Rare funfacts om meg

# Jeg tror aldri jeg har tutet på noen i bil før. Jeg har møtt på mange rare sjåfører siden jeg fikk lappen for snart ni år siden, men aldri har jeg fått meg til å trykke på den tut-knappen. Tuteterskelen min er visst høy. Jeg har derimot vist fingeren en gang en bil kjørte helt opp i rumpa på meg litt for lenge.

# Det kjipeste jeg kan bruke penger på er vaskemiddel, hårprodukter, og sokker. Derfor er jeg evig takknemlig for å ha besteforeldre som sponser meg med alle tre x antall ganger i året! Hehe <3 Noe av det jeg får mest glede av å bruke penger på er faktisk mat, nytt sengetøy og blomster. Ikke bare en bukett til min egen stue (selv om det også gir hverdagsglede), men helst tre som damen på blomsterbutikken setter sammen til en enorm bukett på typ 80 blomster. Eelsker å gi bort sånne. Alle elsker vel å få blomster!

# Kan nesten ikke vente med å få litt mer tid i hverdagen igjen, så jeg kan finne en dag å invitere noen på sushiverksted at my place! Ja, hvor hyggelig høres ikke det ut? For mennesker som liker sushi vel og merke. Bare handle inn på sushiris og tang, mango, fisk, avokado, rogn og you name it for å rulle på sushi med vin i glasset en hel kveld. Ååå, det står på agendaen for fremtiden!

# Jeg bryr meg utrolig lite om trender. Jeg går alltid for det jeg synes er fint, uavhengig av hvor lenge det er siden andre syntes det samme. Jeg kunne lett malt soverommet mitt i grå kalkmaling nå 13 år etter alle andre. Fordi jeg fremdeles synes det er superfint! Det virker som norges befolkning i veldig stor grad bestemmer seg for hva som er fint basert på trender, og når trenden blir for populær og alle plutselig har brun skinnsofa, kalkmalte vegger eller Daniel Wellington-klokke.. Ja da er det ikke fint mer? Why is that?

# Aldri forstått meg på mennesker som nyter en bolle med smoothie UTEN topping på. Smoothiebowls spist med skje uten frukt eller nøtter på toppen er jo ikke spesielt godt?! Jeg må alltid ha et fjell med opphakket frukt på toppen. -Eller mandler, kanel, kokos, frokostblanding, gojibær.. you name it. Mm!

# Haater å treffe 1. En av mine egne ekser eller enda verre 2. En av mannens ekser, på ugunstige tidspunkt. Når jeg typisk er sminkefri, døsliten etter jobb eller bare ser forjævelig ut uten noe videre forklaring. Det gjorde jeg en dag i forrige uke. Gikk rett på et sånt menneske like etter at jeg hadde spist wraps med hele ansiktet og pudderet rundt munnen min hadde fulgt med wrapsen ned i magesekken og etterlatt seg en hvit, runding rundt leppene mine… Altså bare… La meg slippe.

# Mange har sikkert opplevd å bli helt susete i hodet, eller svimmelt trøtte av å spise sterke smertestillende eller reisesyketabletter med dette som bivirkning. Vel, akkurat sånn uvel og kvalm blir jeg på en hvilken som helst dag når klokken har passert midnatt, jeg er trøtt og ikke kan legge meg fordi jeg 1. Er i en eller annen bursdagsfest eller 2. Er på nattevakt. Når søvnbehovet mitt slår inn… ja da blir jeg bare akutt tom og har virkelig ingenting mer å gi! Jeg kan ikke bare drikke meg opp i energinivå på en fest for å holde ut et par timer til. Det går ikke! Jeg må hjem for å legge meg, og sånn har jeg vært i alle år. Har derfor befunnet meg på 2 nach i hele mitt liv, og var sørlandets kjipeste russ.

# Jeg heier alltid på underdogs. Da jeg var liten så kunne jeg gråte av medfølelse for heksa i snehvit fordi alle hatet henne. Alt jeg ville var at heksen også skulle ha venner. Akkurat dette tror jeg ikke at jeg har vokst helt av meg. Hjertet mitt har banket litt ekstra for Thea og Adrian i Paradise hotel i år. Hehe!


# Jeg HATER å krangle. Folk snakker om at et kranglefritt parforhold er kjedelig, og at det må diskusjoner til for å holde på spenningen.. Nei, jeg er uenig! Drømmen min er definitivt at Daniel og jeg en vakker dag aldri skal diskutere noe som helst, bare ha god stemning og være enige om absolutt alt. Oh happy Days!

# Jeg er utrolig dårlig på varme! Kroppen min bare streiker litt hver gang jeg reiser på ferie til et land med fuktig luft og mer enn 30 varmegrader. Energinivået mitt synker til (bare litt over trøtt-om-kvelden-stadiet), og jeg orker lite eller ingenting. Orker ikke utflukter på dagtid, orker ikke shopping, orker ikke stelle meg om kvelden, og orker definitivt ikke mat! Enhver ferie er dermed rene slankekuren her i gården. Det er nå to uker siden jeg kom hjem fra bali og jeg føler meg enda som en uttørket strek.


Det var 10 rare om meg på en onsdagskveld <3 

16 kommentarer
    1. Hei Marthe! 😊
      Jeg lurte på om du kommer med en Bali/Gili Guide? 😃🤞🏼 Jeg skal dit i sommer med kjæresten, og synes turen din virket veldig fin og innholdsrik – samtidig som du var ærlig på noe av baksidene ved å dra til Gili eksempelvis (svindelforsøk, ventetid, lus i vannet etc)🙈 Har du tips og råd til hvilke steder i Bali du anbefaler? 😃
      Stor hilsen fra Charlotte

      1. Heisann! Jeg har egentlig ikke noen tips utenom de stedene jeg allerede har blogget om at jeg har besøkt, så en guide tror jeg bare ville blitt repeterende, men det ligger allerede utrolig mange fine guider på nett som andre bloggere har skrevet altså <3 Brukte flere av dem selv! Nusa Dua øya og risåkrene i Ubud var det eneste jeg ikke rakk å få med meg på turen som jeg hadde veldig lyst til 🙂 Vet ikke om Nusa Dua er noe must dersom du tar et par døgn på ei av Gili øyene, men velg ihvertfall en av delene 😀 Og ingen andre enn meg reiser til Bali uten å besøke en av de nydelige risåkrene bare så det er sagt! Alle de andre jentene var der og det så magisk ut <3 Jeg orket bare ikke å ferdes der i varmen selv.. Hehe!

    2. Ahh kjenner meg igjen her. Spesielt den fæle følelsen av å møte eksen tilfeldigvis på et dårlig tidspunkt. Jeg møtte eksen til min nåværende utkårede på en fjellfestival der jeg hadde blitt dårlig av noe jeg hadde spist. Det var kaldt så jeg fikk låne typen sine lange ullsokker oppi mine egne sko, sminken var dradd utover etter en slitsom tur på do og jeg hadde håret festet i den mest usedvanlig rotete dotten ever… Hun såg jo såklart smashing ut på dette tidspunktet… Ahhr.. Jaja.. 5 år senere er han fremdeles min 😂

    3. morsomt å lære ting om deg enda som man ikkje vet 🙂

      Eg er ikkje morgenfugl og føler at eg er i surrealistisk verden om eg skal fungere før kl 9 om morgene. Går rundt som en Zombie før eg begynner å våkne til liv rundt 10 11 🙂 Men kom igjen på kvelden.eg kan fint ommøblere, eller finne på å bake kl 2 😀

      Ellers er eg enig, eg liker det eg liker om det er trend eller ei -det driter eg langt it- Ofte greit å like noe etter andre for da får man det rimeligere 😀

      ha en magisk uke 🙂

      1. Haha! Synes jeg husker at du har fortalt det en gang tidligere, at du får gjort mest på nattestid 😀 Hehe! Ja du sier noe der. Det som ikke er så trendy lengre er som regel liitt billigere ja 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg