Pakkekalender – Tips til rimelige gaver!

Jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste som sliter med å finne billige kalendergaver til kjæresten! Det er så vanvittig mye vanskeligere å kjøpe små, rimeligere gaver til mannfolk enn det er til oss jenter! Jeg vet liksom med meg selv at jeg ville blitt kjempeglad for et 10 kroners telys, men det er vel bare sånn med oss jenter. Jonas ville ikke akkurat hoppet av glede om jeg kom med noe lignende til han. Hoho!

Derfor har jeg virkelig måttet gå inn i tenkeboksen denne måneden, og heldigvis har jeg også fått mange gode tips fra dere lesere! I dag tenkte jeg å dele disse tipsene videre med dere andre jenter som sliter med det samme. Har dere noen gode tips utenom det jeg allerede har nevnt her, så er det jo bare fantastisk om dere vil legge igjen en kommentar. Det ville både jeg og mange andre satt stor stor pris på!

1. Flaxlodd: Mannfolk og flaxlodd.. Jonas har fått flaxlodd sammen med litt godteri av meg to ganger allerede og han ble SÅ glad! Plutselig sitter han jo med en liten slunt penger i hånden! Skulle han ikke vinne noe som helst så er det likevel noe med spenningen. Et flaxlodd behøver ikke å koste mer enn 10-20 kroner heller.

2. Hjemmelaget gavekort på massasje: Dette fikk Jonas av meg første desember. Et søtt, hjemmelaget gavekort på en 30 minutters kroppsmassasje. En gave som er helt gratis, og som definitivt faller i smak.

3. En sjokoladekalender: Jonas har mast om den berømte kindersjokoladekalenderen i alle år, men har aldri fått den så i år bestemte jeg meg for å kjøpe den til ham som en litt dyr kalendergave. Det var virkelig verdt kronene for fy søren så glad han ble. Han hoppet i taket da han så den, og skriker enda av glede hver morgen når han endelig kan få åpne en ny luke. Så får jeg som regel smake litt jeg også!

4. Kinobiletter: Har kjæresten vært ekstra snill en dag så kan du jo spandere kinobilletter på både deg og han. En hyggelig gave for dere begge!

5. Boksere: Jeg kunne jo skrevet sokker også, men Jonas synes ikke at dette er like spennende, så da må det gå i boksere. Kjøp ham noen nye, fine boksere?

6. Godteri: Fyll en julesokk med masse godteri. Slår virkelig aldri feil..


7. Skriv et kort: Og fortell at kjæresten din har en helt spesiell kveld i vente. Han skal få late seg på sofaen med favorittprogrammet på tven mens du serverer favorittmiddagen hans med en deilig dessert til. Hva som skal skje resten av kvelden, bestemmer ingen andre enn han! 

8. Dusjsåpe eller deodorant: Dette behøver heller ikke å koste all verdens. Jeg kjøpte en helt vanlig “sports dusjsåpe” fra Ica med et 25 kroners flaxlodd til. Jonas ble kjempeglad.

9. Sexy undertøy til deg selv: En vinn-vinn gave! Du får deg nytt undertøy og kjæresten får litt spenning i hverdagen!

10. Et blad han liker: Nå har det seg slik at Jonas verken leser bøker eller blader, men kanskje gjør kjæresten din det! Et blad koster ihvertfall under 100 lappen.

11. Frokost på sengen: Kom med en god kopp kaffe, litt oppkuttet frukt, et kyss, og en god frokost på sengen. Hvor hyggelig er ikke det å få i kalendergave?

12. Dvd eller spill: Butikkene har ofte både spill og filmer på tilbud til bare en femtilapp. Dette er noe Jonas selv har skrevet opp på ønskelisten til kalendergaver i desember. 


Håper dette var til hjelp for noen! Kanskje andre har noe mer å tilføye?

27 kommentarer
    1. så utrolig mange bra tips! likte godt det med massasjen og sexy undertøy til deg selv 🙂 er dødslurt og billig å gi de noe som ikke koster penger som f.eks massasje, kosekveld med film, han trenger ikke gjøre noe husarbeid og sånne ting!

    2. Jeg pleier å gi en flaxkalender 1. Desember i pakkekalenderen:) ellers gir jeg sånne hjertesjokolader, shampoo osv fra lush, lommebok, t skjorter, pysjamasbukse, fuktighetskrem, lager god middag osv. Slike ting han aldri hadde tenkt over selv, men som jeg vet han setter pris på:)

    3. Ashild: Ja en flaxkalender er også kjempelurt! 🙂 Her var det flere ting jeg ikke har tenkt på selv, så tusen takk Åshild 🙂
      Katrine: Det vil komme et innlegg med julegavetips til menn også etterhvert! 🙂 Kanskje får du noen flere tips da 😀
      helene: Ikke sant! Ofte er det disse gavene som ikke engang koster noe, de blir aller mest glade for. 🙂

    4. Jeg elsker sånne innlegg som dette med super gode ideer!! Det som er så bra med disse tingene, er at for oss (som er yngre enn 18 år) kan de kjøpes andre steder enn på internett! De kan også gis bort til fedre, brødre, fettere og alle andre gutter og menn i familien. Setter stor pris på at du har sånne innlegg som dette! Du må gjerne lage et med kalendergaver man kan gi til jenter, eller julegaver ellers!
      Et innrammet bilde av jonas og deg, barberhøvler/ barberingskrem, en kopp man kan bestille på eks. japan photo med bilde av deg og jonas på (ting fra japan photo og fotoknudsen kan betales i kassa, noe som gjør at vi under 18 også kan kjøpe det), et hjemmelaga kort hvor det står at du betaler en date på en valgfri restaurant/cafè en dag han ønsker, invitere mange av vennene til Jonas på “overaskelsesbesøk” og lage middag for dem og sette på en film ellernoe for dem, og hvis du skal gi han noe enda dyrere i luke 24 eks. så kan du ta han med på et luksus spa hotell i Stockholm eller København, hvor det er mulighet for shopping, god middag, spa osv. helt alene 🙂 Dette var kanskje mer opplevelses tips, men det er de tingene man husker lengst!

    5. Kjempeflotte tips! Du er flink, Marthe 😀 Ble for dyrt med pakkekalender for meg og kjæresten i år, men blir til neste år! 😀

    6. jenny kristenstuen: Åh! Fantastisk Jenny 😀 Tusen takk for mange supre idèer og for en kjempehyggelig kommentar! Herlighet, så kreativ du er 😀 Du skulle hatt blogg selv du! Her er det flere ting som må noteres ned. Hoho!

    7. Jeg liker flaxkalender. Det er sant gutter liker snop og flaxlodd/ flaxkalender, kanskje det hadde vært kjekt med et bilde av dere, eller en serie kanskje juleserie fks Jul i Blåfjell er jo så kosleig, og nå som det ikke går på tv! eller en fin skjorte til jul?

    8. Digget dette innlegget. Selv om jeg bare er 15 år og ikke har kjæreste ble jeg skikkelig inspirert og gleder meg om mulig enda mer til å få en kjæreste en gang å dele desember på denne måten sammen med han! Hærlig!

    9. Hei!
      Jeg gir også kalendergave til kjæresten min, og dette er noe av det han får/har fått:
      – Surt godteri som han er veldig glad i
      – Skjerf
      – Tannbørste
      – Hjemmelagde konfekthjerter
      – Hårvoks
      – Treningsshorts
      – Invitasjon til tur (på ski eller på bena, alt etter været) med kakao og god niste
      – Liten bodylotion til å ha med på trening
      – Liten shampo til å ha med på trening
      – Liten dusjsåpe til å ha med på trening
      – Tanntråd
      – Gavekort på blowjob 🙂
      – Boksåpner (han spiser tunfisk etter trening, og trenger sin egen)
      – Gavekort på fotbad med massasje
      – En fin genser fra H&M.

    10. Da jeg leste dette for kjærestensa han at verktøy var helt glemt vekk, små skrujern, bits til drillen osv…
      Han har også fått en pose gløggte, fordi han elsker te og gløgg. Man må jo bare finne ting han liker! Flaxlodd slår også godt ann her i gården, og dvd 😉 jo også har han fått lommekniv, og så skal han få en kul boksåpner, vinkork og vinåpner 😉

    11. Nicenice 😀
      Hmm, gutter er jo glad i skjorter, sokker, sko, jakker, pynte ting til hjemmet, bukser osv, dette får man jo under 200 lappen om man leter godt sånn som H&M 🙂

    12. googlet tips til pakkekalender til kjæresten og endte opp her! kjempe tips 😀 For noen år siden tok jeg bilder og la ett bilde sammen med godteri hver dag som pakkekalender, der jeg hadde på meg fotballskjerf og lagde litt smakfulle private bilder da. Han ELSKET det! haha 😀

    13. Jeg vil bruke denne anledningen til å fortelle alle om DR OGBODU av [email protected] om hvordan han hjelpe meg gjenforent med min mann etter to måneder med divorce.My mann skille meg fordi han så en annen kvinne på kontoret hans og han sa til meg at han ikke lenger er forelsket i meg lenger, og bestemmer seg for å skille seg fra meg.Jeg søke hjelp fra nettet og jeg så god snakk om DR OGBODU og jeg kontaktet ham og forklare problemet mitt til ham, og han kastet en spell for meg som jeg bruker å få min mann tilbake innen to dager. Hvis du trenger hans hjelp
      Send ham via [email protected]

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg