– My Cake For Valentines day –

Riktig god lørdag! Tipper vi er flere som har sittet foran tvskjermen i formiddag og sett nordmennene rocke skisporet? Jeg sto opp allerede klokken 08.00 i dag for å rekke en treningsøkt før tvgalskapen. Orket ikke tanken på å tilbringe absolutt hele lørdagen innendørs i sofaen. Jeg har absolutt ingen planer for denne helgen her, og det er så innmari deilig. Mars måned ser helt vill ut ettersom ca halve vennegjengen + kjærestene deres har bursdag på en og samme måned, så disse to dagene uten noe som helst på agendaen, må jeg nyte fullt ut <3 Dessuten blir det litt tid kliss da vet dere.

Daniel kommer på besøk om halvannen time og da får jeg endelig treffe doggo igjen også. Jeg hadde så mye på agendaen denne uken at jeg måtte plassere henne hos han for tre dager siden, men dere kan tro hun har vært savnet.. Hun og podcast-turene våre <3 Gleder meg til en skikkelig skogstur med både hund og mann igjen i morgen formiddag, men først venter en kosekveld i heimen med god mat og “Alle mot 1” på Nrk. Et av maaange favorittprogram i disse dager.

– Enkel ostekake med bringebær –

Du trenger: 1. 3 pakker ferske bringebær 2. 1 pakke bringebærgele 3. 4ss bringebærsyltetøy 4. 1 pakke Bixitkjeks 5. 100g smeltet smør 6. 1 lite beger sitronyoghurt 7. 300g philadelphia kremost 8. 1,5dl creme fraiche



Slik gjør du: 

1. Knus en hel pakke Bixit havrekjeks og bland smulene sammen med 100g smeltet smør. Klipp til et bakepapir så det dekker bunnen av en rund kakeform på 22 eller 24 cm i diameter. Dekk bakepapirbunnen med knust kjeks, og stek i ovnen på 200grader i 10 minutt. Sett så formen i kjøleskap til kjeksen er helt avkjølt.
2. Kok opp 2,5 dl vann, trekk gryta av plata og hiv oppi en pakke bringebærgele-pulver mens du rører i 3 minutt. La så blandingen stå til avkjøling på kjøkkenbenken. Det skal nå romtemperatur.
3. Skill 1 egg og stivpisk eggehviten. Ha denne klar i kjøleskapet.
4. Pisk så sammen kremost, creme fraiche, bringebærsyltetøy, og sitronyoghurt i en bolle. Rør inn den avkjølte flytende bringebærgeléen, og helt til slutt den ferdig piskede eggehviten.
5. Hell røra over den avkjølte kjeksen, og sett kakeformen i kjøleskapet til stivning. Anbefaler dere virkelig å ha den over natten.
6. Skjær rundt kanten på kaken med en kniv før du tar den ut av formen. Da holder den seg fin!

– Pynt med ferske bringebær og dryss over litt melis –

4 kommentarer
    1. Den kaken så veldig god ut 😀

      Btw, kan jeg spørre deg om hvordan du øvde til sykdomslære eksamen? Vet du fikk B i anatomi og fysiologi så lurte på om du fulgte sykepleie+ i begge emner eller leste du boken?

      1. Så bra 😀 Til sykdomslære-eksamen brukte jeg også sykepleiepluss, men da leste jeg i tillegg hele pensumboka, skrev notater til hele denne og pugget det også <3 Tungt som F, så start tidlig 😀 Masse lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg