Sunset Watching In Gili

Hei og god søndagsmorgen til dere! For det er søndag i dag ikke sant? Det er ikke godt å vite i disse feriedager… I dag har jeg vært her i nøyaktig en uke! Det føles på mange måter som tre dager, men samtidig ikke for etter MYE farting, sightseeing, og gårsdagens bachelorette party kjennes kroppen rimelig sliten! 15 timer hadde vi festet i går da Selini og jeg bestemte oss for å finne hjem til senga, og vi var fader meg de første som forlot festen! Altså noen ganger virker det som om alle andre mennesker enn meg har uendelige lager med energi å hente krefter fra.. Uansett! Dagen i går var… SÅ gøy! Jeg kan sikkert fortelle dere mer om den siden, men fy søren så moro vi hadde det fra tidlig morgen til midnatt. Håper bruden koste seg glugg, for det gjorde ihvertfall alle vi andre <3

Jeg knipset ikke så mange bilder ettersom vi befant oss på en Beach club der kamera ble tatt ifra meg ved inngangen, men mobilbilder har jeg i massevis, så kanskje jeg kan få lagt inn noen av dem etterhvert. MEN her kommer i første omgang noen flere blinkskudd fra Gili øya! -Fra den første ettermiddagen der vi slo oss ned på ei strand like før solnedgang for å spise et lite måltid og bare slappe av etter båtturen. Ah, det var altså SÅ fint! Også må jeg bare si at det å gå sminkefri hver eneste dag fra morgen til kveld… Bruke 20 minutt på badet fordi bryna ble farget før avreise, og håret bare kan tørke på 10 minutt i den varme lufta her! Det er så ubeskrivelig deilig det. Jeg sminket meg ikke engang til bachelorette partyet i går, og selv om jeg følte meg litt stygg hele dagen var det sykt befriende!

Er dere på Bali og vurderer å reise til ei av de tre Gili øyene: Do it! Det er definitivt helt spesielt, og jentenes skilpaddesnorkling var forresten også helt magisk. Gigaskilpadder var å spotte til alle kanter. Men til dere lesere som har anbefalt meg øya, og har vært her før: La dere merke til noen små kryp i vannet som kravlet på kroppen og fikk det til å kjennes som at det stakk på huden? Vi tok oss nemlig et nattbad en kveld, og da begynte jeg plutselig å skrike hysterisk fordi jeg innbilte meg at brennmaneter eller noe brant meg! Dagen etter da jeg kunne se bedre, oppdaget jeg altså at det var noen små kryp som krøp opp på meg så fort jeg satte føttene ned i sanden i havet. HVA er disse? Lus? Minikrabber?

Litt ekkelt ihvertfall, men det var bare å ikke sette føttene i sanda, så kom de ikke på kroppen.. Haha! I dag skal jentene bare sove ut så lenge de vil, og så skal vi ta turen på enda ei ny strand ca 1 time unna Sanur. Gleder meg til en ordentlig avslappende dag igjen nå uten noe særlig farting. Ellers har jeg lyst til å ta turen på et spa igjen for litt nakkemassasje og kanskje en prøvetime hos frisør for oppsett av hår til bryllupet. Nå er det bare fire dager igjen til det skal finne sted og ingen av oss vet hva vi skal gjøre med sveisen i denne varmen <3 Krølling fungerer vel dårlig i denne luftfuktigheten 🙂

Håper dere nyter påsken der hjemme i Norge!

4 kommentarer
    1. Hei!

      Jeg var på Gili T i en uke i sommer. Opplevde også å få “støt” flere ganger når jeg var å badet, men mener å huske at jeg kun opplevde det på den ene siden av øya. I nærheten av alle de båtene, uten at det trenger å bety noe, hehe. Jeg fikk røde merker på huden av det, men forsvant fort.

      Så bra at du koste deg på Gili T, virkelig en fin plass <3

    2. Jeg var der i fjor og merket de sammen krypene! Vi kalte de vannlus, men er ikke 100% sikker på om det er riktig. Så de aldri på meg heller, kanskje like greit haha. Men rar opplevelse første gangen, svir jo ganske mye!
      Kos deg masse videre! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg