Ting jeg vil gjøre i mai

Gå på piknik med min nye piknik-kurv. *Gledepåjord* For et par dager siden fikk jeg for meg at jeg trengte en piknik-kurv. Og ikke bare en vanlig en, men en sånn gedigen koffert med innebygget bestikk, glass, kjølebag, tallerkner, vinåpner, piknikteppe osv… Jeg ble nok litt revet med, for planen var definitivt ikke å bruke en formue på piknikkurv, men det endte jeg altså opp med. Vel, vel. Jeg forsvarer meg med at Daniel og jeg kan kose oss med denne heeelt til vi blir pensjonister. Sjukt fin var den…

Reise til Stavanger og besøke bestefar på sykehuset! Endelig er helgen her, hvor jeg omsider har fått rumpa mi til vestlandet igjen for å hilse på gamlemor og gamlefar. Jeg får bare en hel dag her ettersom jeg må i praksis igjen mandag, men jeg får ihvertfall skvist inn to sykehusbesøk og det blir veeldig godt <3 Bestemor og jeg var på besøk i går formiddag, og da hadde han sin beste dag så langt i sykehushistorien, så det var veldig deilig å se! Håper bare formen er like god i dag. Det har nemlig vært litt sånn annen hver dag med han så langt.

Kjøpe bil. En annen ting jeg har fått skvist inn på denne helgen er prøving av bil! Farfar kom og hentet meg på sykehuset i går for å kjøre bestemor hjem og meg til Sandnes for testing av en søt bil. Etter en natt med tenketid har jeg nå bestemt meg og i dag skal det signeres og betales. Hihi. Det er bare en liten hvit Fiat 500 Cabrio, men jeg synes de er så søte. En perfekt første bil for lille mich.

Dra på hytta til Daniel et døgn og FISKE! Endelig er det sesong for fisking igjen. Herregud som jeg gleder meg til det hver vår. Så fort den bacheloroppgaven til Daniel er levert, skal vi hive oss ut på hytta hans, ta med doggo, gå ut i robåten, fiske små ørret og sove over der ihvertfall et lite døgn <3

Gå på visninger på hus. Planen var vel egentlig ikke å starte med å gå på visninger før til høsten, men nå har det kommet ut et par suuperfine hus den siste tiden, så allerede nå til uken tenkte vi å hive oss på er par visninger. Haha, herregud som det svinger her i gården. Plutselig bor vi i et stort hus i høst.. Vi får sjå! Det er ihvertfall veldig veldig spennende tider i vente <3 Elsker å gå på visning, så selv om disse to husene begge virker helt perfekte for oss, håper en liten del av meg at de ikke er like fine i virkeligheten så jeg kan få gå på litt flere visninger. Haha!

Fullføre utdanningen min! Tenk, om 25 dager eller noe i den duren, så er jeg sykepleier. Herregud så stas! 23. mai faller sensur for bacheloroppgaven vår, og det skal bli så spennende å se hvilken karakter vi får også. Åh, jeg kan egentlig ikke vente med å få mai måned overstått, men samtidig vil jeg prøve å nyte denne siste praksisperioden også. Nyte at jeg ikke er i full jobb og at ikke alt av ansvar ligger på meg alene heeelt enda. Heh! I juni er det andre boller, men det gleder jeg meg også masse til.

Feire 17. mai. I år har vi booket bord på en restaurant i byen for en gangs skyld! Vi blir en hel vennegjeng med mannfolkene våre som skal nyte en lunsj sammen med (forhåpentlivis) mye god sprudlevin i glassene, før vi går videre til en av oss for å feire mer med grilling og hygge. I fjor jobbet jeg, og neste år risikerer jeg å gjøre det samme, så i år skal jeg virkelig prøve å nyte denne festdagen!

Avslutningsfest med klassen! Siste dag av mai skal hele klassen samles i finstasen med familie og kjæreste for avslutningsfest på skolen. Det blir moro det <3 Og litt vemodig ettersom det antagelig er siste kveld jeg ser en rekke av mine medstudenter igjen. Godt Hannemor ihvertfall har fått seg kjæreste i Kristiansand så hun må bli igjen hos meg og fungere som bloggfotograf så lenge jeg holder på!

Søke jobb! Huff, denne her grøsser jeg litt av kjenner jeg. Jeg har ikke skrevet jobbsøknader siden jeg var 14 år og ville bli servitør på en restaurant. Jeg har selvfølgelig hatt mange jobber siden den gang, men alle har jeg fått gjennom venner eller gjennom praksis. Altså har jeg skippet hele prosessen med søknadsskriving og intervju. Aner ikke hvordan jeg skal sette sammen noe som skiller seg litt ut fra mengden, men det kan jeg alltids få hjelp til. Søknadene må ihvertfall ut nå snarest mulig så jeg kan få startet i en eller flere stillinger som jeg liker til høsten også, når sommervikariatet går ut.

Spare penger. Ja.. For april måned har vært alt annet enn bra på økonomifronten. Jeg har brukt litt for mye på ferie, litt for mye på piknikkurv, litt for mye på nye tepper, planter og interiør til verandaen.. Ja, så raner jeg jo på toppen min egen sparekonto til bil nå når den skal kjøpes. Usj, nei for en vond følelse. På tide å leve mer økonomisk igjen 🙂 Og så skal en ny sparekonto åpnes i appen min Dreams. Denne gang skal jeg spare til interiør istedet for bil. Skal Daniel og jeg kjøpe oss hus snart, så trenger vi mye til innredning, og det har jeg antagelig lyst til å legge litt mer i enn han. Høhø.

Kjære mai, plis by på friskere familiemedlemmer og masse finvær!  

12 kommentarer
    1. Så mye gøy og spennende med ny bolig. Har dere noen spesiellle områder dere vil bo i? Vi kjøpte bolig for to år siden og jeg husker hvor spennende husjakten var. Jeg er veldig interiør bevisst så jeg ville ha en bolig jeg kunne pusse opp og få akkuratt som jeg ville og mannen min ville bo sentralt. Vi så på helt nye boliger som var super fine men de hadde ikke kjøkken løsningene eller gulvet jeg ville ha så vi endte opp med et oppussings prosjekt og har nå fått det akkuratt som vi (jeg, hehe) ville. Så deilig følelse når man finner noe man virkelig liker. Håper det skjer for dere snart!

      1. Å så spennende! 😀 Og herlig å høre at du nå har fått det akkurat som du ville 🙂 Daniel og jeg ønsker ikke noe oppussingsprosjekt, men noe som er splitter nytt, ikke engang bygget, eller allerede ferdig oppusset 😀 Hehe! Ellers er vi åpne for å bo hvor som helst tror jeg. Daniel vil ha utleiedel, og jeg vil ha uten, men jeg er ikke sta på det, så det kan fort bli med <3

        1. Jeg ville også ha utleiedel men vi endte opp uten. Og det er jeg så glad for nå. Selvom det hadde vært deilig med inntekten, så er det enda deiligere å slippe å ta hensyn til andre i samme hus. Uansett hva dere ender med så blir det nok så bra! Masse lykke til!

          1. Mihi, tusen takk! Ja, det er akkurat det jeg også tenker. Deilig å ha huset helt for seg selv. Jeg er ikke engang en naboperson så jeg får hetta bare jeg ser et menneske i gata som stopper meg for å småprate. Haha! Vi hadde spart ca 2000kr i måneden på å kjøpe det dyreste med utleiedel, men så sitter man jo også igjen med et hus til en større verdi. Ah, disse avgjørelsene! Jaja, vi finner ut av det. Jeg tror som du sier at det blir bra uansett hva det blir til <3 Heldige dere er som er i mål allerede med denne husprosessen!

      1. Hihi, det er et av de to vi er interessert i, men Daniel er på jobbreise og rekker ikke visningen, og eiendomsmegler gir oss ikke noe ny visning likevel ettersom hun er sikker på at det blir solgt innen 24 timer. Da krysser jeg fingrene for venninnen din istedet 😀 Interessen er ifølge megler enorm, men det sier de vel kanskje alltid?

        1. Wow, det var også skikkelig fint! Synd han ikke rekker det, men det kommer nok andre hus som er minst like fine. Dere har iallefall veldig god smak når det gjelder hus, hehe, begge var kjempe fine!!

    2. Ble veldig nyskjerrig på hvor mye den piknikkurven kosta merka jeg hahahaha 😂 er helt sykt at du snart er ferdig med studie! Husker så godt innleggene hvor du diskuterte hva du skulle studere, og det føles ut som maks et år siden. Det er ihvertfall ikke noen tvil om at du blir en flink og omsorgsfull sykepleier Marthe ❤️

      1. Å <3 Snill du er. Tusen takk for det! Hehehe! Den var ikke SÅ dyr, men jeg hadde bare aldri trodd jeg skulle bruke mer enn 400kr på en piknik-kurv 😀 Jeg tror den kostet 1600kr, men så kom frakten på 550kr og tollen har jeg ikke fått enda, men jeg regner med den lander på rett under 3000 <3

    3. Spennende å høre hvordan mai vil bli for deg! Ønsker deg en fin mnd <3

      Min mai blir fylt med eksamenslesing, og om noen få uker har jeg legemiddelregning. Det grues, akkurat nå føles det umulig. Men jeg fant motivasjon etter å ha søkt på legemiddelregning på din blogg, der fant jeg noen tips fra deg som jeg skal ta i bruk!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg