Sitronpasta med svinekam

Hei på dere! Er alt vel? Siden sist så har jeg hatt et par nattevakter som alvorlig talt nesten tok knekken på meg. Haha! Jeg har jobbet en del natt i sommer altså, men jeg har inntil onsdag vært så heldig å få vakter som går fra kl 19.00-03.00 om natten, og det er jo ingen sak! -Meen så kom natt til torsdag og fredag der jeg faktisk skulle jobbe helt til åtte om morgenen, og gud hjelpe meg for en omstilling! Jeg har vært helt knekt jeg de siste dagene! Avlyst krabbefiske for å sove hele dagen, og bare.. vært kvalm, svimmel og hele pakka. Litt tragisk å bli så ødelagt av to nattevakter, men jeg er sikker på at det kommer seg etterhvert i karrieren. Det må det bare, for jeg skal jobbe MANGE flere lange netter i fremtiden.

Jeg klarte heldigvis å legge meg klokken 21.00 i går kveld, så jeg i dag kunne våkne uthvilt og menneskelig igjen til dagvakt 🙂 Ellers har jeg etter jobb i dag bare kokkelert med litt middag, spist ute på verandaen i tordenværet og nytt en “chili blonde” øl med Daniel. En veldig veldig behagelig lørdag <3 Just what i needed today.

Du trenger: 1. Tagliatelle for to 2. Svinekam marinert med hvitløk 3. Ruccola 4. Skall og saft av 1/4 sitron 5. Litt vannmelon 6. 1 mango 7. En håndfull frisk basilikum 8. 3 fedd hvitløk 9. Litt pepper

– Ukens middagsoppskrift – 

Slik gjør du: 
1. Kok pastaen etter anvisning og sil av vannet.
2. Tilsett 1ss smør, litt pepper, saften og skallet av 1/4 sitron i pastaen.
3.
Stek svimekammen sammen med litt matolje og 3 hvitløk finhakket i ei panne.
4. Hakk opp 1 mango og 1/4 vannmelon, samt en håndfull basilikum til salaten.
5. Bland restene av hvitløk fra stekepannen + litt hakket ruccola inn i pastaen.
6. Smak alltid alle elementene til med litt ekstra pepper!

– Server pastaen med den friske fruktsalsaen og svimekammen –

7 kommentarer
    1. Hei gode deg! <3 Må si du er bra dyktig altså!!! WOW! Setter veldig pris på innleggene dine, Marthe!
      Stor klem til deg! <3

    2. Altså? Etter grisedokumentaren og alt oppslaget rundt den, skjønner jeg ikke engang at du kan først og fremst spise gris, men attpåtil legge ut oppskrift med det. Du burde skamme deg. Du viser direkte at du ikke bryr deg om at grisebabyer blir slengt hardt inn i vegg eller gulv helt til de dør; eller at griser blir gasset i full panikk som bedøvelse. Bravo!

    3. Vi har nattevakter som går fra 21.30-07.30, og etter den første var jeg heeelt ødelagt. Da hadde jeg bare en og satt fastvakt på en suicidal pasient nesten hele natten 😩 det blir heldigvis enklere, man må bare finne ut hvordan det funker for en selv å sove inn før man skal på ☺️ Når jeg har flere netter sover jeg inn natten rett etter jobb, så fra jeg kommer hjem frem til 15/16. Så er det de som synes det er best å dele det opp 😊 men det er som du sier og som jeg nevnte, det blir enklere! Pass også på å ha nok mat, det er gull hvis man blir trøtt!

      1. Huff, men det er da godt å høre at det er normalt å ikke mestre disse nettene sånn helt med en gang 😀 Krysser fingre og tær for at det blir enklere med tiden 🙂 Stor klem til deg!

    4. Hadde nattevakt forrige uke og ble som deg helt ødelagt, kvalm og svimmel. Men fant etter hvert ut at jeg måtte sove litt på dagtid før jeg gikk på nattevakt også, da gikk det litt bedre. Heldigvis bare 7 nattevakter igjen i løpet av hele sommeren, dog er 3 av de 12-timers nattevakt så er spent på hvordan det skal gå😅

      Litt godt å høre vi er flere som reagerer på den måten, trodde jeg var alene om det

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg