– Ukens vegetartips –

Hallelujah! For en deilig måte å starte den siste uken i mars måned på. Jeg har nemlig fri etter en helg med nattevakter og mye løping i gule smittefrakker. Morgenen i dag startet riktig nok ikke før 13.00 ettersom jeg måtte sove ut, men etter det tok Mino og jeg oss en god skogstur før vi hev oss i bilen og dro på en liten kjøretur til den andre siden av byen. Jeg ville nemlig ha meg en oreo iskaffe til lunsj!

Siden sist har det ikke hendt all verdens her i heimen. Alt jeg gjør om dagen er å jobbe, spise, sove og se på Netflix, men jeg elsker det! Forrige uke så jeg faktisk tre hele serier på tre dager. Heh! En av dem het Tiger King (Netflix), og var helt insane.. Absolutt spinnvill underholdning om noen der ute trenger tips til noe å titte på i dagene fremover. Det er en dokumentarserie om noen kriminelle folk i USA som driver en dyrepark med tigere og andre ville dyr. Høres kanskje kjedelig ut, men snurr første episode og se hva du synes! Det blir bare villere og villere..

Ellers har jeg siden sist testet enn ny vegetaroppskrift fra Janni Deler sin blogg. Tror hun hadde funnet den på en annen blogg igjen, men den var riktig så god så jeg deler like gjerne oppskriften jeg og med min egen lille twist 🙂

Du trenger: 1. Saften av 1 lime 2. 1 toppet ts sambal oelek 3. En pakke valgfri nudler 4. 1 brokkoli 5. Litt sesamfrø 6. 1,5ss peanøttsmør 7. 2ss soyasaus 8. En håndfull peanøtter 9. 4ss sesamolje

Slik gjør du: 
1. Bland sammen 1,5ss peanøttsmør, saften av 1 lime, 1 toppet ts sambal oelek, 2ss soyasaus og 4ss sesamolje i en skål. Vil du ha den sterkere, ha mer sambal oelek. Vil du ha den friskere, ha mer lime!
2. Kok nudlene og sil av vannet.
3. Kok brokkolien 2-3 minutt og sil av vannet.
4. Bland nudler og brokkolig med peanøttsausen og topp med peanøtter og sesamfrø! Du kan gjerne toppe med litt finhakket korriander også om du har det.


Server og njuut! Nå har jeg fått den store kokkeleringsånden over meg, så nå skal jeg dra frem hvetemelet og lage meg noen rundstykker så jeg har god lunsj til morgendagens vakt! Ellers venter ungkarskvinnen og siste episode av Jan Thomas søker kjærligheten meg i kveld. Det gledes!

Håper det står bra til med dere alle! Vi er sikkert flere som gleder oss til å tre inn i en ny måned om et par dager 🙂 Mars har vært så utroolig lang! Jeg kan ikke huske sist jeg traff en venninne, og alle morsomme planer med venninnekvelder, bursdager, og spatur til Kragerø de siste ukene av denne måneden er såklart blitt avlyst. Måtte april bli fylt med litt mer enn virus og stress for oss alle 🙂


Har dere noen gode serietips i retur, så hyl gjerne ut!
Så forresten også Dare me på Netflix her en dag. Gøy den også 🙂

13 kommentarer
    1. Så artig! Maten så veldig god ut.

      Likte supergodt den nye bildeveggen i stua di som du postet på Snapchat! Nyyydelig. Lurte på hvor den hvite vasen på bordet ditt er fra? Har akkurat kjøpt like strå.

      Blir alltid like glad hver gang du oppdaterer Marthe! Stå på ❤️❤️

    2. Det så utrolig godt ut.. Blir jo litt sånn satay preget.. Anbefaler trine matblogg sin Kylling satay om du ikke har smakt den.. Mango salaten ved siden av er himmelsk 🙂 har du sett love is blind på Netflix? Det er fantastisk, tilogmed samboeren her ble hekta.. 🙂

    3. Ser så godt ut. Hvis du ikke har sett serien Ozark på Netflix så anbefales den. Det er 3 sesonger ute nå.

    4. Anbefaler The Good Place på det sterkeste. Og Community som kommer på Netflix den 1. April! BIG RECOMMEND

    5. Anbefaler Unorthodox på Netflix, Scandinavian Star på NRK, A million little things og Da Norge sto stille på Sumo! Har også sett alle Hunger Games filmene på nytt – og de var ENDA bedre enn jeg husket<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg