– Ukens cravings –

Herregud som jeg har kost meg med denne fine lille de siste par dagene. Skal ærlig innrømme at jeg holdt på å gå på veggen for bare et par uker siden da jeg ikke skulle gå på jobb hver dag. Jeg har jo blitt så godt vandt til å kombinere sykepleien med både blogg og fritid i sommer at det var helt merkelig å skulle gå fra å jobbe nesten 100% til å bare ta 2-3 vakter i uken! To fridager føltes som en uke, men NÅ dere.. Nå har jeg kommet inn i den nye, hakket roligere hverdagen 🙂 Disse to fridagene her har jeg virkelig bare kost meg glugg <3 Mino og jeg har vært på skogsturer i pøsregn, jeg har vært ute på lunsj, på valpekurs og også bare slappet av hjemme med matlaging, peiskos og høst-tv om kveldene. Ah!

En ting som har stått på bordet nesten hver kveld denne uken har vært disse edamamebønnene! Beste jeg får, og jeg tror jeg har tipset dere om dem før også? Du kjøper dem ihvertfall på kiwi eller Meny (i frysedisken), tiner dem i mikroen 3-4 minutt, drysser over litt flaksalt og serverer dem varme! SÅ godt. Du spiser forresten ikke skallet, men tygger ut selve edamamebønnene og kaster skallet i en skål 🙂

Ukens store craving – Edamamebønner med flaksalt 

I dag er det blitt torsdag. En regnfull en, så i dag skal jeg holde meg mest mulig innendørs. Jeg har allerede vært en tur på en salong for vippebøy og voksing av det ene og det andre. Høhø, Mino har vært i dusjen og ødelagt Shai-høvelen min (den siste jeg hadde igjen etter årevis med spons) så nå fikk jeg like gjerne testet voksing også. Cathrine og Aron kommer snart på besøk, og da blir det lunsj og litt skravling på oss før jeg må finne sengen for et par timers powernap. Jeg har nemlig nattevakt i natt 🙂

– En stykk koseklump –

Håper det står bra til med dere alle! Jeg gjorde ikke all verdens i går, men plutselig var dagen forbi så jeg rakk ikke å oppdatere dere. Tror kveldstimene mine forsvant til kokkelering og planlegging av helgen. Jeg har lyst til å finne på noe sprell denne helgen her ettersom jeg har fri, så på lørdag tar jeg turen til Kristine og Christoffer, spiser middag med to bestevenninner og kjærestene deres (som den attpåklatten jeg er), oog njuter en flaske med vin før vi drar på byen og dummer oss for andre(!) gang i år. Hahaha, har dere hørt så vilt? Kan ikke tro at jeg ikke har vært på dansegulvet mer enn én gang i år. Vi er snart i november! Huff, jeg må faktisk slutte å oppføre meg som en 50 år gammel nonne.


– Fortsatt god torsdag til deg fra oss –

22 kommentarer
    1. Hvordan har du det -egentlig-? Dette med Daniel må ha vært helt for jævlig (unnskyld uttrykket), og jeg håper du kjenner at du kan uttrykke dårlige dager på bloggen og ikke bare alle de “perfekte”.. 🙂 Klem

      1. Jeg har det fint 🙂 Vet ikke hvor jeg har fått psyken min fra, men jeg føler jeg kan komme meg godt ut av det meste her i livet. Har jo også vært gjennom noen brudd før så jeg vet at det alltid ordner seg <3 Klem!

    2. Såå nydelig valp! Venter selv på valp, og har et spørsmål. Hvordan har du trent hunden til å være hjemme, da den enda er liten? Om du drar på nattevakt må hunden være alene i alle de timene og samme hvis du drar en tur ut som du nevner – passer noen hunden eller er han alene? Hvordan har dere isåfall trent på det? 🙂

      1. Heisann! Jeg leste en hel del om dette med å tilvenne valpen å være alene og gikk egentlig bare for å starte med å gå inn i et rom i leiligheten, lukke døren, vente noen sekund for så å gå ut igjen til valpen og late som ingenting. Da jeg fikk han sto han og ulte utenfor baderomsdøren bare jeg tok en dusj, så jeg måtte starte med å bare lukke døren 10 sekund, så øke til han forsto at vi klarer oss fra hverandre også 🙂 Etterhvert gikk jeg ut ytterdøra, verandadøren og økte sekundene til minutter. Plutselig kunne jeg gå på butikken og plutselig kunne han sitte i buret i bilen også uten å sitte og ule. Det gikk overraskende raskt altså, men det er jo virkelig ikke tilfellet for alle. Tror ihvertfall du gjør lurt i å gå inn igjen fra ytterdøra eller baderommet FØR hunden begynner å bjeffe, så han/hun ikke tenker at det vil hjelpe å lage lyd. Bjeffer han med en gang du går ut, så får du heller stå og vente til han stopper å bjeffe noen sekund før du går inn og later som ingenting igjen. Med late som ingenting mener jeg gå rett inn og gjerne forbi hunden, ikke hilse på, prate til valpen eller gi uttrykk for at han har vært fantastisk flink som overlevde uten deg noen sekund. Hehe. Da skjønte ihvertfall Mino at det ikke var noen big deal at jeg forsvant og at jeg snart ville komme igjen 🙂 Har fungert ypperlig her og det til tross for at han virkelig var hysterisk uten meg bare i noen sekund de første dagene 😀

    3. Anbefaler edamamebønner med sterk chilisaus på (hvis du liker det). Helt sinnsykt godt! Klinete å spise, men det er verdt det.

      Det sies at det er en mening med alt, hadde du fått fast stilling nå hadde det vært fryktelig vanskelig å være alenemamma til skjønne Mino! Lykke til videre <3

    4. Hei Marthe! 🙂 Håper du har det fint om dagen?
      Jeg har lest bloggen din i årevis, og liker den svært godt.
      Du har skrevet i noen innlegg før at du ikke har noe ” skrikende” behov eller lyst på barn i fremtiden ( hvis jeg har forstått deg riktig) Er dette noe du fortsatt står fast ved, eller har du endret mening?
      Jeg er selv 1 år yngre enn deg, vært i et fast forhold i 4 år, og ingen av oss har noe spesielt lyst på barn.
      Jeg trodde lysten skulle komme når jeg ble 23 og oppover, men blir 27 om noen måneder, og fortsatt er ikke lysten der.
      Jeg føler at månedene, ukene, dagene og årene går som et knips. Blir helt overasket over hvor fort dette livet faktisk går.
      Mange sier at det å få barn er forferdlig slitsomt, å jobbe morgen til kveld i mange år fremover, så jeg tenker en del på det, om det er slik jeg ønsker det i fremtiden 🙂 Min venninne som er 31 fikk ei datter for 1 år siden, og har hatt fødslesdepresjon, og mistet seg selv fullstendig det siste året, og sover lite, stresser mye og er ofte i veldig dårlig humør.
      Er også redd dette kan skje meg i fremtiden om jeg skulle få et barn.
      Det er helt klart også gleder rundt det å få barn, men jeg klarer bare ikke helt å finne de…
      Har du noen tanker rundt dette?
      Klem Charlotte:)

    5. Hei Marthe! 🙂 Håper du har det fint om dagen?
      Jeg har lest bloggen din i årevis, og liker den svært godt.
      Du har skrevet i noen innlegg før at du ikke har noe ” skrikende” behov eller lyst på barn i fremtiden ( hvis jeg har forstått deg riktig) Er dette noe du fortsatt står fast ved, eller har du endret mening?
      Jeg er selv 1 år yngre enn deg, vært i et fast forhold i 4 år, og ingen av oss har noe spesielt lyst på barn.
      Jeg trodde lysten skulle komme når jeg ble 23 og oppover, men blir 27 om noen måneder, og fortsatt er ikke lysten der.
      Jeg føler at månedene, ukene, dagene og årene går som et knips. Blir helt overasket over hvor fort dette livet faktisk går.
      Mange sier at det å få barn er forferdlig slitsomt, å jobbe morgen til kveld i mange år fremover, så jeg tenker en del på det, om det er slik jeg ønsker det i fremtiden 🙂 Min venninne som er 31 fikk ei datter for 1 år siden, og har hatt fødslesdepresjon, og mistet seg selv fullstendig det siste året, og sover lite, stresser mye og er ofte i veldig dårlig humør.
      Er også redd dette kan skje meg i fremtiden om jeg skulle få et barn.
      Det er helt klart også gleder rundt det å få barn, men jeg klarer bare ikke helt å finne de…
      Har du noen tanker rundt dette?
      Klem Charlotte:)

      1. Heisann! Så koselig å høre at du har vært fast leser i mange år 😀 Jeg står fremdeles på at jeg ikke ønsker meg barn for å gå rett på spørsmålet ditt. Har bare som du skriver: Ingen behov for det! Har jo hatt to langvarige forhold på nærmere 5 år med mannfolk jeg tenkte jeg skulle leve resten av livet mitt med, men likevel.. tanken på å skulle få barn og bruke så vanvittig mye tid på det/dem i hverdagen.. Nei jeg har faktisk heller fått mindre og mindre lyst på jo eldre jeg har blitt jeg. Elsker livet mitt uten barn, og finner mer enn nok kjærlighet i en hund så da holder det for meg 🙂 Kanskje behovene våre popper frem om noen år til. Vi kan da få barn om 10 år også! 😀

        1. Takk for svar! 🙂
          Jeg har jo nesten blitt sett rart på når jeg har sagt ærlig til venner og familie at jeg ikke har spesielt lyst på barn.
          Det kan jo være at lysten kommer når jeg er i 30 årene, men per dags dato som snart 27 åring er lysten lik 0 🙂
          Og det at du er såpass åpen om det i din blogg, hjelper jo meg + sikkert mange flere også.
          Klem Charlotte

      1. Nå har jeg stort sett jobbet natt i det siste og jeg har utrolig nok en valp som sover fra 23.00-08.00 (noen ganger også 09.00!) om morgenen, så da går jeg fra han etter å ha gått en lang tur før jobb, og det går fint. Men på dag og kveldsvakter ber jeg venninner om å titte innom til han, lufte han og gi han mat når jeg er halvveis i vakta 😀

        1. Så flott. Men synes du det er ok å etterlate valpen i ca 10 timer? Synes bare at det er fryktelig lenge.

    6. Når man skaffer seg valp, skal egentlig eier være hjemme i 6 uker ikke jobbe helst. Selv skaffet valp som er like gammel som din, drever.

      1. Ja det ville vært optimalt, men nå er det vel ikke så fryktelig mange som får 6 ukers ferie i strekk og valpene klarer seg stort sett godt for det 🙂 Jeg har en beagle forresten 🙂

        1. Her må jeg også få kommentere kjenner jeg. Unødvendig å gi kritikk for at Marthe velger å gjøre det på hennes måte og ikke som naboen i gata. Tenker du har full kontroll jeg Marthe og du gjør det som fungerer for deg og Mino. Arghhh blir litt irritert over alle som skal blande seg inn i alt andre gjør…
          Forresten han er skikkelig søt!!
          Jeg må også legge til at du er min favoritt gjennom tidene og jeg har hele tiden gruet meg til dette halvåret pga bloggnedleggelse. Når det som skjedde med deg nå nylig også, så fikk jeg bare helt vondt. Du virker skikkelig genuin og bare en herlig person og kjenner at jeg bare ønsker deg alt godt. Nå vet vi ingen ting av hva som har skjedd, men jeg vil rose deg for å ikke si noe mer enn at det er slutt og snakke dritt om andre. Det står det stor respekt av og sier veldig mye om deg som person.
          Ha en fin lørdag!

    7. Hei Marthe!
      Digger bloggen og deg som person! <3
      Var selv ferdig sykepleier i juni, og fulgte bloggen din gjennom hele studietiden.
      Hva synes du om voksing? Noe du kommer til å prøve deg på igjen?<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg