– Siden sist –

– Lillelørdag i heimen –

Hei på dere og riktig fin lillelørdag! Herregud for en deilig formiddag. Jeg skal få hospitere på legevakten i Mandal i dag, og starter ikke før klokken 13.00, så i dag har jeg fått sove helt til 09.00, gått en laang tur med Sika i duskregnet og bare kost meg i heimen. Hadde nesten glemt hvor høyt jeg elsker kveldsvakter.. Jeg venter enda på turnusen min fra akuttmottaket, men etter i dag krysser jeg fingrene for at jeg får en hel haug av kvelder i sommer. Blir jeg like glad i nattevakter så må det vel være en drøm å ansette meg i fremtiden? Kommer ihvertfall ikke til å være noe kranglefant på turnus 🙂

Denne uken har vært utrolig fin! Mandag hadde jeg fri fra praksis, og bare nøt hele dagen. I går flyttet Daniel inn og samboerkiloene er allerede i gang med å sette seg! Haha.. Nei, men det er forbaska koselig å være sammen.. Har jo ikke lyst til å gjøre noe annet enn å se film og spise is om dagen.. Jeg har sett utrolig mange gode også, så dere har snart en haug av tips i vente til sommerens regnværsdager! Apropos regnvær… Helsikke for et vær vi fikk i går! Torden og lyn og øøøspøsende regn. Altså jeg elska det! Det er jo verdens beste følelse å sitte inne å høre og ikke minst stirre på..

Bachelorkarakteren kom forresten også i går, og det ble atter en B på Bendik og meg. Da jeg logget meg inn for å sjekke og så det, kjente jeg faktisk ikke på noe som helst. Verken skuffelse eller glede. For det var jo den karakteren jeg med 80% sikkerhet trodde vi kom til å få da vi leverte fra oss oppgaven. MEN så finnes det en sånn idiotisk statistikk der man kan se hvor mange som har fått alle de ulike karaktererene og når 80% av klassen har fått A og B.. Ja, da føler ihvertfall ikke jeg meg så spesiell. SÅ min første tanke: Okei. Det ble som forventet. Andre tanke: Faen, jeg vil være bedre enn gjennomsnittet.

Jaja! I dag har jeg børstet det av meg, og humøret er fremdeles på topp! Satser på at de 44(!) som fikk A ikke skal søke på jordmorstudiet samtidig som meg. Ville bare titte innom her, hilse på og fortelle dere litt om hva som har skjedd siden sist. Nå får jeg hive på sminka, sette meg i bilen og kjøre til Mandal for ørtende gang 🙂 5 praksisvakter igjen no, så er jeg visst blitt sykepleier.

38 kommentarer
    1. Hei! Kan du skrive noen tips til skriving av bacheloroppgave i sykepleie? 👏🏼 Jeg nærmer meg nemlig slutten av andreåret og er allerede i gang med å tenke på emne og utforming av bacheloroppgaven, så det hadde vært supert med noen tips og triks. Vet ikke engang hvor jeg skal begynne, men tror jeg har valgt et spennende tema 😍

    2. Gratulerer med oppgaven, og fullført utdanning! Τiden har flydd, det føles som i fjor sommer at jeg oppdaget bloggen din og du fortalte at du hadde søkt på sykepleierutdanning… Heldige er alle de som får deg som sykepleier! Ha en fin onsdag 🙂
      Οg som alltid, du er den beste på inspirasjon og hverdagsglede. Elsker verdiene dine. Gode klemmer!

    3. Jeg fikk samme karakter. Ble selv skuffa da jeg så statistikken. Men prøver å trøste meg med at B er jo en god karakter.

    4. Gratulerer med vel gjennomført oppgave! 🙂 Er planen fremdeles å slutte å blogge når du er ferdigutdannet? 🙁

    5. Gratulerer så masse med B 🙂 Jeg synes du har all grunn til å være fornøyd! <3 Utrolig at jeg har fulgt bloggen din siden sommeren hvor du hadde glemt å takke ja til studieplassen, og at du nå er ferdig med en bachelor! Fortsatt en av mine største favoritter i bloggverdenen. Har selv fire eksamener igjen dette semesteret, før jeg bare har ett år igjen av masteren! Stor klem <3

      1. Åå <3 Det var tider det :’D Så moro at du har fulgt meg såå lenge! Tusen tusen takk for herlige ord Anne, og for at du har fulgt meg hele denne lange veien 😀 Stoor klem igjen!

    6. Gratulerer så mye!! Blir så inspirert og motivert til å studere av deg, du er så oppegående og flink. <3 Ikke gi deg med bloggingen, vær så snill <3

    7. Gratulerer, B er en flott karakter! Tips fra student på 6. året, be om begrunnelse! Jeg kjenner flere som har fått seg en aha-opplevelse av å se begrunnelsen, plutselig er det den listen man elska selv som trakk ned karakteren (hilsen listeelsker som måtte legge de på hylla). Jeg kjenner også studenter som har bedt om begrunnelse og fikk svar fra universitetet om at de har fått feil karakter.

      1. Tusen takk! 😀 Ja vi ba om begrunnelse så det blir spennende å lese hva som trakk oss ned til en B 🙂 Har aldri bedt om begrunnelse før, men burde nok egentlig alltid gjøre det 🙂 Ja det er utrolig hvor mye feil som gjøres også med disse karakterene.. Hanne (fotografen min) fikk stryk på en eksamen i fjor og ba om begrunnelse og da fikk hun beskjed om at det var gjort en feil og karakteren hennes var en B. Huff at det går an..

    8. Åh, gratulerer så mye med vel gjennomført bachelor! Har vært utrolig gøy å følge deg gjennom disse 3 årene, husker da du var usikker på om sykepleie var det rette for deg, men det har du jo til de grader vist at det er. Heldige er de som får deg som sykepleier! Og jeg er akkurat lik når det kommer til å ville være bedre en gjennomsnittet. Det er så irriterende, men vi må bare legge det fra oss og tenke at vi er MER enn gode nok akkurat som vi er! Igjen, gratulerer så mye, håper de 5 siste praksisvaktene blir helt supre og at du får en nydelig sommer ❤️

    9. Gleder meg masse til tips! Nå som jeg endelig har ferie er det på tide å ta igjen litt tapt streamingtid 🙂
      B er en kjempebra karakter Marthe, men det vet jeg at du er klar over selv også, innerst inne 🙂 likevel skjønner jeg at du kan føle på skuffelse, når så mange fikk A. Du må huske at i et slikt yrke som du skal ha, er det så mye annet enn bare karakteren på bacheloren som spiller inn! Slik jeg kjenner deg via bloggen er du omsorgsfull, ekstremt opptatt av å hjelpe, du har plass i hjertet ditt for mennesker (og dyr) i alle aldre, og slik er det ikke alle som er <3

      1. Åå <3 Julie, du er så god :') Tusen tusen takk for en skikkelig herlig oppmuntring <3 <3 <3 Håper du får karakteren du vil ha på din master. Tema du har valgt hørtes suuperspennende ut!

    10. Vurderer selv å be om begrunnelse, men kan det endre karakteren på noe slags måte? Livredd for å gå ned..:-O

      1. Nei det endrer ingenting 🙂 Men hvis du klager på karakteren så kan du gå ned i karakter 🙂 Tror prosenten er ganske stor på å gå ned i karakter også, for folk som klager :O

    11. Wow, gratulerer med god karakter! Det har vært utrolig gøy å følge deg disse tre årene. Har motivert meg veldig. Nå skal jeg levere bachelor om noen få dager, og da er jeg også spl😊 Lykke til, Marthe. Det er en spennende tid for oss fremover!

    12. Hei!!

      For det første, så elsker jeg bloggen din. Jeg titter innom flere ganger om dagen for å se om du har oppdatert, og innleggene dine gir meg så mye glede i en travel skolehverdag som videregåendeelev. Jeg skal studere sykepleie etter VGS, og setter spesielt pris på innleggene dine om sykepleierstudiet – de gir meg så mye motivasjon. Derfor lurte jeg på om du kunne ha laget et oppsummeringsinnlegg om sykepleien når du er ferdig med bacheloren? Hvordan det har vært, hva som har vært gøyest/hardest, hvordan det har vært å studere ved UiA osv. Det hadde jeg satt utrolig pris på <3 Du er en fantastisk flink blogger som skriver gode innlegg og inspirerer mange, inkludert meg. God helg, og masse lykke til på akuttmottaket denne sommeren :))

      1. Tusen takk for fine ord Cecilie! Spennende at du skal begynne på studiet selv etterhvert 😀 Det er absolutt å anbefale så dersom du starter på UIA har du en haug å glede deg til 🙂 Jeg skal se hva jeg kan få til i forhold til spørsmålet ditt ang oppsummeringsinnlegg! Det er helt sikkert mange som kunne ønske seg et slikt innlegg 🙂

    13. Gratulerer med B på bachelor! Bra jobbet det! 😀 Satser på at jordmordrømmen går i oppfyllelse en dag. Kan viiiirkelig anbefale det! Hilsen en nyutdannet jordmor (iiiiiiiik)!

    14. Åh jeg kjenner meg SÅ igjen! Går sykepleien selv, ferdig til neste år ☺️😝 men gratulerer så mye med vel gjennomført bacheloroppgave og ikke minst studie☺️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg