– Neon dress –

Hei fra meg og min neongrønne kjole! I dag har jeg ENDELIG fått Hannemor på besøk igjen for tre hele timer med knipsing dere! Hurra, bloggen går ikke under likevel.. Hanne har en dårlig skulder og har operert stakkars, men bloggen har verken tid eller råd til mer sykemelding fra fotografen nå, så i dag kjørte jeg og hentet henne på morgenkvisten, fikk av den forbaska fatlen og satte henne i sving! Høhø.


Så sånn er det med den saken. Sola skinner som vanlig her, og ettersom jeg ikke begynner på jobb før 19.00 i kveld, har jeg tilbrakt de siste par timene ute i sola med red curry chicken til middag og litt Ben & Jerry’s til dessert. Noe.Så.Digg. Jeg trodde egentlig ikke jeg likte disse isboksene, (ikke tåler jeg dem heller), men akkurat den med smak av peanøtt eller peanøttsmør.. Woah! Vilt god 🙂

Nå skal jeg hive på meg joggeskoene og gå en liten tur med Sika her før vakt! Håper dere nyter hvert et minutt av ferien enten dere tilbringer den utendørs eller innendørs. Og en ting til før jeg avslutter: Det er ikke mange som legger igjen kommentarer i disse dager, og det er jeg egentlig bare glad for, for bruk heller ferien deres logget av internettet. MEN jeg kjenner ikke akkurat at bloggmotivasjonen blomstrer når så mange av kommentarene jeg logger inn til om dagen er fra aggressive vegetarianere som vil halshugge meg for å dele en vanlig middagsoppskrift med svinekam, eller fortelle meg hvilken lite empatisk sykepleier jeg må være som fisker min egen fisk eller koker meg krabbe til middag..

Til dere det gjelder: Det finnes vel en rekke vegetarvennlige bloggere der ute dere kan titte innom istedet for min? Ikke les om hverdagen min dersom den provoserer deg. Så utrolig slitsomt for oss begge? La være å legge igjen sånne kommentarer, for jeg er ingen vegetarianer og kjeftingen og smellingen din kommer definitivt ikke til å få meg til å bli det heller. Matoppskriftene forsvinner heller ikke 🙂 Vil du ha respekt for dine synspunkt og levemåte, så må du også respektere at andre tenker annerledes enn deg.

Sånn, i’m out 🙂 Kjolen er forresten fra Gina!

40 kommentarer
    1. Hei goding! 🤩 Bra du sier i fra Marthe! Blir så møkka lei av at noen tror de kan bestemme over andre, å fortelle hva som er rett eller galt!!! Bort med seg!!! Bare du sitter på fasiten for deg, og bare jeg sitter på fasiten for meg! Jeg digger deg og alt du blogger om! Yeah! Klem! 🤩

    2. Leser bloggen din hver dag, men er litt dårlig på å ta meg tid til å kommentere. Syns du gjør en super jobb, og det er alltid gøy å titte innom her! Ikke bry deg om stygge kommentarer om oppskriftene dine, noen folk blir aldri fornøyd. klem

    3. Jeg leser selv om det er ferie! Deilig å koble av med noen blogger når man slapper av litt ☺️

      Skjønner ikke helt hva krabbefiske og lite empatisk sykepleier har med hverandre å gjøre, men alle skal vel finne noe å klage på! Både fisking, jakt osv trengs for å forvalte sjøen og skogen. Er det ingen som fisker krabber blir det for mye krabber i sjøen, ikke positivt det heller!

      Kos deg med både krabber og svinekam! Og jeg ville gjerne hatt deg som sykepleier om uhellet var ute og jeg trengte det!

      Kos deg på nattevakt ☺️

    4. Haha, som om kjøttspising og evnen til god sykepleie henger sammen 😂 jeg må le av folk, altså 😂 stå på Marthe, du har en sååå fin blogg (som jeg skulle ønske ble oppdatert oftere) og jeg syns ikke det er noe kjekt at du skal legge den ned 😩❤️

    5. Folk altså 😅 Elsker oppskriftene dine både med kjøtt og uten! Håper sommeren er like fin som deg! Og måtte du aldri slutte å blogge 😍

    6. Du ser helt fantastisk ut! Har lest bloggen din i mange år, men kommenterer aldri….. skal bli flinkere. Liker bloggen din veldig godt 🙂

    7. jeg elsker dyr og er så glad i dyr, men jeg syns kjøtt og fisk er så godt så tror ikke jeg hadde klart å være vegitarianer eller veganer. jeg vil at dyr skal ha det godt og bli slaktet på en ordentlig måte. det er viktig. av og til føler jeg meg som en kriminell når jeg spiser kjøtt fordi det er så mange bloggere som ikke spiser kjøtt

    8. Fine bilder og du kledde kjolen veldig 🙂 føler du kler alt jeg! Folk har dessverre så lite å gjøre for tiden å klage og kjefte, tenker man spiser det man har lyst å spise . Trenger ikke å slenge med leppene for det om! 🙂 digger at du deler mat oppskrifter 🙂 fin inspirasjon 🙂

    9. Knallfin kjole, du passet den godt 🙂 Ha en fin kveld på jobb, dere sykepleiere er rå som står på og jobber døgnet rundt!!🤩 og takk for at du sier ifra til «kritikerne»/ vegetarianerne – så irriterende at de ikke kan respektere andre sine valg slik som vi må respektere deres! hilsen en veldig stolt grisebonde 💓

    10. Heia deg, Marthe!! Synes du virker som ei skjønn og jordnær jente som jeg digger å følge <3 er ikke så veldig flink til å kommentere, men titter innom bloggen din hverdag!
      Jeg er også helt enig med det du skriver angående kjøtt, man må kunne respektere hverandres meninger og syn uten å komme med kommentarer til andre som mener noe annet enn en selv!

    11. Helt enig, agressive og dømmende kommentarer er IKKE veien å gå for å opplyse om bedre dyrevelferd. Vi har mange spist kjøtt uten å tenke over det siden vi var små, og å bli angrepet for å kun følge en vane gjør at man bare motsetter seg å finne mer ut av det selv. Stemmer for mer kjøp av økokolisk kjøtt fra gårder hvor dyrene har det bra, det er mer enn bra nok 😀

    12. Marthe, du er verdens beste! Digger deg. Håper du sover godt etter nattevakten din.
      Gode sommerklemmer!
      Ps: Alltid koselig å titte innom bloggen din, sommer eller ei 😊 Lov å ta deg litt sommerfri også!

    13. Heii og håper du får en fantastisk dag! Vil bare si at jeg setter stoor pris på oppskriftene du deler og at du deler alle glimt av livet. Er så takknemlig for at du ikke er en veganerblogg som skal hetse alle.
      Hilsen en stolt bonde 🙂

    14. Er innom hver dag, men alt for dårlig til å legge igjen kommentarer på de flotte innleggene dine. Er veldig deilig å koble av med å lese bloggen din, med masse flotte sommerbilder og matoppskrifter. Ha en flott sommer videre, Marthe!

    15. Jeg leser selv om det er ferie😊 digger deg og bloggen din!! Første kommentaren jeg legger igjen på bloggen din,men fulgt deg i mange år. Du er best!!

    16. Jeg er ofte innom og titter etter nye innlegg, men er dårlig på å kommentere dessverre. Men blir alltid glad når jeg ser du har oppdatert! 😀

    17. Jeg leser selv om det er ferie😊 digger deg og bloggen din!! Første kommentaren jeg legger igjen på bloggen din,men fulgt deg i mange år. Du er best!!

    18. Kunne ikke vært mer enig, syns det blir tullete når folk skal angripe på den måten. Jeg spiser relativt lite kjøtt selv, men spiser mye fisk, reker, sjøkreps og krabbe, og har heller ingen problemer med at andre velger å spise mer eller mindre kjøtt eller fisk enn meg. Om målet til de som kommenterer negativt er å få deg til å spise mindre kjøtt, så bommer de nok kraftig! Jeg er for øvrig sykepleier selv, og er rimelig sikker på at evnen til å utøve god sykepleie og inntak av kjøtt og krabbe ikke henger sammen på noen som helst måte 😀

    19. Gi faen i det sure negative kommentarene. Du blogger fantastisk og elsker all gleden og motivasjonen du sprer på bloggen din!

    20. Hei Marthe! Har vært en ivrig bloggleser av ulike blogger helt siden jeg var ung, deriblant også din! Har faktisk fulgt deg helt siden du blogget sammen med Kristina (?). Føler liksom jeg «kjenner» deg litt da jeg har vært med på så mange oppturer og nedturer, Er nå 24 år og har sluttet å lese blogg, men din – og kun din blogg, titter jeg fortsatt innom HVER eneste dag! Er dessverre en av de som aldri tenker på å kommentere.. Uansett: Jeg tar meg selv i å tenke «måtte Marthe aldri slutte å blogge»! Skjønner at det er en tid for alt men ville bare fortelle deg at det er en fryd at ei som deg finnes, i en digital verden hvor man ellers blir pakket på sminke, kosmetiske inngrep, krangel, drama, debatter og meninger om hvordan man skal leve osv. av selvopptatte influencere. Du holder det så jævla ekte og bare er deg liksom, og det er jo nok! God sommer😊

    21. Innom bloggen din hver dag, men elendig på å kommentere. Er også sykepleier og syns det er super spennende og følge deg, syns det er rå kult at du har valgt å ta en utdanning i tillegg til bloggingen. Fortsett å fiske middagen din med krok 🙈🥰

    22. Åååå jeg har fulgt deg på bloggen siden du jobbet på Vero Moda back in the days!! Du er den skjønneste og mest genuine dama ever, stolt av å være fellow Kristiansander med deg! Gruer meg til du legger ned bloggen :-(. Leser fast hver dag, men kommenterer sjeldent så det burde jeg absolutt bli flinkere til! Mange av dine tidligere oppskrifter har jeg skrevet ut og lagd egen «kokebok» av, så de måå du ikke slutte med hehe. Håper dere får en super tur til helgen! <3 🙂

      1. Åå <3 For en herlig kommentar! Tuusen takk for gode ord 😀 Blir så glad! Og så gøy å høre at du faktisk har skrevet ut flere av mine tidligere oppskrifter og laget deg en liten kokebok av dem 😀 Genialt!

        Stor klem til deg! <3

    23. Åh nei for Guds skyld ikke bli veganer/vegetarianer du også bare fordi det er trendy 😩 jeg føler bloggen din alltid har vært så god å lese, det er flere toppbloggere jeg føler har tapt seg på grunn av overbevisninger om det ene og det andre.
      Heldigvis da, så har ikke sykepleie noe med fisk eller krabber å gjøre, men kun mennesker 😂 tror kanskje det er det dummeste jeg har hørt i mitt liv at det gjør deg mindre empatisk 🤷🏻‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg