Neste kjøp – En dverghamster!

Vet dere hva? Jeg skal kjøpe meg en hamster så fort jeg kommer hjem. En dverghamster! Jeg er blitt helt frelst av den lille skapningen de har her i huset. Faktisk så drømte jeg til og med om den i natt. Er jeg gal? 20 år og vil ha dverghamster? Vel, jeg SKAL en ung herremann og han skal hete Hamtaro.

Hamster er forresten et litt vrient ord! Jeg ville egentlig sagt et hamster, men da jeg fant ut at det sto en hamster i ordboken så bøyer jeg meg for det. Hva ville dere sagt? 


Jeg mener… Dåner man ikke av slikt? Åh, jeg skal bli en SÅ god mor!


Gjør ingenting om de biter litt. Det er det vi har hansker for!

Det har vært en kjempefin fredag med masse masse god mat!  

 
 

GOOOD HELG!
En liten konkurranse kommer senere..

– Marthe <3

66 kommentarer
    1. Du bør glede deg kjempemasse, de er så herlige og gode 🙂 hadde et dverghamster for litt siden men det rømte når min lillesøster skulle passe på det.. men nå har vi just kjøpt marsvin og det er også deilig for de er ikke så ville og gale. men du bør kose masse med det og de begynner å kjenne igjen navnet etter noen dager hvis du er flink til å rope på det 🙂 De biter heller ikke så masse, ikke det vi hadde hvertfall. Beit meg ikke en gang tror jeg, bare veldig hyperaktig 🙂

    2. har hatt mange hamstere, den forrige jeg hadde het Medusa – og var tidenes bitch! møkkahamster, så jeg solgte henne 🙂 haha. Men det er jo utrolig koslig da!
      Bortsett fra at de er nattdyr, og gjør mesteparten av sin aktvititet som løping og graving når du skal sove – problem om du har dyret i samme rom. Men ellers er de jo supersøte 😀 Genialt og ha sånn rull ball du kan putte hamsteren inni, så den kan løpe fritt rundt i huset foresten! helt genialt 🙂

    3. så søt! men det som er veldig dumt med hamstere og sånne små dyr er at de har så kort levetid, så blir man så glad i de… 🙁

    4. Ine: Hehe! Kanskje ikke helt normalt? 😀
      Lene Duus: Aww. Jeg håper jeg får et snilt et. Skal sørge for at min gode venninne (som jobber på dyrebutikken) skaffer meg det søteste 😀 Hehe!
      helene: Huff. Det rømte det ja 🙂 Hehe! Får håpe jeg finner meg et som ikke biter jeg også da 🙂

    5. åh, de er så søte!
      hadde en selv som døde for 2 uker siden, vi hadde den i 3 og et halvt år og det er laaaaangt over gjennomsnittet de bruker å leve. Men de er jo kjempe søte, men et minus er at de er plagsomme om natten for det er da de er ute av huset sitt. Men vi fikk heldisvis snudd om det på vår hamster ved å kose med den hele tiden på dagen. Så den sov på natten, det anbefales å gjøre så fremt du ikke skal ha den på et rom der du ikke hører den 🙂
      Stå på videre Marthe 🙂

    6. Jeg hadde hamster før, eller har hatt 14 hamstere og 1 dverg hamster gjennom årene! Men de er utrolig søte, akkurat som den skjønne skapningen du posta. Og jeg ville nok sagt en hamster, et hamster høres bare feil ut.
      Utrolig koselige Bilder!

    7. så fin den var, jeg hadde en hamster som het Hamtaro men den døde av kreft:( men den var gammel den levde i 6 år trur jeg:D kos deg med den 😉

    8. Haha, søtt da!
      Hamtaro er jo den leken som var så populær før ;p
      Når du nevner det så aner jeg faktisk ikke hva jeg sier, et hamster høres vel mest riktig ut for meg også, så ville nok sagt det

    9. Hadde en hamster, men den var helt gal! Kunne ikke slippe den på gulvet i et sekund, den løp inn i oppvaskmaskinen, og opp i skuffene og spiste opp alle klutene våre.. En gang løp den inn i et lite hull, og bodde under badet i kjelleren i et par uker.. Fikk heldigvis lokket den ut igjen, men da var den veldig syk, og begynte å kaste opp sine egne innvoller… Måtte dessverre avlive den:( Vil egentlig ikke anbefale det, for de sover hele dagen helst, men bråker utrolig mye hele natten.. Kjøp heller marsvin!

    10. kunne du laget et innlegg om hvordan du tar så bra bilder? har et speilreflekskamera selv, men går for det meste i auto, når jeg ikke helt klarer å skjønne meg på de andre innstillingene. du tar sååå fine bilder!!:)

    11. Serriøst?! Jeg hadde også en dverghamser som het Hamtaro! Den døde sommeren 2009. Den ble 2,5 år gammel, og var prikk lik ut den på bilde, haha. Sammentreff! 🙂 Du blir veldig knyttet til de, og Hamtaro’s søsterbror brakk beinet. Vi dro til dyrlegen, og dyrlegen sa at den kunne leve med det. Da Hamtaro døde bestemte vi oss for å avlive den fordi den ble så alene. Hamstre er fantastiske dyr, men lever ikke spessielt lenge. Gjenomsnittlig 2 år. Får håpe du trivs med den de 🙂

    12. Anbefaler deg heller å kjøpe en vanlig hamster 🙂 de er mye roligere og enklere å kose med.. Har hatt både vanlig hamster og dverghamster, og jeg merket veldig forskjell fra de to.. Mitt dverghamster var en engel de to første ukene, også var det helt crazy etter det.

    13. Ikke skaff deg dyr før du har fått leilighet da for de fleste som leier ut vil ikke leie ut til noen som har dyr.

    14. Ville sagt en hamster, et hamster høres i mine ører ut som en ku som nettopp har vært på bilvask .. men har nok noe med hvor man kommer fra også 🙂

    15. Jeg har et dverghamster. Det er kjempe herlig og ha! De så nusselige og søte:-) Skjønner at du vil ha:-) Jeg har hatt 3 dverghamster eller har det tredje nå:-) Et tips: Du burde ikke ha sånne hansker,de skremmer de, med en stor sånnen hånd som kommer. Bare et tips:-) Ps: Det er heitl fantastik og ha et dverghamster, ANBEFALES sterkt! Du må ha en god helg videre:-)

    16. Det er sååå koselig å ha hamster! Hadde en selv som ble så tam og kom bare jeg ropte på den, men dverghamstere er jo så små. Kjøp deg en hamster, det er mer dyr, hahah!
      For å sikte til en negativ kommentar lengre opp, så må jeg bare si at det er superkoselig å sovne til lyden av det lille dyret som spiser og går i hjulet sitt(kjøp et stort i plast, det bråker ikke), men om dette blir for kjedelig for deg så kan man alltids endre døgnrytmen til hamsteren.
      Men Marthe, vær forberedt på dyre utgifter! Selv om hamsteren min kostet 150,- på butikken, endte pappa riktignok, opp med dyrlegeregninger på over 3000,- 😀
      Si ifra hvis du lurer på noe da, det er mye “hemmelig informasjon” du ikke får av butikkene…

    17. så koselig:*
      kanskje jeg ville anbefalt kanin? var hos en venninne en dag som hadde en tam kanin, og det var bare så søtt! tror eg kanin ville passet til deg!

    18. Vi hadde hamser før, savner den sånn! Vi fikk den tam og har aldri brukt hansker når vi holdt den 🙂

    19. Hamstere er herlige 🙂 Men kan jeg spørre om en ting? Bodde ikke mormoren og morfaren din i stavanger? Og brått er du hos de i Bergen? Måtte bare forhøre meg, for så vidt jeg har sett har du ikke skrevet hvor de bor/hvem du besøker 🙂 God helg, Marthe! 🙂

    20. 20 år og har hamster? Er jo ikke noe galt med det 🙂
      Jeg synes det er verre å være 10 år å ha hamster/ et egent dyr ^^
      Har faktisk selv hatt noen hamster, og en av de het hamtaro. 🙂
      Men jeg hadde store hamstere, de småe er litt mer agresive.

    21. Åå, så herlig! Gled deg masse – de er så skjønne 🙂 jeg har selv hatt flere hamstere, både dverghamstere og vanlige gullhamstere, og jeg vil absolutt råde deg til å kjøpe en vanlig hamster. De er mye roligere, ikke aggressive i det hele tatt 🙂 jeg har hatt 3 vanlige hamstere, og ingen av de bet og de var bare superskjønne 🙂 har hatt to dverghamstere, og de var det litt mer problemer med. Mitt råd til deg er uansett å tilbringe MASSE tid med hamsteret den første tiden, viktig at du skaper et tillitsforhold med én gang. Lykke til 🙂 tror du blir en fantastisk “mor” 😉

    22. EN hamster! Hadde en for mange år siden, og han var den beste i verden! Tam og var helt vill når jeg kom hjem fra skolen (alle insisterer på at den er nattdyr, men hvis du holder på med den nok, innretter den seg etter din rytme). Lykke til!

    23. Godt det ikke bare er meg da. Hadde en gullhamster før, og klarte å snu døgnet på henne. Kalte henne for lillemor jeg like godt 🙂
      Når det kommer til en og et så sier jeg ET DVERGHAMSTER og EN HAMSTER..

    24. Jeg hadde dverghamster før! Trengte aldri hansker, den bet aldri og var faktisk bestevenn med katten min! Supersøte dyr, men om de har løpehjul i buret, burde den ikke stå på eller i nærheten av soverommet ditt, de er nemlig nattdyr og kan lage noe inni hælvetes mye lyd i og med at de kan løpe i snitt 6-7 km om natta. Også, hvis man blander ut vannet med e-vitamin for gnagere, lever de lengre 🙂 merker jeg savner min litt nå, haha! 😉

    25. jeg har to dverghamstere! <333 de er bare verdensøteste skapninger!!
      jeg hadde en hamster som er død nå for ca.et år siden, han hette Robin, og betydde så mye for meg! han var den tammeste hamsteren jeg noen gang hadde sett <3 fav.maten hans var brunost og leverpostei, han fikk tilogmed være med inn på kjøkkenet, og sitte på kjøkkenbenken mens jeg fant lit godbiter til han! 🙂
      og som jeg savner han! han var min bestevenn <3 søte,tjukke,nusslige,snille,tamme lille klumpen min

    26. Jeg anbefaler deg å kjøpe badesand (som egentlig er beregnet for degus og chinchilla. Dverghamsterene elsker å sandbade seg de også:)

    27. Haha, Jeg hadde en hamster før. Han så helt sånn ut, Dsungarisk dverghamster eller no! Han ble helt tam og jeg trengte ikke hansker eller noe, han levde i 4 år og het RAMBO 😀 haha! Nesten jeg også ville ha en ny :p

    28. Josefine: oi! Tusen takk for tips. Dyrlegeutgifter tenkte jeg ikke på. Men de er vel verdt det til slutt 😀 hehe. Krysser fingrene for at jeg får et superfriskt hamster eller hva 😀 skal ikke nøle med å spørre om det er noe jeg lurer på. Dere er jo eksperter hele gjengen! 🙂

    29. Anonym: jeg hadde en kanin i 9 år. Hehe, ble helt enormt knyttet til den. Jeg skrev dagbok på denne tiden og det gikk ikke en dag uten at jeg skrev hvor glad jeg var i kaninen min i denne dagboken. Hehe veldig morro å lese dette nå 😀

    30. :O Jeg har hatt hamster (er også 20) som døde for noen måneder siden. Og den kjekke lille karen het Hamtaro. Wow, sammentreff.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg