høre! 🙂 Et innlegg med kjoletips er på vei! Jeg kommer til å lage flere slike innlegg nå mot mai måned 🙂 Angående mer innlegg om familien min.. Jeg synes jeg deler litt for mye allerede jeg! Hehe, kan jo ikke dele alt av privatlivet her på bloggen 🙂 Selv er jeg bare interessert i å lese om bloggeren selv når jeg leser blogger, men jeg deler likevel en del av både privatliv og familie selv. Mer om pappa, halvbroren min og Thailand kommer jeg til å skrive MASSE om om et par måneder. Da planlegger jeg nemlig en tur til Thailand selv! Da vil jeg vise dere huset til pappa i nord Thailand, lillebror og alt det morsomme som er å finne på der nede 😀

      Helene: Den er fra H&M 🙂

      Anonym: 199 kroner 🙂

      Tusen tusen takk for alle tilbakemeldinger dere! Flinke leserne mine 😀 Kjempemorro å høre hvilkne antrekk dere liker best. Da får jeg et slags innblikk i hvilken stil dere lesere har og hva dere foretrekker. 🙂

    14. Likte veldig godt den kjolen med den stripete boksen og bare vanlig kjole med den gule vesken, det synes jeg var finest, men alle antrekkene var veldig stilige!! 🙂

    15. Jeg blir veldig inspirert av deg, Marthe! Du har en kjempe flott stil, og jeg synes det er kult at du prøver ut mye forskjellig 😀 Jeg bare lurte på om du kunne gitt noen tips til hvordan man kan kle seg som lærer? Jeg føler ofte jeg kler meg så kjedelig.. Kun i svart! God tur tilbake til Kristiansand!

    16. Hei Marthe 🙂
      Tusen takk for svaret på kommentaren 🙂
      Jeg respekterer at dette er noe du synes er for privat<3:)
      Da får jeg heller bare glede meg til sommeren for å lese mere om din bakgrunn 🙂
      Jeg var selv i Thailand sommerferien 2011, i 2 uker og vi fant på utrolig mye der nede. Jeg var med familien da men uansett. Kos deg på togturen 🙂

    17. Du er så utrolig flink å se hva en kan gjøre ut av et lite plagg:) Utrolig inspirerende! Jeg likte det siste plagget utrolig godt! 🙂

    18. Det nest siste, med det grå skjørtet var bare HELT nydelig! Fy, du er god! Du gir meg så mye inspirasjon, elsker bloggen din. <3

    19. Anonym: Er skjørtet ditt i sort eller krem? 🙂 Jeg ville hatt en søt skjorte oppi skjørtet og gjerne latt noe av den henge utenfor med et belte rundt midjen! Er skjørtet sort så kan du jo ha en søt hvit skjorte oppi, og er skjørtet kremfarget så kan du enten ha en sort, eller en kremfarget søt skjorte i med et belte rundt midjen. Er du komfortabel med helt tettsittende topper så kan du også velge en helt stram topp og ha inni skjørtet. Da tror jeg også det er veldig fint med et belte over der “strikket” på skjørtet går. Lekre belter kan piffe opp ethvert antrekk! 😀

    20. Jeg likte veldig godt det med de stripete buksene! Elsker slike bukser og elsker det grønne smykket! MÅ HA ALT SAMMEN.

    21. Et lite tips : ton NED øyebryna dine, og bruk litt farge på leppene. Så blir ansiktet litt mer harmonisk.

    22. Lurer på hvordan du får selve skjørtet til kjolen oppi buksen? Eller hvordan gjør du det når du skal sette sammen en kjole og bukse? Får aldri til dette! Jeg prøver å putte skjørtet til kjolen oppi buksen, men det blir jo bare masse bulker utenpå buksen da.. Og jeg vet ikke om en annen metode enn denne!

    23. Hei!
      Veldig kule antrekk du har satt sammen her, imponert! Veldig stilig med kjolen og buksa også, men lurer litt på hvordan det blir seendes ut på? Vil ikke den nederste delen av kjolen ¨krølle¨ seg under buksa, slik at det tydelig synes? Noe nysgjerrig på hvordan du gjør det? 🙂 I alle fall, dødskult!

    24. Hei Marthe!
      Til helga ska jeg i 80 årsdag, og har en fotsi ferskenfarget kjole jeg skal ha på meg, men den er stroppeløs og jeg vil gjerne ha noe mer over skuldrene 🙂 har du noen stylingstips?
      http://3.bp.blogspot.com/-Fk5Q5oPsqtY/T6LyV0tLuWI/AAAAAAAADWE/uoH_7jcxSXg/s640/Sommerkjoler1.jpg
      veldig lik denne kjolen til høyre her, bare med diamantlignende pynt på brystpartiet 🙂
      evt. hvilke farger ville du brukt ilag med fersken/rosa ?
      Håper på svar!
      Klem!

    25. Heisann! Superkule anntrekk, du ser alltid bra ut! Jeg bare lurer på om du kan skrive hvor kjolen er fra? Jeg finner ikke noen kommentar hvor det står hvor den er fra 🙁 <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg