En fredelig morgen!

Fy søren for noen lesere! Dere kommenterer jo som helter hele gjengen her for tiden. Fantastisk! Godt over 200 kommentarer bare på gårsdagens innlegg. Det er virkelig motiverende. Takk skal dere ha!

Det har vært en behagelig morgen i bestemor og bestefars hjem. Snart går turen til nytt hus for å besøke Pappa, farmor og farfar, men først må jeg innom Madla amfi på to minutter for å hente en kjole de har satt av til meg der. De hadde den ikke i min størrelse i byen. En nydelig hvit, maxikjole som rekker helt ned til bakken. Værmeldingen sier sol i Kristiansand på lørdag, så da får dere sett den på!


Resten av Gina Tricot kjøpene fra gårsdagen.

Ellers gikk jeg også til innkjøp av min første selvbiografi. “Tiger, tiger”. Det skal være en ekstremt diskutert bok som mange er svært kritiske til. Jeg leste en artikkel om den i et blad da jeg satt hos frisøren i forrige uke og fikk fryktelig lyst til å lese den til tross for det grusomme tema. Den handler rett og slett om ei syv år gammel jente som gjennom store deler av sitt liv blir utsatt for barnemisshandling av hennes 51 år gamle pedofile bestevenn, Peter. Av 15 års erfaring greier denne jenta å gi oss et skremmende innblikk i den pedofiles tankeverden. Vi får høre om hennes barndom, hvordan disse to møtes og hvordan Peter fungerer som manipulator for å få jentungen til å gjøre akkurat som han ønsker. Jeg har bare lest to kapitler hittil og er allerede skremt, men fortsette på boken må jeg!

Jeg kjøpte boken på ARK, om flere ble interesserte! 

– Marthe <3

43 kommentarer
    1. christina Lehto: Så bra! Jeg synes spesielt det er spennende å lese om sanne, litt skremmende historier. Denne selvbiografien tror jeg faller midt i blinken for mange! Så er den veldig lettlest og ganske kort også. Skal selvsagt skrive en anmeldelse om den så fort den er lest ut. 🙂

    2. Den MÅ jeg lese! Jeg “elsker” sånne bøker, om jeg kan si det. Det er så fælt og spennende på en gang.. Uansett om man har lyst til å legge den fra seg, blir det verdt det å ha lest den ut.

    3. dette blir første gang jeg kommenterer her, har lest bloggen din en god stund nå og følte det var på tide og gi fra seg et lite pip! elsker at du blogger så variert, du er en av de få bloggene som skriver så jeg gidder å lese alt som står, og i tillegg er bildene fantastiske. er lesehest selv, så jeg synes det er utrolig morsomt når du skriver om bøker, har fått lyst til å lese egentlig alle bøkene du har skrevet om her! du er utrolig pen og har også en egen, dødskul stil. var vel sånn jeg fant bloggen din i det hele tatt, så bilde av deg på norges beste stil eller noe lignende. er mye av klærne du bruker som jeg aldri ville ha kjøpt og ihvertfall ikke gått i selv, men det virker jo som om du kler absolutt alt og du kan gjøre noe kult ut av de rareste plaggene!
      dette ble en lang kommentar, menmen!
      stå på med bloggingen, hilsen en jente på 16 🙂

    4. Jeg leser aldri bøker.. Men du har forandret meg helt! Nå er det flere bøker jeg har lyst til å lese. Jeg skal lese igjennom flere av bokanmeldelsene dine å så skal jeg starte å lese. Du er best, Marthe!

    5. Må bare si at du er virkelig det man kan kalle en ordentlig flink blogger Marthe! Tror aldri jeg har lest er “halveis” i farta innlegg med dårlige mobilbilder fra deg, du har alltid flotte bilder, inspirerende oppskrifter, flotte antrekk og gode bokanbefalinger 🙂 Du virker som en kjempesøt jente, og jeg blir glad hver gang det popper opp et nytt innlegg fra deg på bloglovin 🙂

    6. vet ikke hva det er med meg, jeg må lese slike *forferdelige* bøker :O natascha kampush sin bok 3069(?) dager f.eks. og saras nøkkel, veldig mange slike bøker liker jeg og lese. og jeg liker godt å se filmer som har med 2 verdens krig å gjøre, f.eks gutten med den stripete pysjamasen, og saras nøkkel i film verson. elsker slike ting!
      så gjett hvem som var første på biblioteket og fikk lånt seg denne boka med en gang jeg så ditt blogg innlegg? 🙂 hehe! kjempe flott innlegg Marthe! ha en fin dag 🙂

    7. Kan du legge ut en liste over hvilken rekkefølge av bøkene av Cecilia Samartin (Señor Peregrino, Mofongo osv.) er i ? Hvilken som skal leses etter hvilken, om du skjønner? 🙂

    8. er så gøy å kommentere din blogg, for du kommenterer nesten alltid tilbake og da blir jeg dødsglad 🙂 håper det blir sol her i kristiansand på lørdag, hadde vært dødsdeilig<3

    9. Pia: Hei Pia! Det er ingen rekkefølge på bøkene hennes. Det er helt forskjellige historier som ikke henger sammen på noe måte så du kan velge det helt selv 🙂 De eneste som henger sammen er Senor Peregrino (nr.1) og La Peregrina (nr.2). Disse må du lese i den rekkefølgen. 🙂
      Anna: Å så hyggelig! 😀 Nei jeg har ikke lest den 3069 dager boken. Hva handler denne om? Det høres ut som vi har samme “boksmak”. Hehe!
      Trine: Tusen tusen takk for det Trine. Kjempehyggelig med slike tilbakemeldinger 🙂 Skal prøve å gjøre alt jeg kan for å fortsette å glede deg med innleggene mine <3
      Christine: Nei så hyggelig! Det er jo det jeg veldig gjerne vil. Jeg var ingen lesehest jeg heller før jeg leste noen gode anmeldelser fra Annette Haga faktisk! Da begynte jeg å handle på bøker og nå er jeg jo helt frelst. Hehe 🙂
      K: Tusen tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en så fin kommentar. Jeg setter stor pris på oppmuntrende ord og tilbakemeldinger som nettopp denne! Takk skal du ha, og jeg håper det blir flere av dem i fremtiden 😀

    10. Natacha Kampusch – 3096 dager! Anbefaler jeg på det sterkeste om du liker sanne historier. Her forteller forfatteren selv om egen erfaringer, hun ble kidnappet, og du får lese om livet nede i kjelleren å hennes plikter til og vaske å alt huset til kidnapperen. Det er en bok du ikke klarer å legge fra deg, å når du har lest den ferdig, så sitter du igjen med en veldig rar følelse, og lettet samtidig! 🙂

    11. Høres ut som en fin dag 😀
      Hva er det du drikker? Det så deilig ut 🙂
      Nydelige kopper, sparer på det selv, bare i rødt!

    12. Randi: Jeg drikker hjemmelaget kakao som bestemor har stelt i stand 😀 Kjempedeilig om morgenen! Ja, jeg vil også ha det røde til jul. Juleserviset 😀

    13. Åååh, du legger ut så mye fint! Nesten farlig å besøke bloggen din, hehe. Må nok en tur på Gina i morgen for å si det sånn 🙂 Blir skikkelig inspirert av klesstilen din!

    14. så fine ting du har kjøpt deg, som alltid! elsker stilen din 😀 er så fint at du tørr å kjøre litt annerledes stil enn alle andre, det skal du være skikkelig stolt av!

    15. hvordan er toppen m fjær i str? stor liten? 🙂 vurderer å kjøpe den, så setter veldig stor pris på svar!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg