NY PC!

JIPPI! Jeg har skaffet meg ny pc! Åh.. Jeg fatter ikke hvordan jeg har greid meg med den gamle når jeg ser hvordan denne nye fungerer. Alt går jo ti ganger raskere, ingenting henger seg opp og alt er bare fantastisk! De seks siste årene har jeg hatt acer, men nå prøver jeg meg på hp etter experts anbefaling. Denne pcen kostet 3700kr på Expert. Jeg kjøpte den for bursdagspengene jeg fikk av bestemor og bestefar til 18års dagen min. Beste investering noen sinne! Tusen takk bestemor og bestefar!


En sjeleglad Marthe! Mamma kjøpte seg blueray spiller også i samme sleng. Endelig har vi det også i hus! 


Ah, min nye ektemann <3 Mye lettere og mer praktisk å reise med enn den gamle.

 
Ja så kjøpte jeg en ekstern harddisk. Har dere sett noe så nydelig? Kostet vel 599kr på expert.


Her er det plass til 360 000 bilder. I dette øyeblikk holder jeg på å laste over mine 25 000 bilder fra gamle pcen til denne flotte rosa saken. Bare 1 timer og 10 minutt igjen av flyttingen. Haha.

– Marthe <3

52 kommentarer
    1. Gratulerer 🙂
      Men jeg lurte på en ting. Kjører du bil med så høye hæler som du bruker? Holder på å ta lappen selv, men har aldri prøvd med hæler. Lurer på hvordan det er 🙂

    2. Therese Guttormsen: Hehe ja! Er jeg ikke flink? 😀 Neida, jeg ville bruke pengene på noe fornuftig og ikke bare sløse dem bort på shopping som jeg gjør med alt annet. Hehe. Men nå har jeg kjøpt meg både ny pc og sydentur for disse bursdagspengene og det er da fornuftig:D

    3. Camilla: Nå er jeg vant til det, men i begynnelsen syntes jeg det var veldig vanskelig. Jeg bommet litt her og der på bremsen og litt sånn, men med masse øving går det supert 😀

    4. Kan jeg spørre om noe?? håper det ikke er for frekt da, men bor du alene med moren din siden faren din bor i thailand?? 🙂 dere har såå svære sykt stort hus til å bare dere to!! er så missunnelig på deg, jeg bor liksom med min mor også og vi bor i en knøttliten leilighet… jaja, men jeg vet jo at du skal flytte til en annen leilighet da, men den er jo bare rå fin!! herregud nærmest en penthouse leilighet.. jaja, men jeg digger deg og bloggen din Marthe!! og stilen din ikke minst, har lest bloggen din en stund nå og jeg synes du er en rå jente, du er bare helt fantastisk, du er så smart og flink og ja.. familien din burde være stolte:) også liker jeg at du leser så masse bøker, jeg blir skikkelig fascinert.. og jeg gleder meg driiit mye til du reiser til egypt!!! wæææh, elsker å lese blogger når de reiser, siden jeg reiser så mye selv!! skal også til lanzarote i januar, så da blir det spennende å lese din blogg i forkant.. har også vært i egypt rundt juletider, og det var fantastisk deilig.. var hjemme på lille julaften da.. hehe og vi ønska oss sååå å feire jul der, jaja det blir vel til neste år en gang! håper ikke dette ble for frekt, uansett ha en nydelig dag, du er så herlig og jeg ser virkelig opp til deg, du er et flott og sunt forbilde! 🙂

    5. Den har jeg også 😀 var kjeempefornøyd med den i begynnelsen, men etterhvert ble den veldig fort varm og så ble skjermen svart plutselig noen ganger.. men ellers er den veldig bra 😀

    6. Må bare si at du er utrolig flink til å blogge for tiden, keep up the good work! 🙂
      Og gratulerer med ny pc forresten 🙂

    7. Gratulerer med ny pc!
      Jeg og elsker mine søte små eksterne hardisker(jeg har to,jeg er så utrolig redd for å miste bilder at jeg alltid tar de over på to stk,den ene har jeg feks aldri med meg når jeg reiser, og de ligger aldri på samme sted. Tenkte på å kjøpe en tredje som jeg kan legge hjemme hos pappaen min.
      Kos deg med din nye pc 🙂
      Nå skal jeg kose meg med å surfe litt på net, om jeg kan finne ut av hvor jeg vil reise neste gang…

    8. passion4lifeandtravel: Å shit det har jeg ikke tenkt på! At hvis jeg mister denne harddisken nå så har jeg ingen bilder :O Må nok investere i en til jeg også ja 😀

    9. ikke for å være kjip, men gjetter på at expert solgte HP til deg av en eneste grunn: HP legges ned nå og alle butikker kjemper om å selge de ut fortest mulig. Den er sikkert bra den, men kjipt om den skulle bli ødelagt, vanskeligere å fikse den da. Masse lykke til 🙂

    10. Vil helst ikke skrive navn gjo: Hei! Tusen takk for en lang og super hyggelig kommentar 😀 Så ikke helt hva som kunne vært slemt ment av det du skrev der. Hehe, kjempe hyggelig! Jeg bodde alene med mamma i det store huset ja. Eller bor fremdeles i grunn. -Men da vi flyttet inn bodde mamma med kjæresten også så da var det ikke like stort. 🙂

      Hehe, kjempegøy at du gleder deg like mye som meg til å dra til Egypt 😀 Gleder meg masse til å dele reisen med dere på bloggen. Spesielt nå som jeg har fått meg en lett reisedata og greier. Får håpe jeg greier å få frem reiselysten din til du også skal reise i Januar 😀

      Igjen, tusen takk for en stor oppmuntring og mange fine ord. Det er supert med lesere som deg. <3

    11. herlig med ny pc da 😀 Håper du vil trives med HP, for det gjorde verken jeg eller de jeg kjenner… det kjente vifteproblemet er vel ikke noe nytt.. Syns det er rart at du fikk den anbefalt av expert, når jeg fikk beskjed av dem om å ikke kjøpe HP igjen da det var disse pcene de hadde mest av på reparasjon og service. Min ble stjålet når vi hadde innbrudd da, og jeg savner den ikke! håper de har hevet standarden!

    12. anette: Jaa 🙂 Det kommer helt sikkert ann på hvilken også. De har nok forbedret seg. De som har hatt denne pc’en er ihvertfall veldig fornøyde hittil 🙂

    13. Hp er kjent for at viften blir veldig fort varm og tåler ingenting, har hatt en Hp før og den klarte seg i et år før den ble helt ødelagt.. haha men vi får jo skolepc og de er jo fra hp og den har klart seg fint til nå så tror faktisk Hp har forbedret seg 😀
      Gratulerer med ny pc 🙂

    14. neei, ikke hp! hehe ikke for å ødelegge eller noe men hele familien min kjøpte seg en hp hver for et par år tilbake og det har gått skeis med alle. vifta på hp laptoper er veldig dårlig så den blir UTROLIG fort varm, og ender opp med å skru seg av når du har brukt den lenge nok. min har vært på reparasjon en gang, og ble ødelagt igjen så kjøpte meg en mac nå. hp skal slutte å lage pcer har jeg hørt, men vet ikke om det er sant.

    15. Julie: Min har stått på i hele dag og den er ikke varm i det hele tatt :O Og ikke lager den lyd heller noe jeg synes er helt fantastisk 😀 Den gamle ble så varm at jeg brant meg på den og bråkte så jeg fikk hodeverk hver kveld. Hehe.

    16. tror ikke at jeg ville ha valgt hp.. jeg har det selv og kjenner flere andre som har masse problemer med dataen hele tia ! Men grattis med ny data ihvertfall… Digger bloggen din 😀

    17. hehe tenkte å legge inn en liten kommentar om HP, men her har visst de fleste kommet før meg. må være litt trist for deg å se alle disse negative kommentarene om merket da men :O jeg har hatt to HPer, pappa har hatt 2; alle fungerte under ett år. I førsten er de perfekte og supre. men ja så kom det kjente vifteproblemet, og den stod på i typ 50 minutter og boom, skrudde seg av. men den funket fint om jeg brukte stor vifte på full styrke mot den 🙂
      Hatt 2 Acere siden og har de begge enda, flotte pcer 🙂
      Forresten også ang hdd du har kjøpt deg, som også nevnt over kjøp en til eller ha de på pcen også, og bruk hdd som bare backup 😀 lurt å ha den eventuelt hos jonas eller noe. for om det brenner eller innbrudd hjelper ikke backup om du mister pc + hdd under brannen/innbruddet! :O
      håper du sover godt, hehe ^^

    18. Hei 🙂 Gratulerer med ny pc! Et lite tips for at du skal holde den like rask som den er nå leenge, er å ha noe mellom madrassen og pcen. En stor bok, et blad, et bredd, el.
      Den blir fort treig om den ligger slik:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg