Tyrkisk Lahmacun

Hei lillelørdag! Da var det visst tid for en liten bloggoppskrift igjen. Jeg har prøvd meg på tyrkisk lahmacun siden sist! Aner ikke om noen av dere har hørt om det før? Det var Cathrine som tipset meg om denne retten, og etter å ha sett snaps av hennes tyrkiske middag forrige uke, måtte jeg bare prøve meg på den selv. Vi kan gjerne kalle det for en litt annerledes, smakfull og veldig enkel pizza!

Du trenger: 1. 12 store tortillalefser 2. 400gram kjøttdeig 3. 1 rød paprika 4.1 grønn paprika 5.1 løk 6. Ca 1/2 dl olje 7. Bladpersille ca 3 stilker 8. 2 ss tomatpuré 9.1 ts Salt 10. 1, 5 ts Pepper 11. 2 ts Spisskummen 12. 2 ts Paprikapulver 13. Litt sitronsaft 14. Ruccolablader

Slik gjør du: 
1. Riv paprikaene + den gule løken med rivjern og finhakk persillen.
2. Mos kjøttdeigen og bland den med løk, paprika og persille.
3. Bland inn krydder, olje og tomatpure.
4. Smør blandingen utover 12 tortillalefser og press over litt sitronsaft.
5. Stek i ovnen på 200grader til kjøttdeigen er ferdigstekt og lefsene gylne.

– Legg på noen ferske blader ruccola og server –

Veldig enkelt og veldig godt! Tortillalefser kan brukes til så mangt 😀 Tusen takk til bestis, for nok en deilig oppskrift. Nå skal Mino og jeg hive oss ut på tur før vi kjører til Cathrine for en etterlengtet jentekveld. Jeg jobber nesten hver dag denne uken, så de frikveldene jeg har må brukes godt. Håper det står bra til med dere. Jeg har det ihvertfall veldig bra. Storkoste meg med doggo i helgen, og nøt virkelig det ene døgnet vi fikk med en haug av snø her i sør. Nå har det så godt som regnet helt bort, men det er jeg også glad for. Jeg har nemlig ingen garasje og kjente det var litt i tidligste laget å begynne med snømåking tidlig i november 😉 Nyt onsdagskvelden! Det skal vi.

9 kommentarer
    1. Hei Marthe! Dette så godt ut, tror jeg må prøve det 😀
      Ville også bare si at jeg har fulgt deg på bloggen så lenge jeg kan huske, og jeg synes du er en av de mest inspirerende og flinkeste ute her i bloggverden! Synes du leverer hver gang i hvert innlegg, og spesielt bildekvaliteten er veldig bra! Håper du får en fin helg! 😀

      1. … og så velger du å være anonym??

        Jeg er helt uenig! Marthe leverer alltid 100% uansett!

        Har du ikke noe fint å si kan du jo heller bare la være.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg