Fifty Shades = Narkotika

ÆÆÆ! Hva skal jeg gjøre!? Jeg har lest ut både bok 1 og bok 2 av Fifty Shades trilogien og bok 3 kommer ikke ut i butikkene før i morgen! Jeg føler meg som en narkoman uten narkotika. Jeg slukte hvert eneste ord av begge bøker på èn uke! Fy søren denne forfatteren er flink til å gå rett på sak. Det du leser på baksiden av boken skjer allerede på første side, og når du tror boken ikke kan nå flere spenningspunkter så skjer det villeste du noen sinne kunne tenke deg. Jonas og jeg kunne sitte stille i stuen, og plutselig hylte jeg et gledeshyl så høyt at Jonas trodde han skulle dø. Hele hverdagen min har denne uken dreid seg om Christian Grey og hans elskerinne Anastasia. Jeg har vært nyforelsket, fnist som en tulling, skreket ut i gledeshyl og grått som en grineunge. Alt sammen med Fifty Shades trykket opp i trynet.

Jeg skal ikke lyve å si at bøkene handler om blomster og fred. Fifty shades er noen dristige bøker. Det er veldig mye erotikk og ikke bare på den romantiske måten. Man får hver eneste vanvittige scene beskrevet i detalj, men det var på ingen måte det som gjorde bøkene så fantastiske. Ved siden av all galskapen så er dette de mest romantiske bøkene jeg noen sinne har lest. Her snakker vi romantikk på et nytt nivå. Verdens mest uskyldige jente møter verdens mest sexye, rike, og erfarne mann tilsynelatende uten følelser og muligheten til å kunne elske noen. Det dristige forholdet deres basert på en kontrakt og en underskrift for taushetsplikt, beveger seg sakte men sikkert i den mest romantiske retningen du bare kunne drømme om. Bok en bra, bok to UFATTELIG bra.. Hva blir bok 3?

De siste 20 sidene av bok to leste jeg så sent som jeg bare kunne, og da jeg leste bokens aller siste ord, løftet hårene seg på hele kroppen min. Jeg. Må. Ha. Bok. Tre. NÅ.

Bok en “Fanget” finner dere HER, Bok to “Bundet” finner dere HER  (affiliateslenker)
Er det sant at det er en film på vei basert på bok 1? HYYYL 

54 kommentarer
    1. Jeg har kjøpt den første utgaven på engelsk, og jeg har lest litt. Akkurat nå er jeg kommet dit der Christian Grey kommer uanmeldt til Clayton (hvis det var det hun het) og der Anastasia blir så flau med tanke på det spørsmålet hun stilte under det pinlige intervjuet. “Er du homo, Mr. Grey?” Haha.
      For å si det sånn – det var en glede å kjøpe boken, men jeg er så ukonsentrert at jeg klarer ikke å fokusere på det som skjer. Jeg faller bare helt ut. Dette er jo meg et i nøtteskall når det kommer til bøker. Jeg er så altfor flink på å kjøpe dem, men når jeg begynner å lese, faller jeg bare ut etter noen få sider.
      Denne gangen er det kanskje fordi jeg har valgt den engelske utgaven. Jeg vet ikke, men jeg har ikke klart å fascinere meg helt enda. Trur huet mitt må få en detoxbehandling først, så hjernen blir tom for alle mulige tanker som forstyrrer sånn.

    2. Åååh, jeg er så glad for at du liker den! Jeg kjenner ikke en eneste en som ikke gjør det, haha. Denne serien er fantastisk!!
      – Og ja, det er sant at det skal lages en film av første boka. Hvem som skal være Mr. Grey diskuteres i det ville og brede! Personlig føler jeg Matt Bomer er et svææært bra valg 🙂 Hvem synes du skulle spilt Christian Grey? Og ikke minst Anastasia Steele?
      Gled deg til bok tre! I love it!

    3. Jeg liker ikke helt forandringen på bloggen din. Du har gått fra en fin og jentete blogg, til en litt mer “gother- aktig” stil. Bloggen har blitt så dyster.

    4. Ja! Det er Ryan Gosling som har fått rollen som Christian Grey. De snakker enda om det er Emma Watson eller Mila Kunis som skal bli Ana. Personlig synes jeg at Matt Bomer er den perfekte rollen som Christian!
      Men bøkene kom ut på fredag? Jeg har allerede lest over 200 sider av den! Du burde virkelig glede deg!

    5. Jeg er så enig med deg når det gjelder 50 Shades, Marthe! Jeg elsker disse bøkene, og har aldri lest noen bøker fortere enn jeg leste 50 Shades bøkene. Heldige meg har en pappa som fikk tak i boken når han var sammen med mamma i Svolvær i helgen, og jeg fikk 3 boka i bygave!!! 🙂 Gjett hvem som skal lese etter at hun har øvd på naturfagsforedraget?!

    6. Boka høres utrolig spennende ut. Men for hvilken aldersgruppe passer boka best?Er 14 år og har veldig lyst til å lese den,men er ikke helt sikker.
      Psst: Elsker bloggen din, du er verdens beste blogger:)

    7. jeg kjøpte nettop den første bokå, og er kommet nesten hallveis. Anastasia og Christian har nettop vært i den private spsiestua å diskutert kontrakten. Jeg vet nok at hun skriver under, og er spent på hva som vil skje videre! elsker boka! må nok kjøpe de andre også! haha og så liker jeg faktisk at grey er så dominant, kunne godt vært hans underdanige jeg.. foreløpig vertfall, har ikke komt så langt enda, så kan jo hende jeg skifter mening

    8. Jeg kjøpte meg bøkene på engelsk. Jeg kjøpte kun den første fordi jeg ville se om det var en serie jeg kunne like. Jeg leste ut boka på et døgn. Dagen etter jeg var ferdig kjøpte jeg de to neste bøkene og de var jeg ferdig med på 3 dager. Sinnsykt bra bøker. Har lest 1 boka 2 ganger, og er på bok 2 nå, igjen. Får ikke nok! 😀

    9. Haha! Kjenne igjen den følelse. Jeg måtte vente fire måneder til å få lese første boka fordi at den hadde ikke kommet ut på bokhandelen i Norge da (ikke norsk men engelsk.) Så jeg hadde hørt og søkt på den før den ble kjent i Norge. Har lest alle bøker’n på engelsk og fått til og med forfatteren til å skrive til meg på twitter. Og btw dem har ikke ansatte nokken skuespillera enda. Så jeg er ganske sikkert på at det blir ikke nokka film før 2014.

    10. Fikk siste boka på fredag, og den er allerede lest ut ..
      Ufattelig bra bøker, men kjedelig og ikke ha mer å lese !

    11. Å herregud ja! Leste ferdig første bok i går. Nå vil jeg bare lese mer!!! Kan nesten ikke vente til jeg får kloa i de to siste bøkene!!

    12. Hvilken aldersgruppe syntes du denne boken passer til, jeg er 14 år, tror du at den passer får en 14 åring?

    13. Nora: Nei jeg tror jeg ville ventet et par år med å lese den. 16 år og oppover tror jeg er det beste 🙂
      Monica: ooooomg!
      Michelle: De er rett og slett avhengighetsskapende, ikke sant!? Gud hjelpe meg..
      Marita: Ja, jeg håper inderlig det kommer en bok 4,5,6 og 7 også. Og filmer! Jatakk 😀
      Ivy: Ånei! Jeg som gleder meg til film allerede på nyåret. Åh, kan jeg virkelig vente så lenge? Håper de velger de perfekte skuespillerne. Jeg så en trailer på youtube av fifty shades, men det må bare være tull det da. Det var med to skuespillere jeg ikke har sett så mye av tidligere, men videoen hadde vanvittig mange klikk. 🙂
      Marita: Hehe, jeg kommer til å gjøre akkurat det samme. 😀
      Stine: Åh du har så masse spennende i vente. Bare å løpe å kjøpe bok nummer 2. Den syntes jeg var enda bedre. Enda mer romantikk i den! 😀 Du kommer til å ombestemme deg, og så ombestemme deg igjen og igjen og igjen. Blir aldri helt klok på Christian Grey. 😀
      Synne: Jeg har Nikon D 3000 og portrettlinsen Nikon 50mm 1,4. Kjempefornøyd med dette utstyret 🙂
      anonym: Det er nok ikke den filmen jeg tenker på. 🙂
      Sara: Jeg ville ventet et par år med å lese den hvis jeg var deg. Jenter i alderen 16 år og oppover vil jeg anbefale disse bøkene 🙂
      Mari: Å hjelpe meg nå fikk jeg helt sjokk. Jeg googlet Matt bomer og denne mannen er nøyaktig bildet jeg hadde i hodet av Christian Grey. Håper inderlig at dette blir mannen. For en passende skuespiller! Jeg elsker riktig nok Ryan Gosling, men han passer ikke i denne rollen. Hehe 😀 Rollen til Anastasia aner jeg ikke. Det må være to tøffe skuespillere ihvertfall.
      Sara Katrin: Å da måå du gå til innkjøp av den norske varianten. Kanskje du kan bytte? Jeg tipper bøkene er kjempegode på engelsk, men forstår du det ikke 100% så er det mye bedre å lese den norske varianten. Da slipper du å konsentrere deg så veldig. Jeg har aldri opplevd at sidene glir så fort forbi meg som ved disse bøkene. Helt utrolig 😀

    14. Da vil jeg virkelig anbefale deg til og lese “the hunger games” eller på norsk “dødslekene” Det er en triologi som man blir helt fanget av – det er verken fantasy eller krim ish så det kan både være virkelig og usant! jeg leste ut den første boken på 2 dager og den er på over 400 sider ! (nå kan det jo henne du har lest den)

    15. Jeg er også ganske sikker på at rollene ikke er satt enda, som Ivy sier her. Jeg håper og ber på at det blir Bomer som skal spille Christian Grey, Gosling funker bare ikke, helt enig! Jeg føler på en måte at kjeven til Matt passer så bra, haha 🙂
      Ja, disse skuespillerne må nok gå dyypt i seg selv for denne rollen. Jeg gleder meg så innmari til filmen kommer!

    16. Enig med deg Marhe. Dette er romantikk på ett nytt niva. Bøkene utrolig spennende, romantiske, erotiske, triste og vonde på samme tid. allt en god bok skal inneheolde. :9
      fikk kjøpt bok nr 3 på Narvesen, sist torsdag. Etter å ha ventet nesten en hel måned. ble nesten gal av ventingen. hehe.
      Gled deg til bok nr 3 🙂
      Mvh

    17. Du vet at du kan kjøpe tredje boka nå hvis du har iPad, betalte 129 kr for alle tre bøkene samlet nå.:)

    18. Skal si du elsket de bøkene! Burde få lest jeg også, men vet ikke om jeg skal ta norsk eller engelsk. Er mest fan av engelsk, men så er det jo “lettere” å lese på norsk.
      Og som noen over her sa må du virkelig lese hunger games-bøkene! Fy søøren så spennende, den siste boken måtte jeg anstrenge meg skikkelig for ikke å lese alt på en gang og at den skulle vare lengst mulig. 🙂

    19. Leste en plass at Angelina Jolie var aktuell til rollen som Anastasia… Kan ikke tenke meg noen som passer mindre…

    20. Kunne ikke vært mer enig! Blir helt gal.. føler jeg føler alle følelsene som Anestasia gjør..blir rett og slett gal!!

    21. Jeg er også avhengig av disse bøkene!! Snart lest ut bok nr.1, og jeg er helt stum. Utrolig gripende altså. Jeg har alle bøkene på engelsk, og anbefaler ALLE å lese disse underverkene. Takket være deg Marthe, har jeg fått min beste bokopplevelse. TUSEN TAKK FOR AT DU TIPSET OSS <3 Du er fantastisk 🙂

    22. har hørt av mange at denne boka er den beste de har lest og da må jeg jo nesten bare få tak i en av dem og lese med en gang!! alle blir hvist forelska i han christian grey og er visst helt oppslukt i boka. haha, at en bok kan være så bra er ikke ofte 🙂

    23. hei! jeg elsker bøkene! jeg har lest ferdig nr. 3 og jeg bare elsker den!! Det har vært den tristeste boka synes jeg, jeg satt vertfall med tårer mye! Og jeg er så lei meg for at den serien har tatt slutt, enn så lenge! kansje det kommer en til.. Det får du vite på slutten. GLED DEG, sier jeg bare! ååh, hvis menn som christian hadde fantes, hadde verden vært topp! Jeg leste alle bøkene til sammen på en uke! Dette er bøker man ikke klarer å legge vekk altså.

    24. Jeg har lest bok 1 og 2 på norsk, så greide jeg ikke å vente på neste bok, så jeg leste den på engelsk… Ble ganske lei meg og litt skuffet, elsket de to første bøkene, så ja.. Men håper du liker den da 😀 Du må skrive hva du syns om bok 3 når du har lest den!

    25. For en helt FORFERDELIG serie av bøker. Klarte ikke å fullføre nr 1, så pinlig dårlig skrevet den var. Indre gudinne meg her, og indre gudinne meg der. Bøkene har elendige setninger og språk og en helt utrolig urealistisk historie. Han virker som en sinnssyk psykopat fra første stund. Jeg mener, han oppsporer henne på gps via mobilen fordi hun er ute på en BAR, og han vet nøyaktig hvor hun bor, selv om hun ikke har sagt det. Han dukker helt tilfeldigvis opp i jernvarehandelen hun jobber i for å “kjøpe kabler.” Han bor milevis unna?
      Det første han gjør etter at han FLYR henne hjem til seg selv i helikopteret sitt, er å vise henne sex-rommet sitt og PØSER ut med hva han driver med og hva han vil at hun skal gjøre. Alle bøkene viser tydelig at forfatteren har INGEN erfaring med å skrive. Og det sier sitt at bøkene er fan-fiction dediktert til Twilight og Edward Cullen. Nei, vet du hva, jeg har lest for mye god litteratur til å pine meg gjennom disse drittbøkene.

    26. Sigrid:
      Disse bøkene er jo utrolig godt skrevet da? Forfatteren vet akkurat hvordan hun skal ordlegge seg, og hvis du ikke liker handlingen, les en annen bok du mener er bedre da vel, og slutt og klag 😉 Jeg leser mine på engelsk/den originale, og er STORFORNØYD! Dette handler om dyp kjærlighet mellom disse to menneskene som er ulike på alle mulige måter. Men hvis du hæler og faktisk lese igjennom alle bøkene vil du få en helt annen oppfatning. Disse bøkene gir jeg terningkast 6!

    27. Film blir det, Marthe:) De har funnet skuespillere, og den kommer vel ut om et par år:) Bøkene er helt fantastiske! Les de på norsk alle sammen, den er dårlig på engelsk. Du får ikke med alt og ikke så detaljert som i den norske versjonen:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg