Ukens lunsjtips – Tacosnurrer

Hei ny uke! Februars siste. Tenk det! Synes det er like fascinerende hvert eneste år hvordan januar føles som to måneder, og februar føles som en halv. Uansett! Håper dere har fått en fin start på den nye uken? Jeg var på trening klokken 07.00 i dag morges, på skolen fra 09.00 – 14.30, og på tur med hunden fra 15.00 – 16.00. Siden har jeg seriøst stått på kjøkkenet og kokkelert. Jeg er dritt lei av å bruke nesten 100 kroner daglig i kantina, og tenkte derfor at jeg i kveld skulle lage litt GOD nistemat til de neste fire skoledagene. Bendik og jeg skal intervjue en sykepleier til bachelorprosjektet vårt denne uken og når det er gjort venter mange timer med transkribering og analyse oss på universitetets grupperom, så da må det noen gode nistepakker til! Ettersom jeg i tillegg prøver å være litt sunn i disse dager, gikk jeg for en deig som var halvt lys og halvt grov 🙂


Du trenger: 1.
3 dl grovt mel 2. 4dl lyst mel 3. 1 boks mais 4. 3,5dl lunket vann 5. 1 pakke gjær 6. 1 pakke kjøttdeig 7. 1 glass tacosalsa 8. 1 pakke tacokrydder 9. Litt revet ost


Slik gjør du: 

1. Lag pizzadeigen av lyst og grovt hvetemel, 1 pakke gjær og 3,5 dl lunket vann. 
2.
La deigen stå til heving et lunt sted i 60 minutt, før du kjevler den som en pizzadeig.
3. Stek kjøttdeig og bland inn tacokrydderet.
4. Dekk “pizzabunnen” med et lag tacosalsa. Strø over kjøttdeig og mais.
5. Rull deigen til en pølse og skjær den opp i små tacoboller. Strø over litt ost.

– Stek tacosnurrene i ovnen på 220 grader i 13 minutt –

Kanskje ikke de fineste tacosnurrene jeg har sett i mitt liv, men gode.. Det var de! Oppskriften ga forresten 15 snurrer, så det bør definitivt holde til skolelunsj ut hele uken 😀

Nå skal Sika og jeg hive oss i sofaen og slappe AV litt med ungkaren og farmen på tv. Kjendis søker kjæreste ruller også på skjermen i skrivende stund, og herregud så morsomt egentlig. Kanskje jeg må fortsette å følge med på det også fremover..

2 kommentarer
    1. Maten i kantina er så sykt dyr, så jeg pleier heller ta med et lite puslespill til lunsj.
      Lunsjtips: polarbrød med ost, knekkebrød eller skiver med leverpostei. Ta med de små gule boksene, ryker fort en sånn på dag. Skjær opp agurk paprika som du kan ha oppå. Eller smøreost på tube, de holder seg i romtemperatur.
      Ta med yoghurt hjemmefra, sykt mye billigere enn kantina.
      Snacktips: kiwi, appelsin, banan, druer. Skjær det opptog ta det med. Og mellombarene til eldorado, de er livet!
      Også vannflaske såklart da!

      1. Å du er god <3 Tusen takk for tips! Kjente jeg fikk lyst til å dra straka vegen over gata og kjøpe polarbrød med smøreost på tube her nå <3 Gikk på en liten sushismell til 119kr i kantina i dag, men i morgen skal det pakkes lunsj igjen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg