Feilfri runde..

Det ble en feilfri runde på gode Karen og Loby. Det var super gøy å være på stevne igjen. Jeg hadde helt glemt hvor gøy det er. Mamma kom også på slutten og i morgen tidlig drar vi alle mann og ser henne ri to nye klasser. Både mamma, jeg og Annika må sette vekkerklokka på i morgen tidlig!

På vei hjem fra stevne hentet jeg tidenes digre pakke fra nelly. Jeg har fått skoene som jeg bestilte denne uken. Jippi! Bilder av dem er allerede knipset. Dere skal få se om noen få strakser! Jeg er superfornøyd.


Beste bilde jeg fikk tatt under runda hennes. Jeg har ikke helt forstått hvordan man tar bilder i fart.


Dette var ihvertfall litt bedre.. Gratulerer til Karen og Loby for en vellykket runde!

Hva har dere funnet på i dag?

– Marthe <3

18 kommentarer
    1. Det er ofte en egen knapp som er for å ta bilder når noe beveger seg 🙂 ofte er den på det der “hjulet” oppå kamera!:)

    2. for å ta bilde i fart bør du skru opp lukkertiden 🙂
      altså, hvis du har lang lukkertid som f.eks 1 sek, tar det jo 1sekund fra du knipser til bildet er tatt, da sier det seg selv at motivet har forflyttet seg en del. du får altså ett typisk “spøkelsebilde”.
      hvis du skrur opp lukkertiden til f.eks 1/2000 eller mer tar det såpas kort tid å ta bildet at motivet ikke rekker å flytte på seg. da får du fryst bevegelsen 🙂
      en annen kul måte å ta bilder i fart på er å panorere. du følger motivet, tar bilde, og fortsetter å følge, altså du følger motivet hele veien. ved å gjøre dette får du fartstriper i bildet og du får vist bevegelse selv om motivet er fryst 🙂
      om du ikke skjønner hva jeg mener med panorering av bilder så bare søk det opp på google å se på bildene der 🙂 samme med lang og kort lukkertid

    3. Vist du setter den vritingen der oppe på P først, så trykker du på en av knappene til høyre, de pilene der, så setter du fokuset på AL SERVO. Da skal kameraet følge det som er i aktivitet. Sånn er det i allefall på mitt canon kamera, men du har jo nikon så jeg vet ikke helt hvordan det er. Vist du ikke får det til har du prøvd å vri hjulet der oppe på sport? Jeg er verdens dårligste å forklare, men håper du skjønte noe i allefall :p

    4. har nikon d3000 selv, så for å ta bilder i fart må du ta på sportsinnstillingen! du bare skrur på det hjulet oppå, til du kommer på det som ser ut som en person som springer. finner du det ikke er det bare til å lese i bruksanvisningen. 🙂

    5. Jeg prøvde denne “sport” knappen. Hehe, men det ble sånn “strekete” da også :/
      Oda: Tusen takk for tips! Dette skal jeg prøve meg på i morgen på stevne 😀
      Karen: Årh. Jeg glemmer hele tiden at hun skrives med i og ikke y. Haha! <3 Herlig. Da var det ikke mange plasser igjen!

    6. Nydelig hest! Det er kjempegøy å være med på stevner, både å se på og å ri! 🙂 Liker best å ri jeg da men, hihi 🙂

    7. Følger du med kameraet på det som du skal ta bilde av ( nesten som om du hadde filmet) blir bildene syyykt kule!

    8. jeg har tatt masse bilder av sprang i helgen, så det du må gjøre får å få et bra bilde i fart er å sette på “sport”, ser ut som en mann som løper 🙂 det funker!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg