Serietipsene er tilbake!

Håper dere fikk en knallstart på den nye uken i går! Jeg startet dagen med å krølle håret, sminke meg og dra på butikken for ukens storhandel, men når alt var klart for bloggshoot med Hannemor, fikk jeg melding om at jeg hadde fått en ekstravakt på jobb, så da ble resten av dagen tilbrakt på akutten gitt! I dag er planen å henge med Cathrinemor, men jeg har satt meg opp som tilgjengelig på jobb også i dag så kanskje blir det tid med bestis, og kanskje blir det jobb. Time will show. Uansett, i dag tenkte jeg å komme med livets serietips til dere. Her i sør har det regnet massivt de siste dagene og da er det vel lite som frister mer enn å pakke seg inn innendørs og titte på en serie som sluker en fullstendig? Vel, Euphoria er en slik serie. Det har bare kommet én sesong så langt, og Daniel og jeg slukte den på et par dager for omtrent en måned siden. SÅ innmari spesiell, fascinerende og BRA. Absolutt verdt å se!

– Euphoria –
I ukens serietips får du litt av absolutt alt. Ungdomskjærlighet, jakten på sin egen identitet, rus, angst, sex, kriminalitet, vennskap, utroskap.. you name it. Når jeg skriver dette tenker jeg at dette vanligvis er kombinasjonen av alt jeg hater i en serie og at det minner om “gossip girl” eller en annen barnselig søppelserie, men se fem minutter av første episode så forstår du at dette er noe helt annet. Denne serien er bare så utrolig bra laget, og så spesiell at man bare blir sittende helt slukt med en eneste gang. Jeg er forelsket i hver eneste karakter i serien og alt jeg klarer å tenke er at jepp. Akkurat sånn som dette er tenåringslivet i 2019, på sitt beste og på sitt verste. Ihvertfall i USA..

Hovedkarakteren Rue har akkurat kommet ut av rehab etter å ha tatt en overdose. Hun later som hun er rusfri, er drit lei av livet og bruker enhver anledning hun får til å gå bak morens rygg for å dope seg i skjul. -Helt til hun en kveld møter den nye jenta i byen, Jules. En fargeklatt av ei transjente som er det stikk motsatte av Rue. Sprudlende, leken, fargerik og ivrig etter å finne kjærligheten ved nettdating. Dessverre er datingappene proppfulle av eldre, homofile menn som har utnyttet unge jenter før.

De to danner et helt unikt vennskap som vi følger gjennom hele serien, og de begge spiller så vanvittig bra at det hele virker som en dokumentar fra tenåringslivet i USA spør du meg. D og jeg ELSKET den!

 – Serien finner du på HBO –

5 kommentarer
    1. Elsket også denne serien! Men i motsetning til deg så var alt jeg klarte å tenke; shit, er dette virkelig tenåringslivet i USA? Hvis det er tilfellet synes jeg synd på de, for det var virkelig fucked up, haha. Håper ikke det er slik for tenåringer i Norge! Nå er jeg bare 21 år, så det er ikke lenge siden jeg var tenåring, men jeg kjente meg virkelig ikke igjen i veldig mye av det som skjedde i serien 😂

      1. Hehe! Nei, jeg kan ikke si at jeg kjente meg igjen i min egen ungdomstid heller, men det er jo noen flere år siden. Tenker nok ikke at alle vennegjenger opplever alt dette, men jeg tipper så godt som alle vennegjenger har opplevd et eller flere av elementene “voldtekt, angst, rus, kriminalitet, kjærlighetsdrama, sextapes på avveie osv”. Serien tar jo virkelig med absolutt alt man kan tenke seg av skrekk, men jeg følte likevel det ble presentert på en troverdig måte :O

        1. Ja, det er jeg helt enig i! Levde meg sånn inn i serien at jeg nesten følte jeg opplevde det de opplevde, så de gjorde det absolutt veeldig realistisk og troverdig. Nydelig serie, gleder meg til sesong 2 <3

    2. Slukte denne serien selv, fantastisk annerledes og bra serie!!! Anbefaler dere også en annen superbra serie, nemlig “Beforeigners”. Den er norsk og blir sammenlignet med selveste “Game Of Thrones”. Selv synes jeg ikke “GOT” var så innmari bra, og så den egentlig bare fordi “alle” andre gjorde det :p Men “Beforeigners” derimot. SUPERBRA!!! Den er annerledes og litt rar/ merkelig (hvis det er lov å si?), og jeg ble dønn hekta. Nå har jeg allerede slukt første sesong, og har seriøst kjærlighetssorg (haha, buhuu;) Cant wait for season 2!!!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg