– Takk for 9 gode bloggår –

– FOR ET EVENTYR HAR DET VÆRT – 

For en aller aller siste gang: Hei og hopp fra meg! Jeg hadde tenkt til å booke inn min kjære, fantastiske fotograf Hannemor for en aller siste shoot så jeg kunne dele på noen siste inspirerende blogginnlegg med dere, men situasjonen vi er i nå gjør det ikke så enkelt, og dessuten er jeg virkelig bare helt fullstendig tom. 7 april var det 9 år siden jeg opprettet denne bloggen. Siden har jeg delt på tusenvis av innlegg, antrekk, matoppskrifter, tips, og bilder av enhver krinkel og krok av leilighetene mine. Jeg har virkelig elsket disse innholdsrike 9 årene, men en gang må bloggeventyret ta slutt, og i dag har jeg bestemt meg for å skrive mine siste ord her på bloggeriet.

Jeg har vært klar for å avslutte dette kapittelet en god stund nå, men bloggen har på et vis blitt den lille babyen min gjennom alle disse årene, og da er det fryktelig vanskelig å gi slipp. Jeg startet bloggingen fordi jeg elsket å ta bilder og fordi jeg fant det givende å dele av meg selv når tilbakemeldingene fra dere alltid var og fremdeles er fantastiske. -Men de siste månedene har jeg tatt meg selv i ville støvsuge, rydde loftet eller sortere i skuffer og skap for tredje gang fremfor å sette meg ned foran pcen. Da tenker jeg det er på tide å innse at du er ferdig skriblet, snakket og knipset. Så til dere som lurer på hvorfor: 1. Jeg har rett og slett ikke mer å bjuda på. Det føles som det ikke finnes en matrett i verden jeg ikke har testet og knipset bilder av, og jeg tror ikke det finnes en eneste morsom funfact, ungdom eller barndomshistorie som ikke allerede er delt 2. Jeg er sykepleier nå, og har en annen jobb som jeg elsker. 3. Jeg vil ha min første sommer uten følelsen av å måtte knipse enhver opplevelse jeg har.

Det er selvfølgelig nitrist å tenke på at jeg ikke lengre skal være blogg-Marthe, men bare Marthe blir også bra. Jeg har opplevd hinsides mye fantastisk takket være denne bloggen. Jeg har blant annet reist jorden rundt, og noen av de reisene jeg har fått oppleve kommer jeg sikkert aldri til å ha råd til noen gang igjen med sykepleierlønn. Heh! Men vet dere hva? Det går helt fint. Jeg elsker også hverdagen i den lille, sjarmerende leiligheten min. Jeg har tilogmed lært meg å sette pris på alle årstider i dette landet. Dessuten har jeg lengtet etter å få betalt for nøyaktig de timene jeg jobber, og kunne slappe helt av så fort uniformen er slengt til vask. Nå får jeg det som jeg vil, og det blir ikke annet enn magisk 🙂

TUSEN TAKK til alle og enhver som har fulgt meg gjennom dette nydelige bloggeventyret. Virkelig. Dere har fulgt meg gjennom tykt og tynt. Gjennom forelskelse og kjærlighetssorg, gjennom alle hårfarger og lengder, for ikke å snakke om brynformer. Dere har vært verdens fineste heiagjeng og fortalt meg at jeg ser nydelig ut, selv i mine blodharry antrekk! Altså, hvilken selvtillitsboost dere har gitt den eventyrlystne, rare, lille 18 åringen jeg var for 9 år siden. Dere har fulgt meg gjennom både opp og nedturer og vært der som ekte venner og støttespillere. Jeg har både ledd og grått sammen med dere, og følt at jeg har lært flere av dere å kjenne. -Gjennom et kommentarfelt på en blogg! Tenk på det! FY så heldig jeg er som har fått oppleve dette. Mest av alt er jeg takknemlig, men også vilt stolt. Stolt av at jeg som 18 åring turte å hive meg ut i en helt ny verden, by på det jeg hadde å by på og jobbe for å komme meg opp og frem uten å være realitydeltaker eller skrive på provoserende innlegg. Heia dere, som gjorde det mulig!


TUSEN TAKK FOR MEG! Jeg kommer ikke til å slette blogginnlegg, så dere som klikker dere inn her for å finne matoppskrifter eller andre tips, kan fortsette å gjøre det. Jeg beholder også instagram og snapchat enn så lenge, så dere er velkomne til å følge meg videre der 🙂

165 kommentarer
    1. Neei! Dette innlegget ville jeg ikke lese.. du har vært min number 1 for å få humøret opp eller lete etter oppskrifter.. tusen takk for at jeg har fått følge deg i 9 år!!
      En riktig god sommer, vakre Marthe!

    2. Uff dette har jeg grua meg til:( Jeg er veldig glad for å hatt muligheten til å følge en så positiv, pen og inspirerende blogger som deg<3 Ønsker deg alt godt videre!

    3. Masse lykke til videre! Har fulgt bloggen din i flere år og kost meg så mye med innleggene du har delt. Kommer fortsatt til å titte innom for inspirasjon på matfronten ☺️

    4. Tusen takk for de 9årene jeg har fått fulgt deg gjennom bloggen! ☺️ Du har gitt mye, både inspirasjon og gode råd gjennom disse årene, det settes stor pris på! 🙏 Unner deg at du gir slipp på dette nå og fortsetter livet uten bloggen, du fortjener det! 😊 Håper at det er mulig å følge litt oppdatering på Instagram enda, om både deg og Mino 😊🐶 Tusen takk Marthe og lykke til videre! ❤️

    5. Jeg har fulgt deg i nærmere 9 år, så dette var trist lesning, men alikevel forventet 🙂 Ønsker deg alt lykke til videre Marthe! Med alt <3

    6. Masse lykke til videre! Jeg har ikke vært så aktiv i kommentarfeltet, men har fulgt deg i mange år. Takk for all glede du har spredd i alle disse årene 😁 jeg kommer til å savne denne bloggen!

      1. Tusen takk for de siste inspirerende årene med deg ❤️ Kommer virkelig til å savne bloggen din, positiviteten og glede. Ønsker deg alt vell i fremtiden:)

      1. Haha ååå «brynsformer» ❤️
        Du er så tøff, MK! Kastet deg uti noen nytt og ukjent og gjort suksess på en så utrolig god og fin måte!

    7. Tusen takk for alt du har delt av inspirasjon og godhet🌸 Jeg kommer fortsatt til å klikke meg inn for å lete etter matoppskrifter og en god dose inspirasjon. Hvis du noen gang ønsker å starte opp igjen kommer jeg til å være en fast leser da også❤️

    8. Neeei!! Åååh.. nesten så jeg gråter.. fulgt deg gjennom SÅ mye! Dette blir rart.. ønsker deg all lykke videre<3

    9. Fikk vondt i magen, jeg! Men det er så forståelig. Takk for alt du har delt gjennom så mange år! Du er så inspirerende, snill og god, kommer til å savne å lese innleggene dine 🥰 Lykke til med den nye hverdagen! Store klemmer

    10. Så utrolig rart! Jeg har fulgt bloggen din helt siden før du blogget alene, og selv om jeg de siste årene ikke har vært så aktiv på kommenteringen, så har det vært veldig hyggelig å følge deg! Masse lykke til videre, det virker som du har skapt deg et nydelig liv med en meningsfull jobb. Jeg unner deg alt godt fremover! 🙂

    11. Dette har jeg gruet meg til – favorittbloggen ❤️
      Tusen takk for alle årene jeg har fått følge deg og masse lykke til videre!!

      Du har alltid hvert inspirerende og spredd masse glede!!

      Håper du blir en stund på Instagram og Snapchat:))

    12. Dette syns jeg var skikkelig trist! Nesten litt overrasket over hvor lei meg jeg ble. Du har ALLTID vært den eneste bloggeren på toppen som jeg føler har vært 100% ekte og genuin i alle år. Det har aldri vært noe drama og tull inne på din blogg – kun kos og inspirasjon 🙂 Tusen takk for herlige 9 år! Og lykke til videre 💖

    13. Ååå tusen takk for 9 fantastiske år! Kan seriøst ikke tro jeg har lest bloggen din i 7 av de 9 årene fordi jeg elsket alt du kom med. Ønsker deg masse lykke til videre fineste Marthe 💓💓💓

    14. Masse lykke til videre <3 Det har vært en fryd å lese bloggen din! En av Norges beste blogger etter min mening.

    15. Lykke til videre! ❤️ Har fulgt deg mer eller mindre alle disse årene, syns bloggen din alltid har vært den mest ekte og beste 🥰 Husker spesielt engang da jeg fikk kjøpt en veske som du solgte, da var jeg evig glad!
      Takk for alle de supre innleggene du har delt, følger deg videre på insta og snap jeg 🤗

    16. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne en gang… Jeg har hatt så utrolig mye glede av å lese bloggen din, helt siden du blogget på kristinabe.blogg.no. Du er helt fantastisk, og jeg er så glad for at du har alt det såpass ekte gjennom alle disse årene.
      Tusen takk for alt, og masse masse lykke til videre <3

    17. Tusen takk for 9 fine år. Du har uten tvil vært en av mine favoritter hele veien, og jeg håper du vil trives med alt annet du skal gjøre i livet nå ❤ Må si at det innlegget jeg husker desidert best er ”hvem skal passe på deg nå?”. Ønsker deg alt godt!

    18. Huff! Nå stakk det litt i magen. Så trist! Du har alltid vært den der ”Down to earth” bloggeren som gjør hverdagen litt lysere. Lykke til videre med en ny epoke i livet. Du kommer virkelig til å bli savnet! <3

    19. 😭😭😭
      Har skjønt lenge at dette kom til å skje veldig snart. Takk for alt du har delt, alle de fine rådene du har gitt, og de siiiinnsykt digge matoppskriftene du har delt. Jeg syns det er skikkelig skikkelig trist at jeg ikke får følge deg videre, for eksempel når du kjøper deg hus og finner den mannen som fortjener deg. Takk for 9 fine år! ❤️😭
      Har lyst å foreslå at vi kan bli mailvenner, men da høres jeg vel bare gal ut?

    20. Å lese dette som høygravid og hormonell var helt forferdelig. Gråt og gråt og gråt! 😭
      Takk for mange fine blogginnlegg og for at vi har kunne fulgt deg så lenge 😊 du har vært en stor inspirasjon!

    21. Har hatt utrolig stor glede av bloggen din, da jeg har lest den fast i nærmere 6 år! Du har vært et forbilde, og inspirert med mat og antrekk! Det er trist at du ikke skal blogge mer, men forstår det likevel utrolig godt. Lykke til videre!

    22. Huff dette innlegget har jeg gruet meg til lenge, selv om jeg vet at du har skrevet i flere år at planen var å slutte når du ble ferdig med studiene. Jeg er veldig takknemlig for at du fortsatte i nesten ett år etter du ble ferdig <3 Jeg har lest bloggen din i seks år tror jeg (da du var i Thailand for andre gang) og du har alltid vært den bloggeren jeg har likt best. Ikke redd for å by på deg selv gjennom oppturer og nedturer, inspirerende innlegg, alle matoppskriftene jeg har testet ut etter å ha sett de på bloggen din og flotte antrekk. Jeg kommer virkelig til å savne bloggen din, og jeg håper vi får følge deg på Instagram og Snapchat i lang tid <3 Tusen takk for seks flotte år og masse lykke til videre <3 Stor klem

    23. Jeg sluttet å lese blogger for flere år siden, med unntak av din. Du har vært en stor inspirasjonskilde i så mange år, og jeg syns faktisk det er overraskende trist at du nå skal slutte. Takk for alle fine bilder og god underholding de siste årene. Håper du fortsetter med Instagram og Snapchat en god stund til. Du virker tvers gjennom som en god person, Marthe. Ønsker deg alt godt videre i livet <3

    24. Tusen takk skal DU ha, vært en fryd å følge deg. Og masse lykke til videre- ønsker deg alt godt ❤️

    25. Trist, men forståelig at du gir deg med bloggingen! Dette er den eneste bloggen jeg har lest, og har fulgt deg i årevis uten å kommentere, men nå følte jeg at det var på tide. Tusen takk for inspirasjon, hundeglede, hesteglede, ærlighet, hverdagsinspirasjon, opp- og nedturer, morsomheter og gode tips. Masse lykke til videre! Følger deg på Instagram! Heier på deg!

    26. Er det normalt å sitte med en tåre i øyekroken, og føle at man mister en god venn?

      Du er enestående! Jobben som sykepleier kler deg, og jeg ønsker deg alt vel 🙂

      Takk for følget i disse 9 årene, og takk for all motivasjon og inspirasjon!

    27. Tusen takk for alle fine blogginnlegg ❤️ jeg har fulgt deg så lenge jeg kan huske og det har alltid vært så utrolig positivt å klikke seg inn på bloggen din. 😍😍
      Lykke til videre i jobben som sykepleier. Jeg tror du gjør en aldeles strålende jobb som det❤️🥰

    28. Dette er så trist!! Jeg har visst at blogginnlegget kommer fordi det er tross alt dette du har hatt lyst til en stund, men det er så trist likevel..
      Har fulgt deg i flere år! Husker antrekkene dine, reisene dine, jobbene dine..
      Tusen takk for at du gjennom årene har delt matoppskrifter, tips mot kjærlighetssorg, inspirasjon til antrekk og morsomme funfacts.
      Masse lykke til videre, Marthe 🙂

    29. Ååå dette har jeg gruet meg til! Bloggen din har vært et friskt pust i hverdagen og alltid gitt meg inspirasjon og glede! Men forstår godt at du vil videre i livet, og jeg vil bare takke for at du har holdt på så lenge som du har! Masse lykke til videre <3

    30. Tusen takk for mye inspirasjon, matoppskrifter og latter. En skikkelig feel-good blogg. Lykke til videre!

    31. Jeg har fulgt bloggen din nesten siden starten, tusen takk for alt du har delt. Var gøy å se bildene i dette innlegget, husker mange av antrekkene, var alltid så misunnelig på garderoben din haha 😀
      Trist at det nå er over, men jeg ønsker deg masse lykke til videre <3

    32. Du er utrolig dyktig og inspirerende. trist å ikke kunne følge favorittbloggen mer…
      masse lykke til videre, Marthe❤️❤️

    33. Dette blogginnlegget har jeg virkelig grua meg til skulle komme! Takk for alt du har delt i alle disse årene! ❤️ Og masse masse lykke til videre, jeg heier på deg 🥰

    34. Takk for alt! Har sett dette komme lenge, og synes du tar det riktige valget! Du har vært favoritt-bloggeren min i maaaange år, og du vil bli savnet <3 Nyt den nye tilværelsen og et nytt kapittel i livet!

    35. Fine flotte Marthemor! Der har vært en glede å følge med på deg i så mange år, både i opp og nedturer. Du er fantastisk og jeg blir å savne å titte innom bloggen med nye innlegg. Ønsker deg og Mino alt vell og håper livet ditt videre blir akkurat slik du ønsker. Du er vakker, inspirerende og snill. Takk❤️

    36. Ikke uventet at dette kom, men likevel skikkelig kjipt. Du er en av få bloggere jeg har fulgt i mange år, kommer til å savne det! Lykke til med alt 💓

    37. Ååå, nå ble jeg lei meg. Hadde håpet denne dagen ikke skulle skje i dag 🙁
      Jeg har lest bloggen din siden jeg begynte på ungdomsskolen (5 år siden), og har hver uke tittet innom for å lese nye innlegg. Og du har virkelig vært en inspirasjon for meg! Skal begynne på sykepleien neste høst, og har elsket å lese blogginnleggene dine som handlet om sykepleierstudiet og livet som ferdig sykepleier – det har vært mine favorittinnlegg.
      Tusen takk for disse fine årene som leser av bloggen din, kommer til å savne oppdateringene dine <3
      Og masse lykke til videre i sykepleierhverdagen – du gjør en viktig jobb.

    38. Dette gjorde meg faktisk ordentlig trist, da det er dagens høydepunkt å trykke meg inn på bloggen din for å se om det er noen nye inspirerende blogginnlegg.. Du har vært en ordentlig glede å følge, alltid så positiv, livlig og ikke minst inspirerende! Ønsker deg masse lykke til videre i livet uten bloggen, de er heldige de pasientene som blir ivaretatt av deg:) Selv om jeg ikke kjenner deg kan jeg se at du har valgt helt rett yrke som passer til din utstråling og den genuine godheten du har til alle rundt deg! Du gjør en utrolig viktig jobb!

      Stor klem fra meg

    39. Ååå, for et vemodig innlegg! Vi visste jo det kom, men håpet alltid bare på enda en oppskrift, filmtips, antrekk eller bare noen hundebilder før du takket for deg… 🙂 Tusen takk for alle innlegg, har fulgt deg fra dag 1! Dette blir også den siste bloggen jeg følger aktivt, så da er vel på et vis bloggeventyret over også for meg…

      Masse lykke til videre! Jeg gleder meg til å se bilder på instagram og håper du koser deg kjempemasse som sykepleier, det virker som du passer veldig godt i yrket <3 Jeg studerer selv medisin, kanskje vi sees på en arbeidsplass en gang?

    40. Åhh dette har jeg gruet meg til å lese!! TUSEN TAKK for alt du har gitt av deg selv i så mange år, det har vært en sann fryd å følge deg <3

    41. Takk for reisen ❤️ influencer-verden trenger deg og jenter med dine verdier. Samtidig er det akkurat det som gjør det så ekte som også gjør det så fint at du vil gi deg og «bare» være sykepleier. Takk for jobben du gjør som sykepleier, de er heldige som har deg 🙌🏻

    42. Første gang jeg skriver en kommentar til bloggen din. Vil gerne sige tak! Har fulgt dig siden næsten starten, fordi vi manglede gode bloggere i Danmark og du var altid så fin og inspirerende. Kommer til at savne bloggen din. Klem fra DK

    43. Uff, dette var trist! Du er seriøst den eneste bloggen jeg har fulgt, i alle år. Du har alltid vært ekte, ingen drama med andre bloggere og alltid hatt bra innhold. Tusen takk for 9 fine år, og takk for at jeg fikk følge deg. Lykke til videre!

    44. Åh, har fulgt deg helt siden start for 9 år siden og kommer virkelig til å savne å klikke meg inn her. Du har inspirert meg på mange måter, Marthe. Vi startet også på sykepleien samtidig, så du har gitt meg mye motivasjon og gode tips gjennom dine blogginnlegg i de tre årene. Vil bare si tusen takk for alt du har delt av deg og livet ditt. Du virker som et helt fantastisk menneske og jeg ønsker deg alt godt videre, fine deg <3

    45. Tusen, tusen takk for en utrolig hærlig, inspirerende, morsom og interresant blogg i disse 9 årene! Du er utrolig dyktig i alt du gjør! Lykke til med alt videre, fine deg! Store klemmer! <3

    46. Tusen takk for at du har delt av livet ditt på en fin og skikkelig jordnær måte! Du har vært min favoritt i mange år, og bloggen din vil bli savnet. Masse lykke til videre ☺️☺️

    47. Takk for all inspirasjonen du har delt 💗 Lykke til videre og all creds til deg og andre innen helsesektor i denne perioden ☺️

    48. Kjente jeg fikk tårer i øynene nå. Jeg har fulgt deg i alle år, og kommer virkelig til å savne å følge deg! Masse lykke til videre <3

    49. Neeei, har grudd meg sånn til at dette innlegget skulle komme 🙁 Men selvfølgelig fult forståelig! Tusen takk for alt du har gitt og delt med oss opp gjennom årene Marthe! Bloggen din har uten tvil vært favoritten, så ekte og full av positiv energi 😀 Du er ei sykt bra jente som jeg ønsker alt godt og masse lykke til videre! Stor klem <3

    50. Neeei faaaen😭. Var dette jeg frykta når du ikke hadde blogget på noen dager.. Er fellow Krs-er og har fulgt deg så og si hver dag siden du hadde svart hår, var sammen med J og jobbet på Vero Moda hehe. Og det kommer til å bli så rart å ikke fortsette med det..

      Du har hjulpet meg gjennom såå mye, åpnet horisonten min når det kom til mat og laging av det, provosert og imponert meg med dine meninger og innlegg, inspirert og motivert med tips og triks, og ikke minst har du vært en av FÅ som får meg til å klikke inn dag etter dag, uten clickbaits og tull. Herregud du har til og med tatt sykepleierutdannelsen langs veien midt oppi det hele!!!

      Åhhh, skulle ønske æ kunne gi dæ en klem nå og takke ordentlig for alt. Men for noen år!! Du forlater blogglivet med rak rygg, massevis av erfaringer og lesere som aldri glemmer deg.

      Jeg håper virkelig at du får et fantastisk liv videre med hund, mann/dame (etterhvert når du finner noen som er god nok for deg, og behandler deg som den dronninga du er) og alt du måtte ønske. Håper du beholder insta/snap, jeg kan ikke helt gå glipp av hvordan det går med deg, familien i stvg <3 og hunden.

      Dette ble et lite blogg-innlegg i seg selv, men det skulle vel nesten bare mangle nå hehe. Masse lykke til videre Marthe, håper du aldri slutter å følge drømmene dine❤️

    51. Tusen takk for utallige år med inspirasjon og glede, Marthe! Bloggnorge blir ikke det samme uten ditt smilende ansikt og positive innlegg. Selv om jeg ikke kjenner deg, annet enn fra bloggen, virker du virkelig som en tvers igjennom god person🌻

      Lykke til videre ferden🤩

    52. «Takk for alt» Marthe!! Du er herlig, og jeg har satt utrolig stor pris på å følge deg❤️ Ønsker deg alt godt i fremtiden!

    53. åh, dette var trist og lese asså.. enda jeg forstår deg utrolig godt <3 jeg håper vi får lov og følge deg på instagram og snap selvom. masse masse lykke til videre Marthe. maken til positiv, blid og nydelig jente finnes det ikke mange av:)

    54. Kjære Marthe,

      jeg kommer til å savne innleggene dine utrolig mye! Føler du er en av de få som virkelig holder det ekte fortsatt, og bare virker tvers igjennom snill og god. Du fortjener det beste, og jeg forstår deg godt i punktene om at det ikke er lett å komme med innhold lengre. Håper vi fortsatt får følge deg på insta og snapchat en good stund til <3 selv om det ikke er nye matretter eller outfits, så elsker jeg at du deler hverdagen din med crazy-valpe øyeblikk og hva det enn skulle være!

      Tusen takk for at du har inspirert meg all denne tiden.
      stor klem <3

    55. Tusen takk, Marthe!! Tusen takk for at du alltid har fått meg til å smile, bli inspirert og ikke minst gitt meg mulighet til koble av i en stressende hverdag. Du er en sann gledesspreder, og de gangene ting ikke har vært fullt så positivt – har du likevel klart, gjennom gode beskrivelser og skildringer, å skape gode opplevelser for leserne dine!

      SOM jeg kommer til å savne deg – den eneste bloggen jeg fremdeles tittet innom, rett og slett fordi jeg ikke klarte å la vær! Du er herlig, og jeg unner deg alt godt for fremtiden. Lykke til i jobben som sykepleier, heldig er de som får møte på deg enten det er på akuttmottaket, eller om det blir som jordmor eller noe annet i fremtiden! Glad for at jeg kan følge deg på Instagram, slik at jeg får en liten dose fremover også. Igjen, tusen takk! Sender mange klemmer og masse kjærlighet <3

    56. Tusen takk for mange fine år, mange fine antrekk, mange matretter og annen både nyttig og fin inspirasjon<3 Ønsker deg lykke til videre, du virker som et utrolig godt menneske! Du kan være stolt av bloggreisen din, du har alltid vært ærlig, ekte og snill.

    57. Har følgt deg i lang tid, men har aldri vært særlig god til å kommentere. Du har virkelig vært en person og hatt en blogg det har vært kjekt å følge. Du er flink til å skrive, du er ærlig og virker som en utrolig godhjertet person. Skjønner godt valget ditt, selvom det er trist for oss:-) Ønsker deg all lykke fremover, både yrkesmessig og personlig!
      Nyyt fritiden fremover, Marthe, både vår og sommer. Det fortjener du!

      Stor klem!

    58. Takk for alt du har delt og gleden du har spredt. Din blogg er den eneste jeg har fulgt med fast, og som den eneste som faktisk har gitt litt glede og positiv “underholdning” i jungelen av dårlige blogger og negativt innhold. Masse lykke til videre i arbeidslivet og i tiden uten bloggoppgaver. Senk skuldrene og vær deg selv til det fulle! Hilsen fra Oslo.

    59. Tusen takk for alt du har delt Marthe, og like stor takk for alt du med rak rygg har valgt å holde for deg selv. Du er et inspirerende menneske! Lykke til med det nye livet. Det er vel fortjent.

    60. Helt siden du skrev her på bloggen at du kom til å slutte innen 2020 så har jeg gruet meg til dette innlegget, men jeg skjønner det veldig godt… Du har stått på i 9år, og jeg kan med hånden på hjertet si at du har vært min nr 1 blogg å lese helt siden jeg fant bloggen din for rundt 6år siden. Du har inspirert, motivert og fått oss til å smile i hvert innlegg, uansett om det var et fint eller trist innlegg. Du har vært rett og slett helt rå, Marthe! Skulle ønske jeg hadde en slik venninne som deg, det skulle jeg virkelig ønske. Jeg ønsker deg alt godt videre med jobben, lille Mino og hva enn fremtiden bringer deg! Jeg håper du fortsetter å legge ut på Instagram og Snapchat i hvilke som helst form du ønsker, jeg føler meg bare heldig som får lov til å følge deg videre.
      Tusen takk for 9år, Marthe, og ta deg et godt glass med champagne! Det fortjener du.
      – Sofie Aurora (23år, Oslo)

    61. Det har vært en drøm å lese bloggen din Marthe!! Takk for at du er du og har bydd så mye på deg selv. De som har deg i livet sitt er verdens heldigste 🙂 Ønsker deg masse lykke til videre <3

    62. Kjære gode Marthe! Jeg har fulgt bloggen din helt siden jeg begynte å lese blogger for mange mange år siden, og har nok fulgt deg omtrent fra start. Du har alltid vært og forblir min favoritt blogger. Her inne er det alltid mye inspirasjon, gode matoppskrifter som jeg har testet flere av, og bare kos. Var utrolig trist å lese dette innlegget, men visste at det måtte komme en dag. Har fulgt deg gjennom dine oppturer og nedturer, og håper du beholder snap og instagram fremover sånn at jeg kan fortsette å følge deg. Håper du finner drømmemannen, og drømmehuset i fremtiden! Det fortjener du. Jeg heier på deg!
      Stor klem <3

    63. Tusen takk for alt du har gitt Marthe❤️ Har fulgt bloggen din siden starten, og du har alltid vært den store favoritten, og en jeg har sett veldig opp til. Ble blank i øynene av å lese innlegget ditt, fryktelig vemodig. Lykke til videre! ❤️❤️❤️

    64. Nå fikk jeg en klump i magen, det føles ut som jeg mister en god venninne. Takk for at jeg har fått følge deg i 9 år! For all inspirasjon og motivasjon du har gitt meg. Det har vært en sann glede <3
      Lykke til videre Marthe <3 Du vil bli savnet.

    65. Nei og nei! Jeg har gruet meg til dette innlegget skulle komme. Jeg har fulgt deg helt fra du startet og jeg har blitt like glad for hver oppdatering. Du har alltid vært så positiv og gitt oss lesere gode og fine leseropplevelser fremfor provoserende tullball. Jeg forstår så godt at du ikke lenger ønsker å skrible, det vil sikkert føles godt (..og stressfritt) og med det ønsker jeg deg masse lykke til videre! Takk for alt du har delt😃

    66. Åååh, gode deg! Dette var trist, men også så utrolig forståelig. Ønsker deg alt godt videre, og ser fram til å følge med videre på instagram! Kommer sikkert til å klikke meg inn her leeenge av gammel vane, hehe. Takk for såå mye god lesing <3

    67. Så trist, men samtidig veldig fint å lese! Ønsker deg alt godt videre, og gode knipsefrie somre, helger og høytider.

    68. Dette var skikkelig, skikkelig trist å lese. Jeg har fulgt bloggen din i mange år, og du er en av få bloggere som ikke livnærer deg av clickbait, drama eller annen dritt. Du hang ikke ut eksen din da han var en fjott og var utro, men skrev nøkternt om det, det sier mye om deg som person! Ønsker deg alt godt i livet! Følger deg videre på snap og insta ❤️

    69. Nå begynte jeg nesten å gråte <3 Jeg har følgt deg så lenge jeg kan huske og har alltid følt at du er som en storesøster og god venninne. Du er en helt fantastisk person Marthe! Ønsker deg virkelig alt godt i fremtiden <3 Stor klem!

    70. Veldig forståelig, men trist valg! Håper du trives som sykepleier og nyter en sommer uten blogglivet! Masse lykke til videre så håper jeg du deler litt oppskrifter på Instagram selvom 🥰

    71. Takk for alle positive og inspirerende innlegg – du er virkelig en så unik person med så mange fantastiske sider! Ønsker deg alt godt i fremtiden!! <3

    72. Jeg gråter nesten! Forferdelig trist, du har alltid vært så god. Men jeg ønsker deg masse lykke til videre og masse glede fremover med venner, familie og hund! Du er herlig <3

    73. Tusen takk for 9 fine år med blogging! Kommer til å savne oppdateringer fra deg. Lykke til videre🥰

    74. Fikk tårer i øynene! Dette er sjølvsagt veldig forståelig, 9 år er lenge! Du har gjort en utrolig god jobb! Er det en blogg som jeg synest virkelig har gode verdier, så er det din (på toppen av alle). Det burde du virkelig ta med deg videre, for det er fort gjort å glemme når skremmende tilbud/fristelser fra sponsorer og clickbait overskriftelser preger flere av bloggere. Jeg kommer automatisk til å klikke meg inn her sikkert i noen uker til, bare av gammel vane! Ønsker deg masse lykke til videre

    75. Fy søren dette er trist altså, men samtidig skjønner jeg valget ditt så innmari godt. Ønsker deg masse lykke til videre❤️

    76. NEEI, så trist. Du har virkelig alltid vært min nummer 1 blogg å lese. Du får opp humøret mitt med engang, og alle dine gode tips og triks har vært gull å prøve ut. Kommer så til å savne å lese bloggen din! Men forstår at du er klar for et nytt liv nå, og jeg heier på deg videre. Takk for 9år Marthe, stå på videre. Bloggen din har virkelig vært en del av ungdomstiden min!! Begynner nesten å gråte…

    77. Har elsket bloggen din i årevis, og kommer til å savne innleggene dine. Håper du får nydelige år fremover og har det bra! Tusen takk for inspirasjon og glede gjennom mange år. Heia deg!! <3

    78. Lykke til videre! Det har vært en fryd å se en blogger som alltid er positiv, ikke driver med drama, er åpen og ærlig, har satt seg mål i livet, ikke spiller på kropp eller generelt snakker om kropp og som deler bilder av deilig mat og snacks både hverdager og helg.

    79. Jeg har lest bloggen din i mange år, så tusen takk for at jeg har fått følge deg gjennom en så stor del av livet. Ekstra gøy at du endte opp som sykepleier, jeg var selv ferdig med sykepleien i Kristiansand i 2013. Masse lykke til videre:)

    80. Kjære Marthe ❤️ Tusen takk for 9 år med deg, har fyllt deg helt fra starten. For en positiv og kjekk jente du er. Ønsker deg all hell og lykke i fremtiden. Blir trist å aldri lese et blogginnlegg fra deg igjen😢 stor klem til deg

    81. Nei ❤️ Så trist! Har følgt deg helt siden du blogga sammen me ei aen (husker ikke hva hun heter). Alltid gode tips om mat, serier osv. Hver jul klikker jeg meg inn i arkivet å finner oppskrift på julebakst oppskrifter du har delt.

      Masse lykke til videre, og tusen takk for jeg har fått følge deg alle disse årene 😊❤️

    82. Kommer til å savne bloggen din så mye <3 Tusen takk for så mange gode, inspirerende og fine innlegg. Lykke til videre!

    83. Tusen takk! Det har vært utrolig fint å følge deg alle disse årene. Takk for at du er deg, og for alt du har delt med oss. Unner deg alt det beste fremover, masse lykke til!

    84. ❤️❤️❤️ Flotteste, fineste Marthe ❤️❤️❤️ Du har vært min favoritt så lenge jeg kan huske! Ønsker deg virkelig alt godt fremover 🥰

    85. Så kjedelig du slutter å blogge! 🙁 Har fulgt bloggen din i mange år nå. Ønsker deg masse lykke til videre 🥰

    86. Takk for fine år med lesning og deling av livet ditt. Har fulgt deg helt fra starten, og det skal sies at du er den bloggeren jeg synes har skilt deg mest ut blant resten. Du har holdt på din blogg-stil og dine fine fargerike bilder uavhengig av “trender” som resten av bloggverden har fulgt. Masse lykke til videre med livet, og nyt livet<3
      Stor klem!

    87. Har lest bloggen din i mange år, og den har vært en favoritt! Du er så positiv, ekte, og lite opptatt av klikk! Du har levert kvalitet og god stemning i 9 år, det er imponerende! Lykke til videre i livet! <3

    88. Og nå gråter jeg! Du har vært min favoritt så lenge jeg kan huske. Masse lykke til videre, verdens beste Marthe! ❤️🙌🏻

    89. Tusen takk! Dette har vært en skikkelig god blogg å komme til med godt innhold. Trist at du slutter, men skjønner at du har andre ting som du har lyst å gjøre. Husker da du begynte å studere til og med! Tenk, det er ganske lenge siden nå. Lykke til videre! Klem.

    90. Vært en fryd å følge deg! Tusentakk for all inspirasjon og glede. Masse lykke til videre Marthe, du har vært helt fantastisk!

    91. Fineste, fineste Marte <3 Masse lykke til videre. Du er virkelig et forbilde i denne rare bloggverdenen! Alltid ærlig, naturlig – et friskt pust i motsetning til de fleste andre bloggere (ref: overfladiske)

      Du vil bli savnet!

    92. Kommer til å savne blogginga di❤️
      En av bloggerne jeg likte aller best og satte mest pris på! Ærlig og redelig😊 Tusen takk for alt du har delt og tatt oss med på. Måtte du få en fin tid og minnerike opplevelser videre. Masse lykke til i sykepleierjobben og livet som kommer. Stå på, du kan oppnå akkurat det du vil😉

    93. Så utrolig trist, men likevel forventet.. Du har vært et utrolig godt forbilde, og det har vært en glede å følge deg i mange år. Tusen takk for alt<3 Lykke til videre i livet, ønsker deg alt godt!! Du har vært fantastisk, og vi kommer virkelig til å savne deg!

    94. Jeg har fulgt deg nesten siden starten men tror aldri jeg har kommentert (Sorry).
      Bloggen din har vært fantastisk og takk for at du ikke sletter innlegg (selv om jeg har flere av oppskriftene dine på screenshot), kult gjort. 🙂
      Tusen takk for alt, og masse lykke til videre!

    95. På tide at du får litt fri, å kan nyte en hverdag og ikke minst en ferie uten å måtte dokumentere. Men takk for at du har dokumentert i 9 år, jeg har hatt mye glede av bloggen din. Du er en herlig, ærlig og fin jente som jeg ønsker alt godt. Sikker på at du er en veldig god sykepleier også! Tusen takk igjen, lykke til 🙂

    96. Tusen takk for mange fine år som leser på bloggen din! Engasjert, motivert og en unik drivkraft. Masse lykke til videre, jeg ønsker deg alt godt.

    97. Du har inspirert meg sykt mye. Fant faktisk bloggen din da jeg googlet ting om å studere sykepleie faktisk, og etter å ha lest noen innlegg om dine erfaringer som sykepleierstudent, så ble jeg fast leser av bloggen din. Bloggen din har inspirert med så mye ulikt og spennende innhold, og sykt fine bilder. Kommer til å savne å lese nye oppdateringer, men er glad for at du ikle sletter bloggen. Lykke til videre ❤❤

    98. Neheeeeei😭😢😞

      Jeg har klikket meg innom bloggen din hver dag de siste årene. Hva skal jeg nå gjøre.

      Det har vært kjempespennende å lese om din hverdag! Du er inspirerende!

      Jeg husker hvor mye det ga meg da jeg lagde dette kjøkkenhåndkle/duken med deg og Mino på. Jeg gledet meg til at du skulle få den. Dette er bare trist😞

    99. Lykke til videre! Du har vært en fryd å følge, har spesielt likt mattipsene – har flere av de lagret som bokmerke 😊Alltid likt hvordan du har vært så “hverdagslig” om man kan si det (positivt ment) – faktisk en blogger jeg har fortsatt å følge siden jeg faktisk kan relatere meg til deg!

    100. Det var utrolig trist å lese. Av alle bloggere der ute, er du min absolutt favoritt. Jeg ønsker deg lykke til videre med sykepleier jobben og håper den gir deg så mye glede, som det har vært for oss å lese dine innlegg. 😀

    101. Har lenge gått og grua meg til denne dagen. Vil si tusen takk for at du har delt så mye av livet ditt, på en inspirerende måte! Ønsker deg alt godt i fremtiden, selv om jeg virkelig skulle ønske du fortsatte med bloggingen.
      Hehe, nå minna du meg på da jeg starta å lese bloggen din, og du hadde ganske annerledes bryn enn du har nå. Hver alder/epoke har sin sjarm <3
      Lykke til videre i livet, gode, kreative og fine Marthe!

    102. Å, Marthe, du kommer til å bli savnet! Men veldig forståelig at du prioriterer som du gjør. Lykke til videre!

    103. Nå renner tårene <3 Tusen takk for helt fantastiske år Marthe, takk for alt du har delt og all inspirasjon. Du er ei heelt nydelig jente, utenpå og inni, og dette sier jeg uten å ha møtt deg men jeg føler at jeg kjenner deg. Jeg krysser fingrene for at kanskje (om noen år) så kan hende du starter opp igjen, tiden vil vise. Nyyt tiden videre og masse lykke til videre på veien, ønsker deg alt godt <3

    104. Har aldri kommentert før, men vært innom bloggen din støtt og stadig i mange år. Har likt bloggen din godt – du har fremstått genuin, morsom, massevis av matinspirasjon + du virker jo som et skikkelig herlig vesen!

      Masse lykke til videre, livet som sykepleier gir ikke så mange kroner, men det gir enorm verdi likevel!

    105. Masse lykke til videre i livet <3 Takk for all positivitet og glede du har delt. Du har en god attitude og beskriver en glede for livet som jeg er sikker på at vil smitte over på alle som vil møte deg på akuttmottaket. For samfunnet vil lever i er det verdt mer enn du kunne fått betalt som sykepleier uansett, det er jeg sikker på

      Elisabeth

    106. Herreguud, tenk at jeg har fulgt deg alle disse 9 årene! Jeg har tittet innom bloggen din omtrent hver eneste dag siden du startet! Jeg er straks ferdig utdannet sykepleier selv, og har spesielt likt dine blogginnlegg du har delt angående studiet og videre jobb! Lykke til videre i livet Marthe!

    107. Har grua mæ te det innlegget her sia du nevnt at du sku slutt å blogg etter du blei ferdig som sykepleier … 🙁
      Du har virkelig vært den bloggeren som har vært mest stabil, snill og et realt forbilde uten skandala og drama. Du virke som ei herlig dame med gode verdia og et varmt hjerte! MASSE lykke te som ”bare” sykepleier, alle pasientan som får ha dæ som sykepleier e verdens heldigste pasienta! Æ gikk sykepleien samtidig som dæ (i Levanger), og synes det va veldig trivelig å følg dæ gjennom en hverdag som va lik min 🙂
      Ska ikke rable videre om alt æ har likt med bloggen din, men det blir trist å ikke kom inn hit daglig lenger for å les innlegg og bli inspirert av dine oppskrifta og alt ainna du har delt 🙁 æ har fulgt dæ i dæm aller fleste åran du har blogga, så det blir et tomrom. Bare vit at du blir dypt savna!

      <3

      Hjertelig hilsen medsøster Jeanette

    108. Jeg har fulgt deg de siste 4 årene og dette var trist. Takk for all inspirasjon og glede, lykke til videre i livet

    109. Tusen, tusen takk for all tid og innsats du har lagt ned i denne fantastiske bloggen i alle disse årene. Takk for alt du har delt, både smått og stort, godt og vondt. Det har alltid vært en fryd å komme inn hit for å lese alle de inspirerende innleggene dine, og jeg har satt pris på både antrekk, reisebilder og matoppskrifter. Du har vært et friskt pust i bloggerverden med ditt genuine vesen! Det har vært kjempekoselig å følge deg, og jeg skal prøve å ta med meg videre noe jeg alltid har beundret ved deg, og det er at du evner å sette pris på de små øyeblikkene, og å gjøre det beste ut av hverdagen. Så nok en gang, tusen takk, og lykke til videre<3

    110. Har fulgt bloggen din så lenge! Da jeg var yngre leste jeg masse blogger, men det har dabbet av og blitt erstattet med nettaviser – godt er det. Du var den siste igjen jeg leste, så dette var trist. Har gruet meg til denne dagen, det er så koselig å følge med på deg <3

      Håper du har det fint videre og koser deg masse med å nyte en normal hverdag hvor du har fri! Håper å følge deg litt på instagram; at du ikke forsvinner helt 😀

    111. Tusen takk for 9 kjempe fine år! Og takk for at du ikke har postet «clickbait» innlegg, selv om det sikkert kunne blitt raske penger og heller ikke utlevert alt om privatlivet ditt. Det står det virkelig respekt av og det er derfor jeg fortsatt leser bloggen din (eneste jeg fortsatt leser). Kommer til å savne oppdateringer på bloggen, men ønsker deg masse lykke til videre som sykepleier 🙂 jeg skal følge deg videre på instagram!

    112. Lykke til videre Marthe! Jeg synes du er kul og selvstendig. Du har gitt meg mye inspirasjon! Jeg liker at du satser 100 % på å være sykepleier, som er et mye mer meningsfullt yrke enn blogger. Men jeg unner deg alt det fine bloggen har gitt deg og jeg håper du får til alt du vil i fremtiden

    113. Takk for mange fine blogginnlegg Marthe!💛 Bloggen din har alltid ost av kvalititet og koselige innlegg. Takk for alt du har tatt oss med på. Følger deg videre på Insta. Klem

    114. TAKK for 9 fantastiske år Marthe! Har fulgt deg i alle år og kjem til å savne deg og bloggen. Lykke til videre ❤️❤️

    115. Så trist å lese, du har vært en av de få ekte, som du sier, uten reality og clickbait! Kommer til å savne å klikke innom bloggen din, men håper du får en super hverdag hvor du kan nyte livet uten det evige maset.

    116. Masse masse lykke til videre på ferden! Og takk for at du har vært en inspirasjon og en glede å lese om! 🤩🍾☀️

    117. Så utrolig kjipt og trist å lese, kjente jeg ble skikkelig lei meg nå😭 har fulgt bloggen din fra du og Kristina blogget sammen og alltid elsket å lese det du har skrevet! Du virker så genuin, ekte og fin, og er et friskt pust i bloggverden! Masse lykke til videre med alt du gjør, og glad for at jeg kan følge deg videre på instagram 🙊💛

    118. Tror jeg aldri har lagt igjen en kommentar her, selv om jeg har lest bloggen din i mange år! Men nå måtte jeg rett og slett bare: tusen takk for inspirasjon til mote, kokkelering og reise!

      Jeg ønsker deg lykke til videre, Marthe!
      Helse- og omsorgssektoren er heldige som får deg!

    119. Dette har du snakke om lenge, men det kom likevel som et sjokk! Lykke til videre i livet , har vært gøy å følge deg (helt fra du delte blogg med en annen ?? Eller blander jeg haha. Er noen vage minner). Du har lært meg mye, og jeg beundrer (og missuner) alt du har fått til!

      Mulig jeg liker deg & bloggen din litt ekstra da jeg fakrisk vant noen ELF produkter på bloggen din etter å ha deltatt i sånne konkurranser på alle mulige blogger daglig føltes det ut som haha!

    120. Dette innlegget har jeg gruet meg til i lang tid, og det var vondere å lese enn forventet! Tusen, tusen takk for alt, Marthe! ❤️ Jeg unner deg alt godt videre og ønsker deg masse lykke til!

    121. Visste det her kom til å komme, men var fortsatt ikke klar..

      Er så rart, jeg kjenner deg ikke men jeg er likevel så stolt av deg. Du har alltid vært en så positiv person, og kun fått godfølelse av deg og din blogg.

      Masse lykke til videre Marthe <3 Ingen tvil om at du kommer til å fortsette å glede mennesker gjennom sykepleier jobben!

    122. Dette gjør meg bare trist. Har tittet innom deg i så mange år, siden du delte blogg med Kristina. Jeg håper du en dag føler for å komme tilbake 💔 Vet du sier du føler du har delt alt, men håper du etterhvert føler du har flere mattips osv. ELSKER å se hva du handler og hva du lager av det 🙁

      Ønsker deg alt godt videre💔❤️

    123. En slik inspirerende bloggside!. It turns out that what I have been looking for so far is in this paper, I am very happy to find several articles on this blog, I am interested in your sentence above, very opinion building in my opinion, why? because you wrote it in language that is easy to understand.

    124. I’m also a big fan of writing down goals and keeping up with them for that very same reason–to see my progress and get encouraged to keep going. If there’s no feeling of progress, then motivation can dwindle before you accomplish what you set out to. Great article!. takk for denne informasjonen, artiklene dine er så mye bedre enn andre.

    125. Ååh så trist etter å ha fulgt deg i så mange år! Men det er deg vel unt! Oppskriftene dine blir flittig brukt og kommer til å fortsette å være😅 masse lykke til videre!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg