September Bucket List


Gå på sopptur i skogen og plukke kantareller til middagene mine. Daniel, Sika og jeg var faktisk ute i skogen allerede søndag formiddag for å plukke til ukens sopprisotto, og herregud så mye sopp det er å finne der ute! Det var sopp til alle kanter i alle farger og former. En superkoselig liten kjæresteaktivitet jeg vil tipse alle par der ute om 😉 Men raska på før den forsvinner igjen!

Kjøpe valp. Jeg går rundt med høy puls hele dagen nå for tiden fordi et kull med beaglevalper skal komme til verden verdt øyeblikk, og dersom ei av dem er tisper, har Daniel og jeg endelig fått oss et lite tilskudd i flokken vår <3 Krysser seriøst ALT jeg har for denne, for foreldrene ligner så fryktelig på Sika, og det er ingenting jeg heller vil enn å få enda en Sika i hus, bare i miniversjon <3

Feire bestis sin bursdag! 14 september fyller Cathrinemor år, og ettersom det er en lørdag OG jeg har fri, har hun bare med å invitere jentene over til feiring i sin nydelige nye crib. Savner en skikkelig jentefest!

Dra på hytta til Daniel et lite døgn og nyte høstens første bål. Fredag den 13 september er det eneste døgnet jeg har tilgjengelig for en overnatting, så da blir det vel det! Gleder meg til å sitte rundt bålpanna til svigers igjen, nyte synet og varmen av flammene, skravle med mannen til det blir mørkt og kanskje til og med ta høstens første kopp med kakao?

Kjøre en hel måned med vegetarretter til middag! Nei, verken Daniel eller jeg tenker å bli vegetarianere, men vi har lyst til å teste ut litt mer kjøttfritt og har derfor bestemt oss for å eksperimentere i en måned. Fisk kommer vi derimot ikke til å kutte ut, for det vil vi veldig gjerne ha i kroppene våre. Helt vegetar kan vi derfor ikke si at vi kjører, men tarmsystemet skal ihvertfall få en pause fra mye grillmat og rødt kjøtt.

Fortsette å jobbe på sykehuset. -Og ta ekstravakter når jeg kan! Jeg har ca tre vakter i uken fast på akuttmottaket til midten av oktober, og ellers får jeg bare hive meg rundt på ekstravakter når det måtte passe! SÅ glad for enhver time jeg får med erfaring på den arbeidsplassen. Lærer jo enda masse hver eneste dag.

Spare 6000kr i Dreams. Nå har jeg siden mai spart 31 000 til interiør i nytt hus. Målet er 50, og kaanskje holder det med tanke på at vi har en del hvitevarer, senger, tv og møbler fra før? Vi får sjå. Koser meg ihvertfall glugg med dette lille spareprosjektet. SÅ mye morsommere å spare til interiør eller en ferie fremfor pensjon. *Snork*

Dra på vår årlige jente-hyttetur til Evardalen. I midten av september drar jentene opp i fjellet for en weekend med fjellturer, kortspill, vin, badestramp og sauekos (om sauene enda er der). Gleder meg SÅ allerede.

Trene 2 ganger på treningssenter i uken. Jeg hadde tenkt til å skrive 4, men vet dere hva? Jeg klarer det bare ikke. Jeg hater treningssenteret så mye at jeg blir dårlig bare av tanken, og da er det mye bedre å sette et realistisk mål og heller fokusere på å være mer aktiv ute i skogen med doggo <3 Åh, gleder meg til å følge skogens fargeforandring de neste ukene.

Besøke familien igjen i Stavanger. Siden sist har farmor fylt 80år, tante 50 år og jeg 27år, så vi har noen augustbarn å feire! I tillegg så har jeg lyst til å finne en forestilling i Stavanger konserthus å dra på. Jeg kjøpte nemlig gavekort på biletter til meg, farmor og farfar i fjor til jul, og de må vi snart få brukt 🙂

Ha en skikkelig girlsnight med alle sommervikarene! Fredag 27 september kjører vi vår egen lille sykepleiefest, og det blir så hyggelig det! Skulle ønske vi alle kunne få faste stillinger videre i høst, for fy søren for en koselig gjeng vi har vært i sommer <3

Tilbringe så mange kvelder som mulig hjemme foran tven. Høstprogrammene er her, og det er ingenting jeg heller vil enn å pakke meg inn i tepper i sofaen, fyre i peisen(!), tenne stearinlys og se Skal vi danse, jakten på kjærligheten, eller en ny sesong av ungkaren på tven… ELSK på høsten.

Let’s do september! 

13 kommentarer
    1. For å gjøre treninga litt gøyere og mer motiverende vil jeg tipse om Fit Body by Anna Victoria 😊 Det er en app der du velger å følge ett av tre ulike treningsprogram som enten baserer seg på kroppsvekt, manualer eller maskiner for tyngre styrke.
      Jeg syns denne er helt super for jeg har den bare på mobilen på treningssenteret og så forteller den hvilke øvelser, hvilken vekt og hvor lang pause jeg skal ha, i tillegg til å vise video av alle øvelser. Litt som BBG, men ikke fullt så kondisjonsfokusert.
      Bare et velment tips! Denne har hjulpet masse på min treningsmotivasjon 😄

    2. Okei, du MÅ blogge når du får valp❤️ Beagelen min er 2,5 og jeg trenger påfyll av beaglevalper! 😅

      1. <3 Det blir ihvertfall valpebilder på enten snapchat eller instagram. Jeg tror ikke jeg blogger når jeg får valpen for det ble ikke noe av dette kullet heller. (Kun han-hunder i kullet). SÅ nå har vi skrevet oss opp på venteliste på et kull som ikke engang er paret enda og da blir det ikke overtakelse før i januar (hvis det i det hele tatt er tisper i kullet). Kjenner tålmodigheten min er long gone på denne valpejakten nå :O

    3. Tre elefanter i rommet ( Linn Skåbø, Hege Schøyen og Cecilie Ness) skal til Stavanger trooor det va seint i oktober, sjekk det ut 😄

    4. Kan du legge ut bilder av den maten du lagde med pitabrød, avokado, ristede kikerter? Det så sjukt digg ut!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg