– Overraskelsesfest for bestis –

Riktig god mandag og HALLO desember! Endelig?! November var definitivt årets lengste måned spør du meg, men den hadde et skikkelig skikkelig høydepunkt, og det kommer nå! Jeg skrev tidlig denne måneden at jeg hadde lyst til å overraske en venninne med noe hyggelig som jeg har planlagt, dillet og dallet litt med i et par måneder nå. Jeg er forlover for min kjære Kristinemor, men det føltes litt for lenge til bryllup og bachelorette-tid (bryllupet finner sted i august 2020), så jeg fikk rett og slett bare trang til å arrangere en liten hyggestund i 2019 også, der jeg kunne overraske den kommende bruden og feire kjærleiken sammen med mannen hennes også! SÅ da samlet jeg og bestis sin andre forlover sammen 14-15 bryllupsgjester av både kamerater og venninner til en real PYSJFEST med kake og donuts.

– Forberedelser til pysjfest med kake og donuts –

For anledningen hadde jeg bestilt hjem pysjer til forlovere og kommende brud med inngravert “bride to be”, samt “made of honor” fra Lerose. En amerikansk nettside. De solgte også vesker som man kunne gravere inn hva enn man ville på, så jeg klikket hjem tre av dem også for å fylle dem med litt stæsj! Litt gaver, litt alkohol og et lite “hangover recovery kit” som jeg sikkert fant på festligeting.

– Vesker og pysjer fra Lerose –

– Bride to be – 

Altså kunne jeg ikke vært sykepleier, så vet jeg hva jeg ville valgt å drive med her i livet. Jeg har kost meg SÅ med denne dullingen her og resultatet ble jo så bra! Okei, det eneste som ikke ble bra var kaken og donutsene.. Jeg bruker jo vanligvis “goodies_by_m” på instagram når jeg bestiller høye, smakfulle kaker til arrangementer eller bursdager, men denne gang var hun opptatt, så jeg måtte prøve meg på en ny dame fra Kristiansand. Aldri mer sier jeg bare. Dama tok for det første fire dobbelt i pris. Donutsene kunne jeg laget penere og mer symmetriske selv, og smaken… Huff. De kunne ikke svelges. SÅ knusk tørre var de. Kaken var heller ikke god, og ikke i nærheten av hva jeg hadde sendt bilde av som ønske, men men. Jeg skal ikke henge ut noen med navn, og hun vet nok heller ikke at jeg blogger. Jeg sier bare gå for trygge “goodies_by_m” om dere vil ha billige, rålekre OG smakfulle kaker i sør 🙂

– Stativ for donuts og champagneglass fra festligeting og festkompaniet –

I hangover recovery kittene la jeg oppi litt ansiktsmaske, litt sprudlevin, litt sjokolade, kakaokos og et lite gavekort på 30 minutters rygg og nakkemassasje på en salong i vågsbygd. Eller jentene kan velge hva de vil bruke det på, men tanken var vel at vi skulle dra sammen på en liten “spa-formiddag” i fremtiden!

Elsker at overraskelsesfesten gikk som planlagt. Ihvertfall nesten! Alle de inviterte var på plass i pysjene sine da klokken var blitt 19.00, og da kom bestis kjørende fra middag med mannen. Hihi, gjett om hun ble glad. Herregud, aldri møtt et mer takknemlig menneske <3 Elsker den jenta til månen og ned igjen. Hun har vært som en søster for meg helt siden vi møttes på ridebanen for 13 år siden og bestemte oss for å ha sleepover samme kveld.

Kristinemor fikk bare beskjed om å skifte til pysjsettet sitt med en gang, og så var festen i gang! Jeg måtte bestille litt sushi ettersom snacksen som egentlig skulle mette magene våre, nesten ikke var spisbart, men det ble så vellykket likevel. Alle feiret, hoiet og skravlet så fornøyde i pysjsettene sine, og det kommende brudeparet så ut til å ha en kjempekveld <3 Når klokken slo 23.30, skiftet vi til finstasen og hev oss i en taxi til byen for å la festen fortsette der. Eller jeg var der vel ærlig talt 15 minutt før jeg følte trang for å komme meg hjem til min egen lille sjarmør Mino.

Alt i alt ble det en super lørdagskveld!
Takk til alle som gjorde den SÅ fin <3

15 kommentarer
    1. Altså! Sååå kreativt og fiiint gjort av deg! <3 Du må jo väre en dröm av en venn Marthe! <3 Ble sikkert godt mottat dette tenker jeg! Klem! <3

    2. Tusen takk for en super kveld, Marthe 😀
      Ingen lager fest som du! Er superklar for spa-date i nærmeste fremtid <3

    3. Åå verdens beste Marthe mor 💜💜 kunne ikke drømt om en finere kveld!! Love you to the moon and back💜

    4. Hei! Så utrolig fint du har stelt for venninda di, så herlig 😀
      Jeg bare lurte på hvordan pysjamasene er i størrelsen? Og var det lang leveringstid? Hadde vært en kjekk julegave til ei god venninde!
      Klem Lena

      1. Pysjene er helt normale i størrelsen vil jeg si. Okei, kanskje på grensen til store i størrelsen. Jeg bestilte XS og den var langt ifra trang. Bruker S i overdeler og XS i underdeler til vanlig 🙂 Leveringstiden ja.. Hmm, jeg bestilte i september så jeg husker ikke riktig, men rundt 10 dager tror jeg det var!

      2. Det tok litt ekstra tid fordi jentene som driver nettsiden mailet meg og informerte om at det kom til å bli toll ettersom jeg bestilte fra Norge og ville forsikre seg om at det var greit for meg. Hehe! Men det regner jeg med når jeg bestiller fra utland 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg