Woke up as a nurse

Hallooo dere! I dag våknet jeg opp blid som en sol, og litt stolt ettersom jeg har min første fulle dag som ferdig utdannet sykepleier. *Sommerfugler i magen* Min siste dag i praksis hadde jeg tirsdag, og i går gikk hele dagen til en aller siste fremføring med klassen på UIA. Så fikk vi alle gladmeldingen om at siste praksis var bestått og at vi herved var ferdig utdannet! Åh, for en følelse!

Kvelden i går gikk dermed til litt feiring med noen av mine medstudenter. Hanne hadde invitert noen få på middag hos seg, så der var jeg, spiste pizza og sjokoladekake, skravlet og koste meg til 22.00 om kvelden. Så bar det hjem til mannen som hadde vasket hele leiligheten i mellomtiden <3 Så langt er det virkelig ingenting å si på samboerlivet <3

I dag er det helligdag til min store forskrekkelse! Neida, men jeg brukte to timer av morgenen min på å planlegge hva jeg skulle handle inn til Hanne skulle komme for en fotoseanse i dag, og så først da jeg var på vei ut døra, kom jeg på at Meny ikke kunne selge meg skalldyr til paellaen min denne torsdagen… Heldigvis har jeg en mer oppegående mann, så han hadde ihvertfall handlet inn middag til i dag. Det har vært en noe hektisk siste uke på studie, så jeg trøster meg med det 😉

Ettersom alle mine kokkelerings og fotoplaner nå ble avlyst, har jeg ikke stort å finne på i dag! Utenfor pøser også regnet ned, men det skal lette utover dagen så da tenker jeg å ta med meg doggo ut på lang tur før D og jeg tar med oss dynene ut på verandaen for filmkveld der i kveldingen <3 Gleder meg egentlig bare som en unge til morgendagen jeg, for da skal klassa samles for en aller siste gang og feire at vi alle er blitt sykepleiere!

32 kommentarer
    1. Gratulerer så mye med Marthe!
      Jeg er nettopp ferdig med 2. året på sykepleien, og lurer på hvor mange av bøkene jeg må spare på til siste året. Brukte du mange av bøkene fra 2. året til 3. året og bacheloren? 🙂

    2. Gratulerer så mye som ferdig utdannet sykepleier, Marthe! Er så utrolig glad på dine vegne! Har vært kjempegøy å få følge deg gjennom disse årene. Ønsker deg all lykke til videre <3

    3. Hei skjönneste! <3 Åhhhhh! Gratulerer sååå utrolig mye Marthe!!! <3 Du har virkelig stått på!!! Tenk at har gått 3 år allerede da??? O.M.G!?! Kos dere max både i kveld og i morgen! <3 Digger deg! <3 Store klemmer til godeste deg! <3<3<3

    4. Gratulerer! Deilig å endelig bli ferdig. Jeg blir også ferdig sykepleier den 11. juni i Oslo, da skal vi i rådhuset og ha avslutningsseremoni 🙂 Gleder meg til det!

    5. Gratulerer så mye!! 😀 Syns ikke det er så lenge siden du begynte på studiet – tiden går såå fort! Og forresten, du var ikke den eneste som skulle på butikken i går…jeg kom meg i bilen og var på vei! haha! hei eksamensboble! NYT feieringen i dag! 😀

    6. Wow så flink du har vært og gratulerer så veldig mye, vært så gøy å følge med deg <3 håper du får en kjempe fin helg. Like fin som alltid 🙂

    7. Hei! Du kommer nok til å bli en super sykepleier. Lurte litt på om du gruer deg til ansvaret nå i begynnelsen? Eller føler du deg klar? 🙂

      1. Hei! Tusen takk for det snille <3 Jeg gruer meg definitivt litt, men gleder meg mest og det er deilig å kjenne på 😀 Blir veldig inspirert av å se på sykepleiere i akuttmottak som var ferdig utdannet for et eller to år siden, og se hvor langt de har kommet på den lille tiden de har vært i yrket 😀 Kan de så kan vel jeg også tenker jeg da! 😀

    8. Gratulerer så mye med endte studier, Marthe! Du kommer til å bli en skikkelig omsorgsfull og flink sykepleier <3 Du lyser nok opp (arbeids)dagen til dine kollegaer og pasienter 🙂
      Hipp hipp hurra for deg!

    9. Hei Marthe!

      Og gratulerer så mye med fullført sykepleier utdanning.😄Det er jo stas!😊
      Jeg har selv et ønske om å starte på utdanningen og har sett på UIA som et alternativ. Jeg har både lest på bloggen din og hørt fra andre bekjente som har gått på UIA at det er lite obligatorisk oppmøte i forelesninger på UIA, men når jeg har tatt kontakt med skolen får jeg beskjed om at dette ikke stemmer. Så jeg er noe forvirret😅. Syntes du det var mye frihet til å evt velge å lese selv?

      Ønsker deg en nydelig fin søndag!😊🌸

      1. Hei hei! Tusen takk for det 😀 Det stemmer så absolutt at friheten er stor på sykepleien i Kristiansand (forutenom når du er i praksis, hvilket du er store deler av studiet). Men av forelesninger 1 og 2 år så har man kanskje i gjennomsnitt 1 obligatorisk skoledag i uken grunnet gruppearbeid og øvingsavdeling med prosedyrer. Ellers står du fritt til å lese på egenhånd eller gå i forelesningene 🙂 Men 2 året er du i praksis 8 måneder på 1 år, og der tror jeg man har 2-3 sykedager man kan ha per praksisperiode på 2 måneder. Har du mer enn det så får du ikke godkjent praksis <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg