– Wearing Yellow –

Goood helg fra meg til dere! Aller først: Herregud så fine kommentarer noen av dere har lagt igjen her den siste tiden. Blir litt stolt jeg, av å ha blogglesere som etter alle disse årene enda legger ned tid i å løfte meg opp og skryte av den lille jobben jeg gjør med bloggeriet mitt <3 Så må jeg si at det også er litt koselig å høre at så mange kommer til å savne denne bloggen når den (ihvertfall i 2020) ikke blir oppdatert stort mer. Det varmer et bloggerhjerte, og gjør at jeg får lyst til å beholde en kanal når bloggeriet er nedlagt, bare så jeg kan få opprettholde denne koselige kommunikasjonen litt lengre!

– Kjole fra Nelly & Sko fra Missguided –

Planen for denne fredagen er veldig simpel! Daniel og jeg har et møte med banken om et par timer for å prate huslån, og finne ut nøyaktig hvor mye vi faktisk kan kjøpe hus for. Deretter skal vi spise en kjapp lunsj i sola før jeg drar på jobb for en ny kveldsvakt! Jeg hadde min første opplæringsvakt på kveld i går, og herregud som jeg trives allerede.. Jeg er sikker på at jeg går rundt med 150 i puls i åtte timer fordi jeg er så innmari “på vakt” og redd for å ikke legge merke til noe eller glemme noe, men én kveld i akuttmottak ER altså så lærerik at dere vil ikke tro det engang. Første gang jeg så på klokken i går var kvart på åtte om kvelden. Da hadde jeg vært på jobb i fem timer! Altså hvilken drøm?! Tenk å ha så mye spennende på agendaen at arbeidsdagen føles som to, tre timer? Nei… I’m blessed. Fortsetter det sånn så vet jeg ikke hvordan jeg noen gang skal kunne klare å søke jobb noe annet sted..

– Riktig god helg fra meg til dere –

33 kommentarer
    1. Hvorfor slutter du i 2020? Tenker du at da får du lønn ettersom du ikke er student lenger, og derfor ikke trenger en “ekstra” inntekt? Eller er det all tiden det tar? Du har sikkert svart på det hundre ganger så jeg beklager for å mase haha, men jeg elsker å klikke meg innom og lese litt, så jeg vil så gjerne vite!!

      1. Nei herlighet, det er bare å spørre 😀 planen har bare hele tiden vært å slutte som blogger så fort jeg har fått en stor nok stilling til å kunne leve av sykepleien istedet 🙂 Jeg har jo holdt på i åtte år nå, så ideene begynner å ta slutt 😀

    2. Fint antrekk!

      Kunne du kommet med tips til hva man kan finne på i Kristiansand og/eller Stavanger?
      Skal besøke begge byene i sommer, og du som er kjent der har helt sikkert noen gode forslag!

      1. Takk for det <3 I Stavanger er jeg nesten ikke kjent lengre så der vet jeg ikke om jeg er den rette å spørre om tips 😀 Har jo vært der mye, men jeg er liksom bare på besøk hos besteforeldre og ellers en tur innom Stavanger sentrum i ny og ne 🙂 Men aldri på noe fancy restaurant eller noe i den duren. I Kristiansand kan jeg ihvertfall anbefale sterkt fiskebrygga, sørlandssenteret og dyreparken! Om sommeren har vi tirsdagskonserter hver tirsdag på fiskebrygga og da samles "halve" byen der. Ellers er det også noe kalt "sommer på torvet" hver torsdag midt i sentrum. Det er også en konsert med allsang og mye fyll. Av restauranter så er mine favoritter i byen Le Monde (for tapas) og Sjøhuset for skalldyr, og Moder India for indisk 🙂 Ellers har vi en superkoselig cafe som har litt av alt som er godt. Den ligger midt i sentrum og heter Herligland 🙂

    3. Wow, så fin du var i gul 🙂 det kledde du!

      Spennende i vente med å kjøpe i sammen da 🙂 ikke lenge du bodde for deg selv da, er jo en så hyggelig leilighet 🙂
      Godt å høre du trives på jobben og sånt 🙂 du er veldig flink og du står på. Åssen har hverdagen din blitt med bil?
      Jeg kommer virkelig til å savne at du slutter som blogger, du er en av mine favoritter 🙂 <3 Ha en veldig fin helg 🙂 klem

      1. Tusen takk snille <3 Så koselig å høre! Jaa det blir veldig spennende å gå på husjakt sammen 😀 Visninger er jo så moro! Livet med bil er en lek. Føler jeg har spart et halvt liv med tid på å ha den allerede. Haha! Sluttet på jobb for 28 minutter siden og har allerede kommet meg hjem, spist en pose popcorn og lest bloggkommentarer. Det er jo fantastisk sammenlignet med hverdagen jeg hadde før, med to busser hjem som ikke engang klaffet tidsmessig 😀

        Stoor klem til deg også Åse, og takk for at du enda titter innom her 😀

    4. Gratulerer så mye som sykepleier Marthe ❤️ Jobber selv på akutten, det er en så givende og spennende jobb og jeg er sikker på at du vil STORTRIVES 😊 Og ja, vær så snill å ikke slutt helt!? Hadde kommet til å ikke savne bare deg, men også doggo, Daniel, besteforeldrene dine 😅 Mer god og jordnær jente enn deg skal man lete lenge etter tror jeg ❤️

      1. Tuusen takk for det! Åå <3 Herregud så herlig å høre 😀 Jeg må nok beholde enten snapchat eller instagram ihvertfall! Det blir nok snapchat tenker jeg 🙂 Heldig du er som jobber på akutten fast! Regner ihvertfall med at du gjør det enten du har en stor eller mindre stillingsprosent 🙂 Så langt stortrives jeg ihvertfall, og det til tross for at jeg absolutt ikke henger med i enhver sving! Haha 😀

          1. Nei, den kommer nok til å forsvinne etterhvert <3 Det eneste jeg liker med instagram er disse faste storiesene som ligger i feeden som man kan titte på med jevne mellomrom for å se alt det hyggelige man har funnet på det siste året 😀

    5. Hei! Gratulerer som sykepleier! Lurer på hvor du tenker søke jordmor ? Jeg skal søke selv neste år, men er ikke så sikker på om jeg kommer inn. Ifølge en bekjent trengte de studenter i Stavanger😊 ønsker deg lykke til!

      1. Hei! Tusen takk for det 😀 Det hadde vært topp å gå jordmor i Stavanger nå som de har fått det der, men jeg søker nok både der og i Bergen når den tid kommer 🙂 (Med mindre jeg blir enda mer frelst av akuttmottaket og videreutdanner meg innen noe akutt istedet). Haha! Gjorde de det ja? Oi, ja da må du bare søke i vei! Jeg trodde også at det var vanskelig å komme inn både der, i Oslo og Bergen <3

        1. Stavanger blir nok litt langt unna for min del, da jeg er etablert i Trondheim med familie. Her er det dessverre ikke så lett å komme inn, tror det ligger mellom Oslo (som er øverst) og Bergen når jeg sjekket poenggrenser sist. Har ikke funnet i Stavanger, da de har oppstart for første gang nå høst? Vestfold hadde lavest poenggrensen i år, etterfulgt av Tromsø. Krydder fingrene for oss begge:)

    6. Er så moro å lese bloggen din om dagen! Jobbet selv på akutten i fjor sommer da jeg var nyutdannet sykepleier, og kjenner meg så igjen i det du skriver, bedre jobb kan man vel ikke ha?! Masse lykke til hele sommeren, tror du kommer til å klare deg supert<3

        1. Jobbet det siste året på gastrokirurgisk sengepost og ekstravakter i mottak, men skal for sommeren jobbe på legevakta, så det blir kjempespennende! Men må si planen er tilbake i mottak når jeg har opparbeidet meg litt mer erfaring🙈🤞🏻
          God sommer<3

    7. Ånei, din blogg er min favoritt, jeg er innom hver dag for å se😍 finner mye inspirasjon her, blir trist når du slutter. Håper du i alle fall vil holde på frem til 01.01.20 og at du får kjøpt hus før den tid og kan ta oss med på housetour, interiør osv. ❤️

    8. Jeg har vært fast leser av bloggen din i så mange år, og jeg kjenner det blir vemodig når du bestemmer deg for å legge bloggkarrieren på hylla. Selv om det blir vemodig, så unner jeg deg alt i verden et liv uten kombinasjon med bloggen. Stå på! Følger deg til siste slutt!

    9. Fine, flotte Marte! Det er så trist at du skal slutte, men det skjønna eg absolutt. Er nettopp ferdigutdanna sjukepleier sjølv og merker kor masse energi og krefter det tar 😀 Men det er absolutt eit givende og spennande yrke. Korleis fikk du jobb i mottak? Det er virkelig drømmejobben, men har høyrt rykter om at dei aldri ansetter nyutdanna og vertfall ikkje etter sommaren. Har du nokon tips? <3

      1. <3 Tusen takk! Og gratulerer selv med å være ferdig utdannet 🙂 Jeg fikk jobbtilbud her da jeg var i praksis i mottak, men jeg vet ikke om det er så veldig mange nyutdannede som søker ettersom mange synes det høres skummelt ut, så jeg ville bare sendt inn en søknad hvis jeg var deg 🙂 Men ifølge mine medarbeidere så er den enkleste veien inn gjennom praksis først, og så sommervikariat. Vi er nok ikke de mest ettertraktede nå i starten, men man lærer jammen fort 😀 Akuttmottaket ansetter også noen 4 eller 5 års medisinstudenter om sommeren som jobber som sykepleiere, og de må jo fortsette på studiet sitt når høsten kommer, og da blir sjansen litt større for at du som nyutdannet får videre jobb 🙂

    10. Hei! Så at du hadde vært i Sardinia i 2016, og at dere hadde leid bil 🙂 Var det vanskelig å kjøre der nede?? Skal en tur til Sardinia selv neste uke, men er usikre på om vi tørr å leie bil mtp kjøringa haha. Men vi gleder oss veldig etter å ha sett alle de fine bildene dine derfra <3

      1. Heisann! Det var ikke noe problem å kjøre i Sardinia, sånn bortsett fra midt i sentrum hvor det kan være litt kronglete å komme frem i enveiskjørte gater 🙂 Anbefaler deg virkelig å leie bil for å få sett mest mulig av det nyydelige stedet 😀 Det er helt magisk der! Good tur! Er så misunnelig 🙂

    11. Kjente jeg nesten begynte å gråte en skvett når du skriver at du skal «legge opp» som blogger. Har fulgt deg helt fra dag en, du er den mest genuine bloggeren som noensinne har vært. Den eneste bloggeren jeg har fortsatt å lese mens andre har jeg kuttet ut.
      Du kan jo ha en sykepleierblogg;)
      Du er en fantastisk blogger, skriver utrolig bra og inspirerende innlegg hele tiden, derfor jeg aldri har sluttet å lest bloggen din! Føler du er den eneste bloggeren som er down to earth og aldri skaper negative overskrifter.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg