En liten allergisk reaksjon!

Selvfølgelig måtte det skje! Besøket på vaksinasjonskontoret i dag morges ble lengre enn forventet. Jeg endte nemlig opp på sykesøsters benk med en oppkastskål ved siden av meg. Jeg har da aldri verken vært redd for sprøyter eller reagert på noen av vaksinene jeg har tatt tidligere, men en gang måtte vel bli den første. Jeg tok både Hepatitt B og vaksinen til Gul feber i dag og det så ut til å gå fint. Jeg kjente det ikke overhode og etter å ha fått litt informasjon om malariatablettene mine skulle jeg gå for å betale i resepsjonen. Så fort jeg reiste meg sa kroppen ifra om at noe ikke var greit.

Ansiktet mitt begynte først og fremst å brenne og raskt etter det ble jeg både svimmel, svett og kvalm. Jeg løp på toalettet hvor jeg kastet opp, og så ble jeg raskt tatt med til sykesøsterens seng hvor jeg ble videre undersøkt. Heldigvis var det en mild reaksjon som gikk over etter en liten halvtime. Jeg behøvde ingen “motvaksine” for å stoppe det hele, men jeg kan ikke si at jeg gleder meg til neste gang!

For et problembarn jeg er!

28 kommentarer

Siste innlegg