– Ukens 15 leserspørsmål –

Hvordan trives du som hundemamma? Å være hundemamma er en drøm. Jeg er overbevist om at jeg har verdens snilleste hund også. Sika er et matvrak, men hun er SÅ enkel å ha med å gjøre. Finner aldri på rampestreker, ødelegger aldri noe, bjeffer omtrent ikke, og maser aldri. Hun vil bare kose hele dagen, og er like fornøyd om vi går tur på 15 minutt eller 1 time.. Elsker den hunden.

Hva er drømmejobben når du er ferdig utdannet? Akkurat nå er det akuttmedisin som interesserer meg mest, så at jeg skal få jobbe i akuttmottaket som nyutdannet er virkelig drømmen! -Men jeg vet at det er et ettertraktet sted å være, og at det er vanskelig å få stor stilling her etter sommervikariat, så jeg kommer til å søke på andre stillinger som jeg kan begynne i etter sommeren. Jeg synes legevakten høres kjempespennende ut, men det er vel dessverre også et meget ettertraktet sted, så vi får sjå!

Begynner du å bli lei av rødfargen i stua? Nei absolutt ikke. jeg Eeeelsker den fargen og fryder meg enda stort over den. -Men soverommet mitt.. det spyr jeg snart av. MÅ ha en forandring der asap. Jeg har lyst til å male det mørkegrått, men det passer liksom ikke helt med de varme og freshe fargene resten av leiligheten består av. Må fintenke litt på den der.

Hvilke profiler er dine favoritter på instagram? Instagram gir meg fryktelig lite, så jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke er noe fan, men det finnes noen få kontoer jeg finner humor og inspirasjon i og det er følgende: baremalin, henriettehonsrud, norgejodel, tindermareritt, funnywhenitswrong

Hvor er den røde bikinien din fra? Okei, spørsmålet som gikk igjen tretti ganger(!) Den røde bikinien som jeg delte bilde av på instastory i går er fra H&M og er helt ny i vår <3 Jeg har ikke vist den på bloggen, men det kommer på Baliferie..

Hvordan feires 17. mai i Kristiansand? Det eneste jeg kommer på er at det hvert år rundt klokken 16.00 er et svært borgertog i Kristiansand sentrum, og tivoli et eller annet sted i byen? Ellers er det vel også et løp klokken 23.00 om kvelden der fulle folk spurter gjennom markens shoppinggate før de møtes ved tresset og ser på raketter? For å være ærlig så er jeg ikke helt oppdatert, da jeg foretrekker å holde meg laangt unna disse folkemengdene og heller kose meg i en festlig stue.

Hva er planen din til sommeren? Jobbe, og kose meg i Norge! Jeg vet ikke om det er 80% eller 100% jeg kommer til å jobbe på akuttmottaket denne sommeren, men jeg har jo bloggen også, så for meg er det faktisk et fett! Får jeg bare 80% så får jeg mer tid til å njuta soldager på sørlandet så det går helt greit det også. Dessuten er Daniel og jeg enda på jakt etter den perfekte lille beaglevalp, og hvis ikke den blir en del av vår lille flokk i sommer så tror jeg at jeg begynner å grine. Neida, jeg slo meg definitivt til ro når vi fikk Sika i høst, og nyter veldig livet med en voksen og rolig hund, men hun begynner å dra på årene og vi har SÅ lyst til at en så veloppdratt og fin hund skal få være med på oppdragelsen av en valp, så jeg krysser fingrene for å bli hundeeier til to sommeren 2019.

Kan du lage flere innlegg om studiet? Ja det kan jeg, men hva vil dere ha da? Informasjon om noe sykepleierelatert? Tips til noe? Noe jeg ikke allerede har skrevet eller tipset om? Tell me! 🙂

Har du noen gang tvilt på det å bli sykepleier med tanke på ugunstige arbeidstider, lønn osv? Nei, personlig grøsser jeg jo av tanken på å skulle ha en 100% stilling fra 08.00-15.30 foreksempel. Jeg elsker at vi som sykepleiere får mer varierte uker! Jeg kunne aldri hatt mer nattevakter enn dag og kveldsvakter, for det hadde slitt meg ut, men en kombinasjon av både dag, kveld og natt? HELT TOPP! Det eneste som plaget meg er å måtte jobbe julaften, men det behøver jeg forhåpentligvis bare å gjøre en gang i blant.. Lønna er heller ikke noe jeg stresser over. Jeg synes ikke 400 000 er en dårlig startlønn. Med alt det tillegget man får ved å jobbe kvelder, netter, helger og helligdager kommer man dessuten fort opp i en høyere sum, og er du enda ikke fornøyd så ta et par år med en spennende videreutdanning? Problem solved 🙂

Hvilke apper bruker du mest? 1. Dreams – En spareapp 2. Daycount – En app som teller ned dager til ferier eller andre ting jeg gleder meg til 3. Mattilbud – En app med ukens tilbud i ulike matbutikker.

Hvor kjøper du mesteparten til leiligheten din? Det er SÅ variert. Jeg er veldig fan av å mikse mellom dyrt og billig, så når det kommer til pynteting og dill på interiørfronten har jeg vel så mye fra Upstairs som jeg har fra Hansen og Co. Meen finner jeg en vase jeg liker til 1500kr på Hansen og Co som Upstairs har en prikk lik versjon av til 79kr, ja da går jeg definitivt for sistnevnte. Jeg handler aldri etter merker, og for å være ærlig så tenker jeg heller ikke veldig over at det skal være av heftig kvalitet. En vase til 79kr vil antagelig ikke knuse den heller av å bære noen blomster, og blir jeg lei av den etter et år så kan jeg skifte den ut med god samvittighet. Det er mye morsommere å kunne variere litt!

Kommer du til å fortsette å trene etter Baliferien? Ja, det sier jeg nå, men det spørs. Definitivt ikke seks ganger i uken ihvertfall. Mer sånn to.. Kommer ihvertfall ikke til å overanstrenge meg på trening i sommerferien. Det jeg har igjen av fritid da skal gå til hygge.

Hva ser dere etter når dere skal kjøpe hus i fremtiden? Jeg kunne godt tenke meg et lite hus på én flate med rett over 100 kvadrat, men Daniel tenker hakket lengre og vil gjerne ha en større bolig med utleiedel, så da blir det nok sånn. Isåfall har jeg satt som krav at leieboerne mine skal ha veranda/hageområde/inngangsparti på den andre siden av huset enn meg så jeg føler jeg har litt privatliv. Ellers har jeg ikke noe krav til sted. Jeg har snart bodd i hele Kristiansand likevel, og trives over alt. Men det hadde vært fint om jeg slapp å gå mer enn 15 minutt til havet <3

Hvor ser du deg selv om 5 år? Om fem år er jeg 31 år, ferdig videreutdannet (kanskje som jordmor), og i 100% jobb et eller annet sted. Jeg elsker jobben min, men fritiden mer, og har fremdeles ingen barn. Nyter derfor hvert minutt jeg får av egentid eller hygge med hunder, mann, familie og venner. Savner ikke blogglivet det spor, men knipser enda over gjennomsnittet mange fine bilder på feriene våre <3

22 kommentarer
    1. Hei! Hvordan fikk dere Sika? Tror ikke jeg har fått med meg helt hvordan det skjedde, men plutselig fikk du en nydelig, voksen hund.
      Jeg skal også mest sannsynlig ta over en voksen hund på fem år, hun er kjempenydelig og skal visstnok være verdens snilleste. Samtidig er jeg litt nervøs for at hunden er voksen, hvordan det vil bli å få henne inn i vår livsstil hjemme, og hvordan hun liker oss. Det tar jo lengre tid når hunden er voksen enn med en valp. Hvordan gikk det hos deg med dette?

      1. Heisann! Vi overtok henne i høst da eieren hennes omkom i en tragisk arbeidsulykke. Jeg hadde passet henne flere ganger tidligere og Daniel har jaktet med henne i mange år da eieren hennes var fetteren hans, så vi var absolutt ikke ukjente for henne da kom hun til oss. Kanskje er det derfor det har gått veldig fint fra start, og kanskje hadde det gått fint uansett. Det er vanskelig å si for disse hundene er så forskjellige <3 Men jeg er sikker på at dersom du bare pøser på med kjærlighet, og går like mye tur som hunden er vandt med fra tidligere så blir den så glad og fornøyd i deres hjem også :')

    2. Liker sånne innlegg så godt! Håper du har en fin uke <3
      Men må innrømme at jeg gråter innvendig hver gang du nevner at bloggtiden din snart er over.. 🙁

    3. Åå, jeg kommenterer sjeldent, men fikk så lyst til å slenge inn en kommentar nå. Blir litt trist hver gang du skriver du skal slutte å blogge. Det er litt som at du kutter “vennskapet” du har med oss lesere. Skjønner at det ikke er sånn du mener det da, du er god som gull, men ville likevel bare si at selv om det er fint at du ikke kommer til å savne blogglivet om fem år, kommer vi garantert til å deg<3 Håper fremtiden din blir skikkelig fin! Og takk for at du bruker fritiden din på å inspirere og "snakke med oss" enn så lenge. Stor klem

    4. Å jobbe dagvakt eller natt til/natt fra julaften, teller faktisk ikke som å jobbe julaften. Kan måtte risikere å jobbe selve 24.des flere år på rad😑 slik er det ihvertfall der jeg jobber, har selv jobbet julaften 5 år på rad, 1 senvakt, 3 dagvakter og 1 nattevakt.

      Ett år måtte jeg til å med jobbe påskehelgen, 17.mai, senvakt 24.des og dagvakt nyttår. Ikke bare “dans på roser” å være sykepleier.

      1. Kjipt at du har hatt så uflaks med turnusen! Men i følge dine egne kriterier har du vel jobbet julaften kun én gang de siste 5 årene, ettersom dagvakter og nattevakt ikke telles som å jobbe julaften? 😛

    5. Fine svar på spørsmålene. Det virker som at du har veldig fine verdier i livet! Du fremstår reflektert, selvstendig og fornuftig! En motpol til andre bloggere 🙂

    6. Veldig trist at du en dag snart skal slutte å blogge..😢 har fulgt med deg i alle år! Men… skjønner deg godt!
      Jeg er helsefagarbeider og har faktisk blitt mer fristet til å ta sykepleien etter du har skrevet om det! Jeg vil gjerne ha et innlegg om ALT du har å si om studiet..🤭 alt i fra eksamener, forelesninger, praksis osv.. 😍

      1. Hadde jeg måttet velge mellom nå eller aldri så ville det blitt aldri. Synes det er vanskelig å si at jeg har lyst på om mange år til når jeg/vi ikke har det spor lyst på nå 😛

    7. Det blir så trist at du slutter å blogge… Har liksom fulgt deg gjennom hele studiet (da jeg er på siste året sykepleien selv) <3 skulle likt å høre om hvordan sommeren din blir, for tipper du er spent du også!! Men forstår valget. Lykke til videre<3

    8. Hei,

      Lurte på hvordan man lett kom seg fra flyplassen i Kristiansand til sykehuset med buss?
      Og om du ca. visste evt. taxi pris?

      1. Heisann! Jeg tror ikke det går noe buss fra Kjevik til sykehuset, så du må nok først ta bussen til sentrum og så ta EG bussen (nr.12) til sykehuset derfra. Taxipris vet jeg dessverre ikke :/

    9. Hei Marte,
      Så det var et spørsmål om studier der og lurte på om du har mulighet til å lage et innlegg om dine studieteknikker? Bare om hvordan du legger opp lesingen for å huske mest mulig og kanskje hva som hjelper deg når pensumet er stort og motivasjonen er lav? Sitter selv i starten av eksamensperioden og er rimelig lei allerede hehe.. Elsker også å få tips om andres studieteknikker!

    10. Hei!
      Mye mulig du har svart på dette før, men jeg lurer på hvordan du leste til grunnleggende sykepleie eksamen? Sitter selv å leser og finner det lite motiverende når pensumet er så stor og kapitlene så lange 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg