MEG OG DEG…

Jonas: Hva var det første du tenkte da du møtte Marthe?
Wow, for noen tits! Hun må jeg bli bedre kjent med. Hehe, neida.. Eller? Første gang jeg så henne var på bystranda så det kan jo faktisk hende. Mann er mann! 

Hva er det beste med henne?
Det beste med Marthe må være at hun er veldig godhjertet. Hun bryr seg enormt mye om de menneskene hun er glad i. Også er hun unormalt gavmild.

Hva synes du om at Marthe blogger? Er det plagsomt eller bra?
Jeg støtter Marthe når det gjelder bloggingen og hjelper gjerne til. Hun gjør det såpass bra og jeg ser at det betyr mye for henne. Selvfølgelig er det ganger der det kan være irriterende og tidskrevende. Det er ikke alltid like gøy å ta antrekksbilder i snøstorm, men stort sett er jeg glad for å hjelpe.

Har du planer om å fri en gang i fremtiden?
Vi har nå vært sammen i 3 år og snart 3 mnd og vi har det kjempefint. Fortsetter det slik så skal dere ikke se bortifra at det kommer en ring i fremtiden!

Går Marthe mye uten sminke når hun er med deg, Jonas? Hva foretrekket du?
Det første Marthe gjør når hun kommer hjem fra jobb er å fjerne sminken. Jeg liker veldig godt at Marthe kler seg bra og sminker seg fint når vi skal ut, men når vi boltrer oss på sofaen så foretrekker jeg de myke kinnene sminkefrie.

Hva synes du om klesstilen til Marthe?
Jeg synes stilen til Marthe kan være litt ekstrem innimellom, men det er ikke klærene jeg er glad i. Det er jenta under. Hun kan gå i hva hun vil for min del.

 

Spiser hun så mye som hun sier? Hun er jo så tynn!
Hun spiser som en G-R-I-S.

Hvordan er marthe når hun er sur?
Marthe har en tendens til å trekke seg veldig tilbake og surmule på rommet. Når vi krangler er det som regel jeg som må være den voksne og ta iniativet til å ordne opp.

Synes du det er irriterende at hun shopper så mye?
Hun handler ikke med penger hun ikke har og da er alt i orden for meg.

Hva er gutter svak for når det gjelder jenter? Er det bare pupper og rumpe?
Det varierer fra gutt til gutt, men jeg tror ingen bare bryr seg om pupper og rumpe. Man kommer langt med en fin personlighet, et pent smil, litt humor og ikke minst god selvtillit.

Har Marthe noen irriterende uvaner i huset?
Hun slipper alt rett ned og forventer at den magiske hånden skal komme og rydde.

Er Marthe like pen når hun står opp?
Det er da hun er nydeligst.

Marthe: Hva er det beste med Jonas?
Det er alt for mange ting. I tillegg til å være glad i shopping, flink til å være husmor og proff på kjøkkenet så er han snill som et lam. Han er ingen typisk “mann”. Krangler vi så vil han faktisk prate til vi har ordnet opp og surmuling har han heller aldri drevet med. Han er den perfekte familiemann! Elsker barn og tar kjempegodt vare på ethvert familiemedlem. Inkludert meg! :’D (Jonas sin kommentar til dette: Åh herregud Marthe, du ødelegger jo hele mojoen min!) 

Flørter du mye med han?
Jeg har faktisk prøvd, men da ler han bare av meg. Haha! Når man har vært sammen i tre år så blir det ikke så mye flørting. Vi er kjempeflinke til å holde romantikken i gang og er enda veldig forelsket i hverandre, men jeg tror ikke vi flørter. Vi har stadig kjærestekvelder med film og romantisk middag, er flinke til å overraske hverandre med hyggelige ting, og gir hverandre komplimenter hele tiden. Det går ikke en dag forbi uten at vi har fortalt hvor glade vi er i hverandre.

Marthe: Har Jonas noen uvaner?
JA! Han har denne ene uvanen som seriøst får meg til å rive meg i håret. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men han lager en ufattelig irriterende lyd med tungen når han konsentrerer seg. Spesielt når han kjører bil og spiller xboks. Åh, jeg klarer ikke å beskrive denne lyden men den får meg til å skrike. Jeg kan hyle og be han stoppe, men så er han i gang igjen tre minutt senere.

Kommer du godt overens med svigerfamilien din?
Ja det gjør jeg. Jeg er blitt kjempeglad i hele familien til Jonas og er virkelig takknemlig for å ha så gode og hjelpsomme svigerforeldre. Det er det jammen ikke alle som har!

Hvor lenge hadde du “datet” Jonas før dere ble sammen?
Akkurat en måned. Vi behøvde ikke lengre tid enn det.

Har du noe innvirkning på hvordan Jonas kler seg?
Han spør meg hver dag om jeg kan hjelpe med klessituasjoner. Fortelle hva som ser bra ut og hva som ikke gjør det, men han er akkurat som meg. Sier jeg en ting, så gjør han det motsatte. Jeg spør også om han liker antrekket, men får jeg nei så ler jeg bare og sier “det var dumt for slik skal jeg gå i dag”.

Har det hendt at dere har kranglet så voldsomt at det nesten har blitt slutt?
Nå skal jeg fortelle dere en liten hemmelighet! I november i fjor ble det slutt mellom oss. Det var slutt i nøyaktig fire timer. Så fant vi begge frem til fornuften igjen. Vi var ikke samboere og hadde en periode hvor de mindre hyggelige stundene var flere enn de hyggelige. Kanskje det var mørketiden og det sure været som påvirket oss? Ikke vet jeg, men vi har aldri opplevd noe lignende verken før eller etter denne ene episoden. Vi hadde kranglet i flere dager og bestemte oss bare for at nok var nok. Vi var uenige i alt og orket ikke mer. Så vi gjorde det slutt! Og så fort Jonas var dratt hjem til seg og jeg var hjemme hos meg begynte sutringen og de angrende meldingene. Så gikk det vel en natt før Jonas sto på døren og ville inn på kjærestekveld med film og godis. Så var vi kjærester igjen og hele “mørketiden” med krangling var glemt. Jeg tror jammen vi hadde godt av den lille episoden jeg. Da fikk vi en liten smakebit på hvordan livet uten hverandre ville bli, og bare tanken på det var ikke til å holde ut for noen av oss. 

Er Jonas en flink samboer?
Han er den perfekte samboer. Skulle ønske han kunne si det samme om meg. Haha! Han gjør ting som å lage frokost til meg når jeg ikke har tid til å gjøre det selv og planlegger å gå på jobb sulten. Han lager de beste middagene, han er ryddig men ikke for ryddig, kommer stadig med komplimenter og er bare den mest positive gutten jeg noen sinne har møtt.

Nevn en ting Jonas virkelig ikke liker.
Han liker ikke at jeg roter og skylder på at jeg ikke har tid til å rydde etter meg. Da blir han sint.

Tror du at dette er mannen du ønsker å tilbringe resten av livet ditt med?
Ja det tror jeg. Vi har nå vært samboere i over et halvt år og har fått testet ut hvordan det er å bo sammen. Ettersom vi aldri har hatt det bedre så ser jeg ingen grunn til å tenke noe annet. Jeg har funnet drømmemannen jeg! -Men vi er enda unge og vet selvfølgelig ikke hva fremtidsplanene vil bringe.

Klår han?
Hvis dere er ute etter kliss så kan jeg informere om at han ihvertfall kysser veldig mye.

Jonas:
Kan jeg kysse deg i panna?
Meg:
Nei.
Jonas:
Hva med skuldra?
Meg:
….
Jonas:
Kinnet?
Meg:
“ingen respons. Prøver å se på tv”.
Jonas:
Nesa?

Jonas:
Munnen?
Meg: 
Omg! BARE KYSS MEG ET STED!

 

Så ble det et langt og klissete innlegg. Håper dere likte det!

130 kommentarer
    1. Hahaha så utrolig søtt! Kjente meg sååå godt igjen med den tungelyden, jeg har en kjæreste som gjør AKURATT det samme! Det er såå irriterende:-D godt det ikke bare er han..

    2. Haha, fantastisk innlegg! Dere virker som dét herlige paret, og jeg elsker at du/dere tørr å være så åpne om forholdet deres på bloggen – dere legger ikke skjul på at dere krangler, at den andre har noen irriterende uvaner osv. Herlig!

    3. Åh, så heldig dere er så har hverandre! Håper jeg er like heldig som dere en dag 🙂 supert innlegg Marthe! 😀

    4. haha, ååh hvor søte dere er! skikkelig ordentlig søtt kjærestepar. håper virkelig dere har utrolig mange fine år fremover sammen i lag 🙂
      veeeldig koselig innlegg å lese! Ble jo nesten litt misunnelig, men har det råbra i lag med min kjæreste og. All lykke til videre!

    5. Tnååw, dere er så søte! Skulle ønske jeg kunne funnet en like bra kar som Jonas! Virker som dere er som skapt for hverandre 😀

    6. Sykt gøy å lese!! Kan dere ikke ha dette flere ganger? Kanskje med videoblogg? Hadde vært så morro 😀

    7. var kjempe kjekt å lese dette 🙂 håper du kan lage flere innlegg som dette 🙂 dere er utrolig søte 🙂

    8. Veldig artig at dere svarer på spørmål om hverandre, håper dere kan gjøre det igjen! Dere er bare sååå søte :’)

    9. Det søteste og morsomste innlegget jeg har lest på lenge! Herregud så søte dere er, og så fantastisk det virker som dere har det i hverandres selskap. Det er kjempebra 😀 Holdt på å le meg ihjel noen ganger, hihi 😀

    10. å herrrreeee… dere er så perfekte sammen! dere må jo bare gifte dere og få den søteste familien<3 hvis ikke du gjør det marthe gjør jeg.. haha

    11. Hahaha dere er herlige sammen! Tror jeg må få typen til å lese dette og kanskje plukke opp ett tips og fem

    12. så herlig! likte at du blogget om dette, og at vi fikk et lite innblikk i det virkelig kjærestelivet deres og ikke bare de overfladiske tingene 🙂

    13. Det der var noe av det beste jeg har lest, så utrolig koselig og søtt innlegg. Må si at dere passer veldig bra sammen selv om jeg ikke kjenner dere virker det som om dere er utrolig glad i hverandre 😀

    14. dere er jo bare helt herlige! dere passer så utrolig bra sammen. Hørres ut som om du har funnet drømmemannen. 😀

    15. Kjempefint innlegg, Marthe! Veldig hyggelig at du delte det litt mer private på bloggen din, det er det ikke alle som gjør 🙂 Det virker som om dere har det så utrolig koselig sammen! Stå på, Marthe! Jeg digger bloggen din 🙂

    16. ååh, dere er så søte sammen! får meg til å tro på ekte kjærlighet (hehe). Men det var veldig gøy å lese dette, kom gjerne med flere slike 😀

    17. Første gang jeg kommenterer bloggen din. Må bare si at dette innlegget likte jeg veldig godt! Det virker som dere er ment to be!:)

    18. hahahhaa, jeg måtte bare flire! Måten dere er på. Vanskelig å forklare. Men jeg måtte le godt når jeg leste den kommentaren til Jonas når han “brøt inn” i et av dine svar. Dere er så skjønne sammen. Blir virkelig glad av å se dere sammen på bilder! Det virker som dere har det helt perfekt sammen!

    19. likte svarene! liker når du tar med Jonas også på bloggen din, og har et ” kjæreste ” innlegg! det er kjempe gøy å lese! gjerne ha sånn snart igjen! 🙂
      Kan du filme ” en normal dag i Marthes liv ”? slik du pleier å gjøre da du er hjemme, liksom hverdagen din? du må jo gjøre dette en dag da du har fri da, men hadde vært kjempe gøy å sett hvordan hverdagen din er utenom jobb.

    20. Mere kliss! 😀 det er så koseliiig fordi jeg kjenner meg igjen i så mye. Hvis du har lyst en gang, kan du skrive om det å ha et avstandsforhold? Kanskje du ikke har hatt det, men hvilke tanker har du om det? Tror du det er noe å satse på? Jeg og min er snart ferdige med videregående og vurderer ett år fra hverandre der vi gjør noe på hver vår kant før vi etter det året flytter sammen og begynner studiene. Er så redd for at vi skal forandre oss og gli fra hverandre på det året.. Er ikke villig til å risikere forholdet.

    21. Haha, dette var et konge innlegg!! Dere fikk meg virkelig til og dra på smilebåndet 😀 Og du og Jonas er nydelige sammen!

    22. åå, dere virker som drømmeparet! håper jeg noen gang vil oppleve den store kjærligheten som dere deler!

    23. Dere to er så skjønn i lag! Kommenterer nesten aldri blogger, men nå måtte jeg bare. Du gjør en kjempegod jobb og blir bare bedre og bedre i å skrive! Blir så glad når jeg ser bilder av dere to eller der du skriver at Jonas bryter inn i samtalen for da blir man bedre kjent med dere begge 🙂 Håper på flere slike innlegg!

    24. kan du være så snill å ha flere sånne innlegg??
      du e superflink å blogge!!
      btw: dåkker må være det perfekte par! har ikke sett nokka søtere enn dåkker!
      <3

    25. Ååå, dere er virkelig dream team!!! Hvis jeg har et ideal når det kommer til kjæresteforhold, er det garantert et forhold lignende deres som gjelder!! Herre min skaper, så fine dere er sammen. Både kler dere hverandre utseendemessig, men dere virker så bra sammen også når det kommer til personlighet, kjemi, osv!!! Åååå, ble liksom litt sånn “jeg vil bli forelska og finne meg en god mann” humør av dette innlegget jeg. Når jeg ser at noe så flott er mulig liksom… <3

    26. Forholdet deres er virkelig en ispirasjon for de fleste! 🙂 utrolig søte sammen, men samtidig legger dere ikke skjul på at dere kan krangle av og til! Ingen forhold er 110% perfekte, og det er dere også flinke til å få frem, selv om det er tydelig hvor mye dere betyr for hverandre 😀

    27. For et søtt innlegg♥ Jeg elsker bloggen din! Stilen din er driiitfin, du poserer som en modell og skriver kjempebra! Kommer ALLTID til å stikke innom her♥

    28. Jeg er en fast leser, men kommmenterer nesten aldri. Men denne gangen kan ikke la vær å si at dere er de søteste kjæresteparet jeg har sett! virkelig, smilet mitt kom fram når jeg leste det 🙂

    29. Dere er utrolig søte sammen! Ønsker dere all lykken i fremtiden! Digger deg Marthe!! Du gir så mye av deg selv på bloggen, du er så ekte og real!! Digger, digger, digger deg!! Forstår at Jonas er stupforelska i deg. You are one in a billion! 🙂 Stå påå!

    30. så hyggelig! Nesten godt å høre at det ikke bare er meg og min samboer som har hatt en/noen tunge perioder 🙂 kjenner meg ganske igjen når jeg leser om deres forhold sammenlignet med mitt! Er utrolig glad i gutten min, men det har også vært perioder der det har vært så tungt at vi har bestemt oss for å gå fra hverandre, men med en gang vi skilles er det helt grusomt, og unnskyldningene hagler inn etter bare en liten stund.. Ta godt vare på hverandre <3

    31. Det er det herligste innlegget jeg har lest, på leenge 🙂 Dere to er SÅ søte sammen!! 🙂 Ååh, blir så glad av å se på dere <3
      Lykke til i fremtiden <3

    32. Gud så søtt! Fikk meg både flau og glad 🙂 Rett og slett herlig! Kommenterer aldri noe, men dette fortjente en kommentar!

    33. Dere er verdens søteste!!!! Håper dere gifter dere, får 100 barn og lever lykkelig foralltiiiid:D mener 3 barn og ikke hundre da, heheh! Lurte på en ting, når dere gifter dere og starter planlegging osv, vil du oppdatere bloggen da også? Sånn som fotballfruen gjorde, tok med leserne sine gjennom hele reisen til den store dagen:) du er utrolig nydelig, dere er heldige som har hverandre!

    34. Jeg likte dette innleget veldig bra 🙂 litt utenom det vanlige. Du er så kreativ, det hjelper bloggen utrolig mye 😀

    35. Åhr, dere er jo så søte! Og var kjekt å lese, eller ikke kjekt. Men godt å endelig se noen være ærlig angående forholdet sitt , med tanke på det som skjedde i november. Det får oss lesere til å se at ikke alle er perfekt! Men dere to, jeg gleder meg til å begynne å lese brullupsblogg og baby blogg 🙂
      Har fulgt deg lenge nå og det virker som at dere bare blir tettere å tettere. Er så koselig å lese om dere! Og Jonas er jo ganske så kjekk + familiemann og alt! Du er heldig 😀 Men så er jo han heldig som har deg å! Dere kler hverandre 😀

    36. Såå søte dere er! Dette må jeg virkelig legge trykk på, shiit for et perfekt par! Tips til hvordan vi andre kan oppnå dette? 😉 <3

    37. Utrolig bra innlegg Marthe!! Du er så åpen og personlig på bloggen, det liker jeg kjempe godt:) dere er skjønne:)

    38. hahaha likte jonas sitt første svar: wow, for noen tits. også smelta jeg helt av alle svarene deres, begge to er jo noen storsjarmører – skjønner godt at dere er et kjærestepar. dere passer så godt sammen og er de skjønneste personene jeg har sett 🙂 dette må du gjøre flere ganger så gøy!

    39. utrolig gøy å lese! Godt du ser og setter pris på alt han gjør for deg, det er mange som tar sånt forgitt.
      Det var gøy å kjenne seg igjen i forholdet deres. Jeg har troa på at det skulle være dere!

    40. Dette innlegget elsket jeg !! Haha, var både humor og kliss i det. Liker så godt at dere kan si både om uvanene til hverandre, og det som dere liker. At dere er mennesker, ikke slik som enkelte kan tro bloggere er 🙂 Flott innlegg begge to!

    41. åå, dere er noe av det søteste! <3 Er så koselig å ha kjæreste, beste som finnes! Gleder meg til jeg og kjæresten kan flytte sammen også<3

    42. Ååååå herlighet dere er bare supersøte! Håper virkelig fremtiden bringer dere masse godt <3 Det er når jeg ser på sånne søte kjærestepar som dere at jeg virkelig savner å ha en gutt som liker meg for den jeg er også. Kjempesøtt innlegg<3

    43. Åh, så herlig 🙂 Kjenner meg igjen i mye av det dere har! Noe av det beste jeg liker med kjæresten min er at han også vil snakke om ting til vi finner utav det, mens eksen min var mer sånn at han bare holdt kjeft om det var noen problemer, noe som ikke fungerte i lengden. Det gjelder å være åpen og kunne være voksne, samtidig som barnslige med “klåing”, eller kyssing og kosing osv. 🙂

    44. Dere er så utrolig søte sammen! Jeg på en måte ser opp til dere som kjærestepar. Jeg er 18 år og har flyttet inn med kjæresten min for ca. 4 måneder siden og vi har det veldig bra å håper vi har det like bra som dere når vi har bodd sammen like lenge 😀 Håper dere holder sammen livet ut, for dere er virkelig fin sammen å høres ut som dere har et veldig bra forhold. Jeg heier på dere!

    45. Åååååh, så utrolig søtt innlegg! Dere er så utrooolig perfekte sammen<3 Jeg vil også ha et sånt forhold som dere har (sjalu) 🙁 ^^

    46. Haha, åååå.. Ble virkelig glad av å lese det dere har skrevet om hverandre. Dere virker jo bare helt nydlige begge to og ikke minst sammen! Jeg små-humret gjennom innlegget, altså positivt ment. Det virker som dere har det veldig bra, og det var gøy å lese! Bra at dere åpnet dere slik her på bloggen. Jeg er fast leser og digger mye av det du skriver! Bruker aldri å kommentere, å tror jaggu det er første gang jeg gjør det også. Det vil med andre ord si at jeg likte innlegget og det fortjente en kommentar! Stå på Marthe, du er en kjempe flott jente!

    47. Ble helt rørt av dette innlegget jeg, haha! Du har virkelig kapret drømmemannen, tror jeg har sagt det en gang før også 😉 Jonas virker jo helt fantastisk herlig, og du selv virker helt herlig, så dere er virkelig et herlig par 🙂
      Jeg selv har vært sammen med kjæresten i 4 år og snart 1 mnd og vi har virkelig ikke hatt det lett de siste to åra her, men vi er fortsatt sammen og elsker hverandre fortsatt og for tiden smiler jeg og er mer lykkelig enn på lenge. Kjæresten min er en helt herlig og snill mann! Det gjelder bare å stå ved hverandres side i gode og onde dager, selv de verste dagene og bare kjempe for den man elsker. Bortsett ifra når det gjelder utroskap da, det blir fort en annen sak. Elsker man hverandre og vil hverandre godt, så vil man automatisk ikke gi opp. Kjæresten og jeg har hatt to brudd opp gjennom de fire åra, det første bruddet varte i to dager mens det andre bruddet i hele 2 mnd. Det siste bruddet skjedde i mai i fjor og det gikk så langt at vi flyttet fra hverandre. Bor fortsatt i hver vår leilighet, men det er fordi vi bestemte oss (etter at vi ble sammen igjen) at vi skulle prøve å bo hver for oss en liten stund og jobbe med problemene vi har. Det har hjulpet merker vi og vi koser oss og er lykkelige sammen den dag i dag. Håper jo bare at det varer lenge framover selvfølgelig. Vi skal snart flytte sammen igjen og det er jeg litt spent på… Men jeg er så glad i den mannen at jeg gjerne gir det en sjanse til. Får også masse skryt av venner og bekjente hvor godt vi kler hverandre og at vi virker så herlige sammen og det er vi jo, men med en del problemer også som har gjort at vi har fått mange vanskelige og vonde dager, men det er en god stund siden vi har hatt de dårlige dagene, det virker som de forsvinner sakte men sikkert. Det er slike flotte stunder som vi har nå som gir meg den følelsen av at jeg er så glad jeg ikke har gitt opp så fort og virkelig kjempet for at problemene skal fikses og forsvinnes. Og jammen virker det som det bare blir bedre nå!
      Men all lykke til dere to! Stor klem 😀

    48. Herrelig! Dere er vel noen skjønne! Godt å se at du har funnet drømmemannen Marthe 🙂 tok meg selv i å smile litt for mange ganger når jeg leste gjennom dette innlegget 🙂 hehe!! lykke til dere to søtinger 🙂

    49. ååh, dere virker supersøte sammen da!
      Får sånne single jenter til å sette seg ned og sutre litt ekstra, haha <3

    50. Åh, dere er så fine sammen! Ser ut som dere utgjør hverandre helt perfekt! Må jammen smile litt hver gang jeg ser bilder av dere to sammen 🙂

    51. Hannah!: Jeg bruker ingen selvbruning, men jeg tar solarium av og til! 🙂 Det er det eneste jeg gjør. Selvbruning er jeg livredd for! Hehe, aldri prøvd det engang. Jeg er så redd for å få stygge skiller og at de ikke skal gå bort. Så jeg holder meg til solarium jeg. Om det er aldri så usunt <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg