– Ny uke, nytt kjøleskap –


Hei på dere, og riktig fin tirsdag! Håper mars behandler dere bra? Sånn til tross for at vinteren ikke ser ut til å være i nærheten av over likevel. Heh! Jeg sto opp til snø i dag, og fy fader så surt. Føltes nesten som vi var tilbake til oktober med den bitre vinden i tillegg, meen humøret er faktisk ikke så aller verst for det! Bacheloroppgaven vår går det nemlig som det suser med, og det er nesten så gøy at jeg ikke engang gleder meg til helgen kommer mer! Haha, blogg og fritid blir nesten litt glemt om dagen. Alt jeg har lyst til er å jobbe som en hest med skrivingen, og trene, trene, trene! Jeg har hatt MYE mer energi etter at jeg begynte å kave meg på trening hver morgen og sånn vil jeg veldig gjerne fortsette å ha det!


Dagen i dag har sett relativt lik ut som alle andre ukedager i februar og mars måned.. Jeg kom først hjem fra skolen 15.30 i ettermiddag og da bar det rett ut på tur i drittvær før jeg spaserte på butikken for ukens storhandel. Tenkte dere skulle få en sniktitt på hva som befant seg i handleposene mine i dag! Vel, og en titt på ukens middagsmeny da. Jeg har bare seks retter på menyen denne uken, for av erfaring ved jeg at chilli con carne-oppskriften alltid blir enorm, så den må minst holde til to døgn.

– En typisk matdag for meg i ukedagene –

Frokost kl 09.00: En banan og en redbull. Jeg er definitivt ingen frokostperson!

Lunsj kl 12.00: To skiver med kalkunkorv + en pose med hakkede grønnsaker. Forrige uke knasket jeg på kålrabi og rå brokkoli (beste jeg får). Denne uken går det i minigulrøtter. Mmm!

Middag kl 16.00: Mitt favorittmåltid! Elsker middag, eller varm mat generelt, og spiser meg alltid så mett at jeg nesten ikke orker tanken på kvelds. Hva som står på menyen denne uken ser dere under her.

Kvelds kl 21.00: Bananpannekaker, cottage cheese rundstykker, en god salat, eller bare litt fruktsalat med sukkerfri vaniljesaus.

Ah, et stykk fylt kjøleskap = Hverdagsglede <3 Nå skal Sika og jeg slå oss ned i sofaen for kvelden og se en episode med camp culinaris. Hunden har aldri vært mer fornøyd. Jeg fylte nemlig snopeskuffen hennes også i dag, og Coop hadde fått inn noen enorme hundebein som jeg selvfølgelig ble nødt til å gå til anskaffelse av.. Trodde hun skulle ha noe å kose seg med i mange timer i kveld, men beinet var slukt på 15 minutt, og siden har hun snorket. Hihi, elsker den lille kringla vår <3

Oppskrift på mangosalaten min finner dere —> HER 

Fungerer ypperlig både som skolelunsj og kvelds! Denne Findus fiskefilet-pakken er forresten utrolig god. Et kjekt tips til hektiske hverdager. Det var bestemor som serverte meg den for noen måneder siden og nå har jeg stadig en i fryseboksen selv. Nom nom! Lager meg vanligvis alltid en god salat til, og serverer fisken med det, noen båtpoteter og litt rømme, men denne uken tenkte jeg å prøve meg på noen tortellini til. -Med innhold av ost, tomat og basilikum. Det passer vel til alt?

7 kommentarer
    1. https://www.komplettapotek.no/product/860062/hud-og-haar/kroppspleie/medela-purelan-100-brystvortekrem?gclid=Cj0KCQiA5Y3kBRDwARIsAEwloL6JyJC4J3zGxClDWhxZS1_Gxsx83n1A5FrTKT90VaSdQY5etuD5brkaAgd7EALw_wcB#productinfo

      Purelan er veien å gå, leppomader er DRITT! Lipsyl, Carmex, Blistex eller hva søren, er bortkasta penger.

      Purelan er brystvortekrem, men fungerer egentlig på alt og den er sykt drøy i bruk!

      Flere jeg kjenner som har gått over til det, og sliter ikke lenger med tørre lepper 🙂

      Anbefales til ALLE!

    2. Her var det såå mye deilig mat! Jeg må bli flinkere på å sette opp ordentlige ukesmenyer igjen! Det er så deilig å vite hva man skal spise hver dag istedenfor å stå som et spørsmålstegn 1 time før man skal begynne på maten.

      Hvilket redigeringsprogrammer bruker du? Både vanlige bilder og de med tekst slik som ukesmenyen din?

      Og hvilket bruker du når du lager kollasjene dine med tekst i midten? Har lett etter det i evigheter, for syns det er sååå fint! <3

      1. Heisann! Ja, det er veldig deilig å følge en ukesmeny, om ikke hver uke så ihvertfall av og til 🙂 Redigeringsprogrammet jeg bruker er lightroom. Det er suuperbra, men det koster rett under 100kr i måneden tror jeg <3 Jeg er helt avhengig av det da 🙂 Der jeg lager sånne kollasj bruker jeg picmonkey eller pixlr.com 🙂 Det er gratis begge deler!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg