Ting jeg vil gjøre i desember


Dra til Stavanger og kose meg glugg med familien! Jeg dro faktisk allerede i går formiddag og blir helt til jeg må hjemover igjen til jobbhelg. Jeg har ikke sett bestene eller tante på to måneder nå og ikke har de fått hilse på Mino heller enda, så nå var det på tide. Herregud som jeg har savnet.. Kunne virkelig ikke vente helt til jul. Dessuten jobber jeg kveld lille julaften, så jeg må reise til Stavanger selveste julemorgen og hjem igjen 1. juledag til kveldsvakt i romjulen. Litt stusselig, men jeg får ihvertfall kvelden sammen med familien og det er jeg EVIG takknemlig for. Kan ikke få i bøtter og spann som sykepleier.

Booke en digg weekend med bestis! Jeg startet 2019 med en skikkelig luksushelg der jeg først sov i trehytte på Gjerstad for så å dra videre på spa i Kragerø. I år vil jeg gjøre noe lignende! Annika og jeg har derfor alt booket oss et opphold på Farris Bad for litt spa, bobler og god mat i januar. *GLIS* Aldri vært på Farris Bad før, så det blir hyggelig. Kroppen roper dessuten etter massasje i disse dager…

Kjøpe en pakke eller to til noen jeg ikke kjenner. Jeg har sett disse nydelige juletreene rundt på ulike steder, fylt opp med pakker til “gutt 3 år” eller “voksen mann”.. Om det blir en pakke til et barn via frelsesarmeen eller en pakke til en som bor utendørs via Blå Kors vet jeg ikke, men en finfin pakke til ukjent skal det ihvertfall bli.

Spise ett ribbemåltid før jul! Pinnekjøttet vil jeg utrolig nok smake for første gang på julaften i år, men et ribbemåltid må jeg ha allerede til helgen tror jeg. Jeg hadde tenkt til å spise det på julebordet til akuttmottaket 11 desember, men nå blir det jobb på meg istedet. Jeg var nemlig litt for ivrig på å takke ja til en ekstra nattevakt den natten. Glemte HELT at det var datoen for julebordet. Litt bitter bare…

Knipse et julekort-bilde med Mino. Jeg har verken tid eller ork til å sende det rundt, men jeg tenkte det kunne være hyggelig å poste et på bloggeriet. Må jo nesten ta et lite julebilde nå som jeg har valp i hus!

Komme i mål med julegaveshoppingen! Samt kose meg med enda litt mer innpakning, høre mer julemusikk, og se årets første julefilm! Ja, jeg har enda til gode å fullføre en julefilm. Prøvde å sette på en romantisk julekomedie her en dag, men den var for kjedelig til å holde ut. Noen tips anyone?

Feire jul i Stavanger og bare NYTE det døgnet jeg får. Jeg skal sette pris på hvert eneste minutt, ta innover meg det aldeles nydelige synet av bestas julepynta hus, spise på julekaker, spise på julemat, spise på risgrøt, og kjøre pakkelek med familien mellom middag og gaveåpning. Rett og slett følge hver eneste juletradisjon vi har, samt feire at vi kom oss helskinnet gjennom et helsikkes år med sykdom. Bestefar har nylig fått svar på siste CT-kontroll og har ingen tegn til spredning. Halleluujah!

Slå personlig rekord i antall dager tilbrakt i pysjen. -Med kakaodrikking, peiskos, stearinlys og koselige juleprogrammer på tven. For ikke å snakke om sport! Desember er måneden for mine tre favoritter: Håndball, ski og sjakk! Nei, denne måneden skal jeg minst mulig ut på farten. Alt jeg vil er å se sport og julekonserter på tven, ha tid til å lese en roman og bare ta innover meg den kosete julestua mi.

Dra på julebord med jentene! Okei, litt ut på farten må jeg, for 28 desember er det tid for julebord med de beste jentene jeg vet om, og her er ingen mannfolk velkomne. Hehehe, herlighet som jeg gleder meg. Julebordet vårt har falt på den ene frilørdagen jeg har i desember, så det er rimelig fantastisk 🙂

Bake minst tre julekakesorter jeg ikke har testet før. Så langt i år har jeg bakt en ny type cookies, og den skal dere såklart få oppskriften på siden. (Vaniljekjeks med karamell). Del gjerne om dere har noen deilige oppskrifter på lur til meg også! Da blir jeg glad.

Feire nyttår med verdens fineste jenter. I år er det jentenes tur til å bestemme hvor vi skal feire. (Annet hvert år får kjærestene til jentene bestemme), så da er det klart at vi skal samles med og uten kjærestene våre! Det blir selvfølgelig sprudlevin og kalkun på bordet, men om det blir hyttetur med hele gjengen, skigåing og sjakk på tven, eller bare en herlig middagsfest i Kristiansand får tiden vise. Fantastisk gøy blir det uansett! Jeg må bare passe på at hunden og kommer seg gjennom natten.

Desember, velkommen skal du være! 
Du har vært meget etterlengtet <3 

14 kommentarer
    1. Hei
      Jeg sitter med anatomi eksamen her, og lurer på om du har noen øvetips? eller kan fortelle hvordan du øvde når du hadde den? <333

      1. Heisann kjære deg! Beklager for sent svar! Jeg har ikke så mange andre tips å komme med enn å bruke sykepleiepluss videoene flittig, invitere på studiekveld der du lager studiespørsmål som dere trekker en og en av og besvarer høyt for hverandre. Du husker mye bedre når du lærer noen andre stoffet du skal ha inn i hjernebarken 😀 Her er forresten et generelt innlegg om mine beste eksamenstips: https://martheborge.blogg.no/1479897515_10_motivasjonstips_ti.html

    2. Høres helt perfekt ut! Og nå ble jeg inspirert til å lage min egen liste, for akkurat nå er den bare en lang liste med ting jeg MÅ gjøre. Sånn kan vi jo ikke ha det! :)I

    3. Kan anbefale Bad Moms Christmas, den er utrolig morsom! Ellers Klaus som ligger på netflix, litt annen type julefilm, men veldig koselig. Ville se den igjen dagen etter sa jeg så den 🙂

    4. Hei Marthe! Et lite tips for å gjøre nyttårsaften bedre for deg og Mino: tren han opp til lyden ved hjelp av YouTube og godbiter. Jeg gjorde det med min hund, og hun er ofte med ut for å se på fyrverkeriet som blir sendt opp rundt oss uten at hun bryr seg nå veldig 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg