Våre nye apevenner – Eller uvenner

Riktig god lørdag til alle dere der hjemme! Daniel og jeg lever enda i beste velgående! Vi er ikke blitt dårlige i magan, vi er ikke blitt spesielt solbrente, oog vi har enda til gode å bli lei av hverandre. Hurra! Spesielt de to førstnevnte følte jeg at vi måtte kjøre et minutt med takknemlighetstanker for i dag formiddag, men Daniel mente jeg nå hadde jingset det, og at vi definitivt kom til å sitte på hver vår dass i kveld. (Godt vi har to doer). Tviler egentlig ikke, for vet dere hva som står på agendaen vår i dag? Vi skal skippe luksusen på hotellet og besøke nabolagets Mc Donalds for å gå til innkjøp av en haug av cheeseburgere til kveldens Manchester United kamp! Ååå som vi gleder oss <3

– Fra gårsdagens lille kveldstur på stranda –

Vi går en hel del turer langs denne stranda her, og i går var det faktisk litt liv her på beachen! Virker som befolkningen i Kuantan våkner til live når det blir fredag og drar til stranda for å henge med apene her. SÅ i går var altså første dag vi ikke hadde beachen for oss selv. Vel, apene er der jo også stort sett alltid.. Jeg har sneket meg rundt dem i mange dager nå for å prøve å få et søtt nærbilde, mens Daniel står på lang avstand med løpepuls og redsel i blikket. “Åååh, pass deg nå!!” -Hver gang en ape kommer litt for nære. De lokale her mater dem titt og ofte, men jeg har sett hvor uforutsigbare de dyrene er, og vet godt hvor lett de kan røske av meg en finger, så jeg lusker meg meeget forsiktig rundt dem.


– Snapshots fra fredagskvelden vår – 


Tre meter fra denne apen hadde jeg slengt fra meg veska foran bena til Daniel mens han knipset bilde.. To minutter etter at bilde var tatt, trasket apen rolig bort til veska, tok den opp, ristet og luktet på den før jeg fikk ropt: “Neei, den kommer til å stjele den Daniel! Ta den fra han”! Daniel tok tak i den delen av veska som apen ikke holdt i, og et lite øyeblikk trodde jeg at jeg skulle få være vitne til en ape mot mann – slåsskamp. Apen ga bare Daniel et killerblikk, åpnet munnen, og flekket med tennene som om det var D som hadde stjålet noe fra ham. Heldigvis slapp han taket like etter og ruslet avgårde.. Puh!

Etter denne lille seansen, satte vi oss på en restaurant ved stranda, spiste et bedre måltid og dro tilbake til rommet vårt hvor vi åpnet en vinflaske og lærte oss Ligretto! Tusen takk til dere som tipset oss om det morsomme spillet. Vinflasken gikk ned på høykant med kortspill i går! SÅ hyggelig <3

En liten apevenn – Eller uvenn? De ser så uskyldige ut!

10 kommentarer
    1. Kos dere masse videre! Ser helt fantastisk ut! Og de apene er smart å holde seg unna, var på ferie i Asia for noen år siden og da ble en dame bitt i hodet mens vi stod ved siden av…

      1. Tusen takk! Huff, ja det er det jeg har fryktet. De er jo så mange også så når en først har bestemt seg for å ta meg, så kan jo hele flokken like gjerne finne ut at de vil det samme. Har fått bildene mine nå, så nå skal jeg holde meg unna 🙂 Troor jeg.

    2. Haha, herlig! Du mener forresten kanskje “jinxet”? 😀
      Kos dere videre, gøy å se bilder fra et reisemål vi vurderer! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg