Nudler med kylling i peanøttsaus

Riktig god helg alle sammen! I dag har jeg en frifredag, og det passer meg ypperlig ettersom yr melder 20 grader og strålende sol! Daniel har også tatt seg fri for anledningen, så når han får kavet seg opp fra sengen hopper vi rett i bikini og badeshorts for å spise en bedre frokost ute i sola på verandaen! Ettermiddagen har vi ikke lagt de store planene for enda, men en ting er helt sikkert og det er at vi skal være utendørs og nyte hvert eneste minutt av denne skyfrie himmelen! Får vi tak i båt for natten så drar vi ved midnatt også ut på havet for årets første krabbefangst! Herregud så stas <3

Det har ikke hendt så mye siden sist! Jeg har bare hatt kveldsvakter og derav kost meg glugg hver eneste formiddag med lesing av bok og turer i sola <3 En av dagene lagde jeg også en helt magisk middag bestående av nudler med kylling i peanøttsaus, og den må jeg si smakte mye bedre enn det ser ut på disse bildene! MÅ prøves, så her kommer oppskriften! Den er laget på 20 min 🙂

Du trenger: 1. 2 vårløk 2. 1/2 rød paprika 3. 1/2 rødløk 4. 2 gulrøtter 5. 1 chilli 6. 2 hvitløksfedd 7. 1 boks kokosmelk 8. 2-3ss peanøttsmør 9. Nudler for to 10. 2 kyllingfileter i strimler 11. En håndfull ristede peanøtter 12. Saften av 1/2 lime 13. Litt salt/pepper

Slik gjør du: 
1. Hakk opp alt av grønnsaker og stek det i litt matolje 3 minutt.
2.
Ta grønnsakene ut av panna, og stek kyllingstrimlene ferdigstekt.
3. Ha grønnsakene i igjen, og hell over 1 boks kokosmelk + 2-3ss peanøttsaus.

4. La det få et lite oppkok og hell i de ristede peanøttene.
5. Mens panna putrer, kok nudlene etter anvisningen på pakken.
6. Smak til med mer peanøttsmør, pepper/salt, limesaft og eventuelt litt korriander!

– Hope you like it –

4 kommentarer
    1. Hei goding! <3 Muuuums! Du lager så mye digg mat Marthe! Det har du sören meg värt god på i mange år du! GOALS!!!
      Håper dere får en strålende helg! Her i tröndelag må vi vente enda en uke på solen… vått og grått! Usj!
      Stor klem til deg vakre! <3

    2. Vil ønske dere begge en goood helg! Så deilig at også Daniel tok seg fri på en fredag, det fortjener han 😊 Kos dere! Gode klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg