Ting jeg vil gjøre i juni


Ta et Stavangerbesøk igjen! Mitt første med bil <3 Glede på jord.. Jeg fikk turnusen min for akuttmottaket denne uken her, og er superfornøyd med å skulle jobbe masse i sommer, meen jeg skal jobbe 5 av 8 helger fra juni til august, så de få jeg har fri må brukes godt! Jeg har heldigvis to frihelger på rad nå, så en av dem skal brukes med den fine fine familien i Stavanger 🙂

Jeg har gått mye tur utendørs med doggo den siste tiden, og har lagt merke til at vi har så utrolig mange fine og fargerike blomster i naturen nå! Skjønner ærlig talt ikke hvorfor jeg aldri har tenkt på å plukke mine egne blomsterbuketter før? Her står jeg og kjøper rosebuketter for 100kr i uken, også finnes det all verdens fine både planter og fargerike blomster helt gratis rett utenfor døra! Denne måneden skal vasen fylles med egenplukkede buketter hver fredda!

På onsdag har jeg skikkelig lyst til at Daniel og jeg for en gangs skyld skal dra ut for å spise sammen, ta oss et par glass vin og feire at vi begge er ferdige med bacheloren. Han har nemlig sin siste fremføring av bacheloroppgaven nå i morgen, og først etter det kan også han feire at han er mekatronikk ingeniør. Det må vi faktisk bare gjøre med en skikkelig god middag. Bare meg og han på fiskebrygga <3

Dra på navnefest for Aron! Ja, jeg har foreløpig ikke fått fri fra jobb denne lørdagen, men enten så får jeg komme for sent, eller så får jeg byttet vakt. Det finner vi ut av siden. Cathrines lille gull skal ihvertfall feires og skjemmes bort fullstendig mot slutten av juni og jeg gleder meg en haug <3

Watch more sunsets than Netflix! I år skal jeg virkelig prøve å leve opp til det sitatet der for i fjor gjorde jeg det motsatte. Daniel var i USA hele sommeren og venninnene mine hadde definitivt ikke mulighet til å finne på morsomheter like ofte som meg, så da endte jeg opp med å se rekordmange serier på Netflix da. Det spørs om jeg har energi igjen etter hektiske dager i akuttmottaket, men jeg krysser fingrene!

Ta en dagstur til Bortelid! Dersom jeg har to fridager på rad midt i uken så kan jeg jo alltids ta to, men foreløpig ser måneden hektisk ut og da får jeg ta det jeg får. Bortelid SKAL ihvertfall besøkes en gang i juni måned enten jeg drar opp alene med Sika eller med Daniel 🙂

Dra på bilsightseeing til Lindesnes fyr! Jeg hadde egentlig tenkt til å dra i dag ettersom jeg har hatt fri denne mandagen, men været var litt ustabilt så det får heller vente til Hannemor kommer hjem fra ferie og kan være med Sika og meg. Det ser så fint ut der ute, og ingen av oss har vært der før så nå er det på tide å ta seg en tur!

Teste ut en ny middagsoppskrift hver uke. I det siste så har jeg ikke vært så flink på denne fronten her. Jeg har allerede så mange gode oppskrifter i boken, så det faller ofte på å lage noe av det jeg allerede vet er godt. -Men ikke i juni! Nå skal det eksperimenteres med friske og deilige sommerretter igjen.

Ta opp igjen treningen! 3 økter i uken er målet. Dersom jeg dropper en økt så har jeg planer om å “straffe” meg selv med å overføre 300kr til Dreams sparekontoen min, for så å gå på 1 times tur med hunden istedet. Win win for både økonomi og helse…

Kjøre dobbeldate! I juni har Annika og jeg lyst til å ta med mannfolka våre på en dobbeldate-campingtur. Bare et lite døgn enten på ei litta holme ved et ferskvann eller på hytta til Daniel som vi gjorde sist. Fiske, grille, spille spill, drikke vin, og gjøre alt det vi liker best <3 Det blir alltid så bra!

Jobbe, jobbe, jobbe! Jeg starter på min første opplæringsuke på akuttmottaket allerede i morgen og skal ha to uker proppet med omvisning, ulike kurs og opplæringsvakter nå de neste 12 dagene før sommerturnusen min starter.. Herregud, jeg har aldri gledet meg mer til å begynne i en jobb! Jeg kommer til å lære så innmari mye de neste par månedene, og det er den mestringsfølelsen som følger med læringen jeg gleder meg maks til å kjenne på igjen. Husker så godt hvordan jeg følte meg etter gode dager i mottak fra praksisperioden min her.. Og forsåvidt hvor dårlig jeg følte meg på dager jeg ikke hadde forstått bæret eller hengt med i en eneste sving.. De dagene der har jeg nok også i vente..

Juni måned, måtte du levere <3 

12 kommentarer
    1. Hei,

      Bare et vennlig tips fra en som planlegger turnus for sykepleiere i hverdagen. Vil nødig at en ny og dyktig sykepleier skal bli kjørt for hardt😊
      Husk:
      – det er ikke lov å jobbe flere enn to søndager på rad (noen har tre, men med krav om fri min. to påfølgende helger i tariffavtalen sin).
      – fem av åtte helger er antagelig ikke lov (med mindre sommerturnusen er på mer enn ti uker og dere gjennomsnittsberegner)
      -at du har gjennomsnittlig arbeidstid på 35,5 timer i uka. Har du turnus over mange uker, kan det overskride, men snittet skal være 35.5
      – aldri mer enn 48 timer i uka

      Bare noen velmente tips til en ny sykepleier😊

    2. Utrolig mye koselig du skal <3 Gratulerer med bachelor! Har jobbet mye de siste somrene, og 3.året på medisin var så hardt at jeg bestemte meg for å ta helt fri i år. Skal reise masse og tilbringe tid med venner og familie (studerer i en annen by, så ser dem sjeldent) 🙂 Føler jeg trenger det, og det er nå jeg har frihet til å reise! Jobbing blir det mye av senere.

      1. Åh det høres vel fortjent ut! Nyyt denne sommeren <3 Det blir nok av jobbing i årene fremover tenker jeg, så i år får du lage rekordmange varme minner 😀

    3. Jeg skal også jobbe min første sommer som sykepleier, er ferdigutdanna nå i vår, på akuttmottaket på St. Olav i Trondheim… Jeg gruer meg veldig mye, samtidig som jeg selvfølgelig gleder meg. Læringskurven er ikke annet enn rett opp vil jeg tro, men gruer meg til situasjoner der jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.

      Masse lykke til, veldig gøy å lese bloggen din da vi er i veldig like situasjoner (det har vi forsåvidt vært de siste tre årene..). God sommer.

      1. Såå spennende Malin! Da må du ha masse lykke til selv. Vi får trøste oss med at vi ikke er alene om å ikke ane hva vi skal gjøre i enkelte situasjoner i sommer. Se på den flinkeste sykepleieren av de alle i akuttmottaket, og tenk at han eller hun også har vært der vi er nå en gang 😀 Det motiverer ihvertfall meg en haug! Alle er nyutdannet en gang, men som du sier: Læringskurven kunne ikke blitt brattere 😀 Good sommer til deg også!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg