Ukens kjøleskap og ukesmeny

Hei du nye januaruke! Jeg kjente jeg ble så glad da jeg så “13 januar” på kalenderen i dag tidlig. Snaart halvveis i årets kanskje kaldeste måned. Måtte resten av januardagene fly minst like fort forbi. Jeg har visst lite til overs for disse vintermånedene vi har i vente nå. Jeg prøver å fylle opp frihelgene mine med jenteturer (booket akkurat en ny helg på ei trehytte i Konsmo for februar), men det er begrenset hvor mange jenteturer man kan få til ila en vintersesong, så nå vil jeg egentlig bare ha vår og varme, lyse dager igjen 🙂 Etter denne alene hjemme helgen her føler jeg snart jeg har sett ethvert tvprogram som eksisterer på norsk tv..

Ukens cravings – Eplemost i alle varianter


I går hadde jeg Hannemor på besøk et par timer, og resten av dagen ble brukt på baking av sukkeresser. Jeg har bakt to dager på rad nå! Første porsjon med boller presterte jeg nemlig å dyppe i smør og salt istedet for smør og sukker, så de gikk rett i søpla… Fikk sånn et fancy salt med safran i en krukke til jul nemlig, og det lignet jo fryktelig på sukker, så jeg tok det bare for gitt at det var det 😉

– På denne ukens meny –
Kremet pasta med fiskeboller, vårløk, hvitløk og chilli
Poke bowl med salmalaks, edamamebønner, mango og avokado
Kylling med tomatsalat, couscous og tzatziki
Pasta med avokadokrem, scampi, dill og creme fraiche 
Laksepanne med mango/karrisaus, ris og salat 
Hawaiian Pizza med skinke og ananas


Jaja! Det ble boller på meg til slutt. Lørdag var jeg og fylte opp kjøleskapet mitt igjen, og over her ser dere min siste ukesmeny! Noen av rettene skal dere selvfølgelig også få oppskriften på når de lages.


– Denne ukens kjøleskap – 

Nå må jeg pakke meg inn i x antall lag med klær for en lengre tur med Mino. Jeg skal nemlig på kveldsvakt om tre små timer til, og for at hunden skal klare å sove store deler av vakten, tenkte jeg å prøve å slite han ut litt de neste 180 minuttene 🙂

Ville bare titte innom for å ønske dere en finfin mandag! 

8 kommentarer
    1. Ville bare tipse deg om om Gluba rett utenfor Mandal. Det er ei trehytte med kanskje litt mindre reisevei for deg? Aldri overnattet der selv men har veldig lyst å ta ei natt, til tross for at jeg bor i Mandal 😅 De har også kanoer/kajakker (?) man kan låne gratis!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg