Ting jeg vil gjøre i februar

# Ha en kosehelg med familien. Jeg sitter her faktisk i skrivende stund! Jeg tok et tog til Stavanger i går formiddag, så de neste par dagene skal jeg tilbringe her og bare kose meg med latskap og litt for mye god mat. I dag kommer også tante med boller og krem, og til middag skal besta skal lage komper/komler. Mmm! Stavangerlivet <3

# Jobbe som en helt på bachelorprosjektet! På denne fronten har det skjedd litt siden sist. Da Bendik (en av medstudentene mine) og jeg satte på skolen onsdag formiddag for å skrive på hver vår bacheloroppgave, så fikk vi plutselig for oss at det hadde vært morsommere å skrive sammen, så da sendte vi inn forespørsel til veiledere og fikk det godkjent! Heh! Så nå skriver jeg om noe HELT annet enn blodforgiftning og skal altså skrive sammen med han! Litt skummelt, men også tidenes lettelse. Bendik er nemlig råflink faglig og har allerede både ringt akuttmottak for booking av intervju og funnet alle forskningsartiklene vi tenker å bruke.. Dette skriveprosjektet ble plutselig litt morsommere, og litt mindre stressende.

# Invitere på dobbeldate. -Hjemme hos meg! I går klikket jeg hjem dette morsomme Mexican Train spiller som jeg fortalte om, så i løpet av neste uke tenkte jeg å invitere Annika og Diderik på ei litta spillkveld hos oss om de vil! Daniel og jeg går alltid på besøk til andre vennepar, men nå er det på høy tid å invitere selv!

# Komme meg til legen. Mandag morgen har jeg fått legetime for å sjekke en liten kul som plutselig dukket opp ved kragebeinet mitt da jeg satt hos svigers en gang i forrige uke. Den er ganske hard, helt rund og kan flyttes litt på, så det er garantert bare en fettklump, men jeg vil gjerne ha den både sjekket og fjernet likevel.

# Dra på enda en hyttetur! Jaa! 15-17 februar drar jeg på enda en hyttetur med noen få jenter for en real kosehelg med spillkveld, litt vin, bålkos og enda mer god mat. Denne vinteren skal jeg nyte skikkelig!

# Ny måned med godtestopp. Er det en måned som bør være overkommelig med godtestopp så er det vel lille februar! Hehe. Denne måneden skal jeg heller ikke gå til innkjøp av en eneste Redbull. Ble nesten avhengig av å kjøpe meg 1-2 om dagen i hele januar, så nå er det helstopp.

# Spare enda mer i spareappen min. I januar lastet jeg ned appen “Dreams” etter tips fra en annonse hos Lene Orvik, og i løpet av januar måned klarte jeg faktisk å spare 4300kr i denne appen. Målet for februar er 5000kr! (Sparer til bil). Hver uke overfører jeg 961kr automatisk her, og i tillegg overfører jeg hele tiden småbeløp som 35,45,80, eller 90kr som “dropp kaffen-beløp” eller som “dropp takeaway-beløp”, eller “lån på bibliotek istedet for kjøp”. Haha.. Appen har mange slike, og det er helt genialt 😀

# Feire Valentines Day. – Og generelt: Be the best girlfriend! Alle hjerters dag har alltid vært en favoritt hos meg. Daniel og jeg er ikke der hvor vi “overrasker” hverandre med gaver eller noe sånn, men vi sørger alltid for å være sammen denne kvelden, lage en bedre middag og bare kose oss litt ekstra. Det skal vi definitivt i år også. Ellers håper jeg vi er like gode på datenights i resten av februar som vi har vært i hele januar for det har vært så innmari koselig og tilbringe mye mer tid sammen igjen etter det hektiske høsthalvåret.

# Ha tre treningsøkter i uken. Æsj, jeg føler kroppen min forfaller for hver dag som går og istedet for å gjøre noe med det, sitter jeg bare i sofaen og glor på mitt fjerde tvprogram for kvelden og stresser med at jeg ikke er på trening. Altså KOM DEG UT. Tre treningsøkter i uken bør absolutt være overkommelig. Jeg går masse på tur og hører podcast i skogen med hunden, men musklene kommer dessverre ikke av den slags.


<3 <3 <3 

10 kommentarer
    1. Åå når du skriver om bachelor så virker det utrolig gøy, samtidig som sykt skremmende (sykepleierstudent selv)! Men er litt godt å lese om, for roer meg ned et lite hakk..

      Men jeg driver en del med hjemmetrening i stua, og det hjelper meg veldig når jeg ikke vil trene. Har i tillegg gått til innkjøp at kettlebell, og søker bare på nett etter treningsprogram eller videoer på YouTube hvor jeg eks følger en instruktør i 30 min gjennom en økt 😀

      1. Så hyggelig å høre 😀 Det er utrolig gøy foreløpig, men jeg regner med Bendik og jeg er dritlei av både oppgaven og hverandre om et par måneder. Hehe 😀 Du hjemmetrening er absolutt ingen dårlig ide i disse kalde dager! Slipper jo unna hele dørstokkmil da 🙂 Må vurdere det selv noen dager.. <3

    2. Håper du får en fantastisk fin februar, Marthe!
      Synes forresten det er så spennende om alt du skriver om studier (har kanskje noe med at jeg selv er 2. års sykepleierstudent). Hadde vært utrolig gøy med et eller flere innlegg der du skrev utdypende om hver praksis du hadde vært i, hva du likte/ikke og hvor du tenker at du ender opp i fremtiden. Blir spennende å se hvilket felt du velger å starte å jobbe i. Og masse lykke til med bachelor, tenker at det går kjempe bra så flink du er!
      Ønsker deg en kjempe fin søndag videre <3

    3. Hei:) Lurer litt på å skrive om blodforgiftning jeg også på min bachelor i mars, så lurer på om du hadde noen forslag til problemstillinger innen det temaet som du tenkte på før du skiftet tema????? Synes det er såå vanskelig.

      Syne det er så motiverende å lese bloggen din, ha en super uke☺️

      1. Heisann! Jeg fikk mange gode forslag fra lesere på instagram da jeg etterspurte dette der selv, så jeg skal se om ikke jeg finner tilbake til disse og dele dem med deg! 🙂

        1. 1. Forebygging av sepsis hos eldre
          2. sepsis hos nyfødt, eller urosepsis
          3. Sykepleietiltak som kan redusere risiko for utvikling av sepsis
          4. Pasienter med sepsis i hjemmet
          5. Sepsis forårsaket av “vanlige” bakterier som f.eks pneomokokker
          6. Sykepleiers rolle i identifisering av tidlige tegn og forebygging av sepsis
          7. Sepsismottak av pasient med demenssykdom
          8. Ivaretakelse av pasientens verdighet i akuttmottak der en mistenker sepsis
          9. Hvilken betydning av gode rutiner for Q-sofa og SIRS måling for forekomsten av sepsis på sengepost
          10. Hvor godt fanger qsofa opp sepsis? Og er qsofa bedre enn sirs? Eventuelt hvorfor.
          11. Pasient med blindtarmsbetennelse og sepsis grunnet sen oppdagelse
          12. Sepsis hos premature barn
          13. Hvordan oppdage tidlig sepsis hos eldre i hjemmesykepleien

          Det var tretten ideer fra mine lesere som jeg bare ville ha omformulert litt hvis jeg var deg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg