– Teller ned til ferie –

Hils på den nye matbloggeren i byen! Neida, men fortsetter vi med denne mengden oppskrifter, mat og kjøkkenbilder, så tror jeg ikke det er lenge før jeg er kvalifisert til å bli en ihvertfall. Lover at dette blir den siste, til dere som foretrekker alt annet 🙂 Nå fremover blir det bare sol, strand og klissebilder tenker jeg. Enten dere liker det eller ei!

Riktig god helg alle sammen! Jeg skal snart avgårde på kveldsvakt, men etter den er faktisk mitt sommervikariat over. Herlighet så fort den sommeren gikk forbi… Heldigvis har jeg fått en del vakter videre i høst, så så fort jeg kommer hjem igjen fra ferie skal jeg tilbake og jobbe mer 🙂 Hurra for det!

Men først venter ferie og jeg har begynt å glede meg sånn nå at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg i dag! Kan liksom ikke vente med å våkne i morgen, bruke hele lørdagen på å pakke koffert, fikse negler, stelle vipper og bryn og ja.. handle inn på alle disse fantastiske spillene som dere tipset meg om i går! Tusen hjertelig takk altså. Dere er en finfin gjeng 🙂

Du trenger: 1. 1 grønn paprika 2. En pose basmatiris 3. 1 grønn chilli 4. 2 fedd hvitølk 5. 2-3 sjalottløk 6. 2 laurbærblad knust 7. 1/2 ts kardemomme 8. 1ts gurkemeie 9. Ønsket mengde reinsdyrskav kjøtt


Slik gjør du:
1. Hakk opp hvitløk, paprika, chilli og sjalottløk. Stek dette gyllent i en panne med olje.
2. Ha over 2 knuste blad laurbær og litt kardemomme. Vend alt godt sammen.
3. Kok en pakke ris etter anvisning på pakken og bland 1ts gurkemeie inn i risen.
4. Stek kjøttet ferdigstekt i en panne med litt smør, og krydre det godt med salt og pepper.

Bland løk, chilli og paprikablandingen med den gule risen og server med kjøttet! En annen ting som jeg virkelig tror ville vært godt til er en enkel tzatziki bestående av yoghurt naturell, agurk og litt hvitløk i! Det skal jeg definitivt huske på å handle ingredienser til neste gang jeg lager meg denne retten i høst.

Nå skal jeg komme meg avgårde på jobb! Nyt fredagen dere. Neste gang vi høres er jeg antagelig i gang med min 23 timers reise til den andre siden av jorden <3 Åh, det gledes!!

7 kommentarer

Siste innlegg