– Ukens store oppdagelse –

Okei, jeg tror jeg har gjort livets oppdagelse i kjøleskapet til Meny denne uken her, så nå ser jeg meg helt nødt til å dedikere et eget innlegg til ukens frokost! Dette er ikke noe samarbeid av noe slag, bare så det er oppklart. Jeg har bare falt pladask for en yoghurt som smaker… Himmelsk luftig. Høhø!

Jeg vet ikke om dere har smakt Skyr sine vanlige yoghurter? Vel, jeg synes ihvertfall at de smaker forferdelig. De er så tørre at jeg nesten ikke klarer å svelge dem ned med bær i engang.. MEN da jeg var på ukens storhandel mandag denne uken, oppdaget jeg Skyr sin nyhet “Luftig mousse-yoghurt”, og hev en med sitronsmak ned i handlevogna. Altså, woah! For det første så er konsistensen silkemyk og luftig som sitronfromasj, for det andre så inneholder de kun en bitteliten mengde laktose (magen min har begynt å reagere på melk det siste året), og for det tredje smaker de altså som dessert. Alle tre varianter er gode, men den med sitronsmak var faktisk helt vill, så den MÅ dere prøve <3 Jeg kjøpte meg hele 9 stykker på 3 for 2 salg hos Meny i går. Heh!

Så der har dere ukens frokost/lunsjtips! Nå skal jeg hive på meg treningstightsen og komme meg på Sats for ukens femte økt. Åjada, i’m still going. Jeg har skeiet totalt ut på snopefronten den siste tiden så jeg kan ikke si at six-packen er i ferd med å poppe frem, men det er uansett sjukt deilig å kjenne at kroppen blir sterkere for hver dag som går <3 Jeg begynner å bli mektig sliten og lei av lange, ensformige dager med bachelorskriving, så jeg trenger den lille ekstra energien disse øktene gir meg.

Ellers skal jeg også litt hygge på agendaen denne lørdagen! I kveld skal jeg nemlig i enda en 30 års dag, og denne gang har jeg fått med meg mannen på festlighetene <3 Endelig skal vi få skåle litt sammen igjen, og feire Annika sin eldgamle mann. Neida….. ee jo 🙂 Håper lørdagen deres også blir bra! Vi sees igjen her i morgen, for da har jeg flere fristelser å dele med dere..

15 kommentarer
    1. Takk for tips! Har verken sett den eller smakt den før🤩 Denne må prøves! Sikkert perfekt til eksamenslesing og sommeren.

    2. Skjønner godt at du er lei av skrivinga! Begynner å bli rimelig lei sjæl. Om du vil ta deg en pause, så har jeg et nytt serietips til deg som jeg tror du kommer til å like 🙂 «Den som dreper – mørket» på Viaplay! Omg så spennende det er!! Det kommer ut en episode i uka, så da er det ingen fare for at man blir sittende flere dager i strekk med ørten sesonger, hehe <3

    3. Den med bringebær er såå god, men spist meg lei haha 😀 Ikke smakt sitron enda, så kanskje jeg må det!

    4. Synes ikke du burde anbefale en frokost/lunsj på bare i overkant av 70kcal, der innholdet hovedsakelig er proteiner, og nesten null karb og fett. Ser for meg at mange antar at en sykepleierstudent har mer kunnskap enn som så, og forventer at dine tips er balanserte og gode også ernæringsmessig, noe man ikke kan si at dette er.

      1. Jeg er sikker på at folk forstår at man kan kombinere med noe annet om man vil det 🙂 Er du et frokostmenneske så blir du ikke mett på bare en yoghurt. Jeg er ikke en frokostperson og står gjerne over hele måltidet om jeg ikke har noe veldig fristende i kjøleskapet (som disse yoghurtene). Så der har du ubalanserte meg. Spiser gjerne en gigantisk porsjon middag istedet og chips eller noe annet usunt til kvelds også, så sykepleierstudenter er absolutt ikke perfekte 🙂

    5. Ett godt tips til den yoghurten med sitron!! Er å blande oppi noen gjende-kjeks! Smaker akkurat som ostekake!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg