– Mitt lille solhjørne –

As soon as the sun pops up…

…finner dere oss her! Herregud som Sika og jeg har kost oss på den store verandaen min i vår. Ja, virkelig. Så fort gradstokken bikker 10+ så setter vi oss ut i dette koselige lille solfylte hjørnet. Om sommeren er det uutholdelig varmt, så jeg prøver å nyte så mange timer som mulig her nå! Jeg kjøpte et teppe til å ha under sofaen, og et par pidestaller fra Skeidar forrige uke, og gjorde ikke det egentlig susen? Mangler kanskje en grill, men den tror jeg at jeg ville ha brukt minimalt selv, så den får vente.

Det første jeg gjør når jeg kommer hjem fra praksis er å gå en tur med Sika, og så ta henne med meg ut hit for å spise middag ute i sola mens jeg hører på en eller annen podcast. Og apropos podcast dere.. Jeg holder på å bli sprø! Jeg er så avhengig og har rett og slett ikke nok å høre på, så nå vurderer jeg å laste ned en eller annen app der jeg kan begynne å høre på lydbøker i tillegg. Har dere noen tips så hadde det vært ypperlig! Jeg hører ihvertfall på 10 forskjellige podcaster ukentlig, men 10 timer holder faktisk ikke når jeg har begynt å høre episoder både til og fra praksis i bilen, på alle turer med hunden, og ute i hagemøblene om ettermiddagene! Trenger SÅRT en spennende eller romantisk lydbok å høre på denne uken.. (Eneste to kategoriene jeg liker).

I dag har vært en helt nydelig, og ikke minst avslappende søndag så langt! Jeg har tilbrakt ihvertfall tre timer ute i hagemøblene med doggo, gått to lange turer i skogen, og hatt besøk av Cathrine og Aron i noen timer der vi bare satte i sofaen, spiste pizza og lekte med lillemann <3 I går hadde jeg også besøk av Daniel her i heimen, og det var og veldig etterlengtet! Tror vi har sett hverandre tre ganger den siste måneden, men nå har han bare tre dager igjen av bachelorskrivingen sin, og da blir det kjærleik igjen!

Nå skal jeg ta en lang dusj, og skifte på sengen så jeg kan legge meg helt nydusja i rent laken, spise restene av gårsdagens snoperier og starte på en ny serie! Jeg har fått to nye serietips å teste ut og første er Lykkeland på Nrk. Tidligere denne uken så jeg forresten også første sesong av Quicksand på Netflix, og holy for en spennende serie. Den er det bare å anbefale videre!  🙂

Fortsatt god søndagskveld fra oss til dere! Ville bare titte innom og vise dere hvor koselig det har blitt på baksiden av leiligheten min nå. Føler jeg har vist så lite av denne digre verandaen, men jeg har liksom ikke helt visst hva jeg skal gjøre på innredningsfronten med all denne plassen. Det hjalp ihvertfall litt med et par tepper og litt grønt her ute, men voldsomt flott får jeg det bare ikke til å bli.

26 kommentarer
    1. Kanskje dumt spørsmål, men tåler sofaen vann? Den ser så sykt ut som en innesofa som bare blir skikkelig klissvåt når det regner!

      1. Sofaen er veldig vannvennlig 😀 Den er i et umbrellastoff som de så fint kaller det, så vannet bare preller av og hvis noe trekker inn så tørker det alvorlig talt på 15 minutt i sola <3 Elsker den! Sykt lett å rengjøre også 🙂

    2. Åå, det ble veldig fint Marthe! Angående lydbøker anbefaler jeg typ krimbøker om du liker spenning! Jo Nesbø og Jørn Lier Horst er mine favoritter. Ønsker deg en finfin søndagskveld og masse lykke til videre den siste tiden i praksis <3

      1. Heeeeelt enig! De syv søstre av Lucinda Riley MÅ leses eller høres! Alle andre bøker av samme forfatter er også utrolig bra + Katherine Webb sine om de er laget i lydbøker! Lik sjanger som Lucinda Riley 🙂 Nyt og kos deg på den superfine uteplassen din!

    3. Hei Marthe! Lurer på hva du tenker om eco-friendly livsstilen? Om du har mye kunnskap om miljøkrisene osv? Jeg skulle så gjerne ønske at influencere/personer med større plattform snakket litt mer om det, og rett og slett endret litt på vanene sine (som å legge fra seg “fast fashion”, handle second hand, kutte ned på plastbruken, reduce&reuse, etc.) Selv har jeg ikke et høyt følgerantall, så ordene mine blir nok ikke hørt (enda), så alt jeg kan gjøre per nå er å opplyse litt her og der, å håpe at noen vil gjøre en forskjell!

      Ha en super dag<3

      1. Hei! Nei, jeg er ikke en av dem med over gjennomsnittet mye kunnskap om miljøkrisene. Jeg har kanskje sett en dokumentar av de tjue som finnes på Netflix. Om det ikke finnes enda flere nå. Hadde ikke følt meg komfortabel med å skrive utdypende blogginnlegg om denne tematikken når jeg ikke vet nok om den og heller ikke er over gjennomsnittet aktiv når det kommer til tiltak. På denne bloggen finner du overfladiske, hyggelige innlegg fra hverdagen min, inspirasjon til oppskrifter, interiør, klær og hverdagsglede. Sånn har den alltid vært, og sånn vil det nok forbli det siste halve året jeg har igjen <3

      1. Jeg hører på Bianca og Alice, Vanessa og Stells, Andersen og Jacobsen, KEnza og Dani, Janni og Michaela, oog Annette og Emil sine podcaster 😀 Jo og Sophie elise sin, ooog truecrimepodden ihvertfall 😀

        1. Anbefaler også ida med hjerte i hånden, peder kjøs sin (hos peder), Ulrikkes univers, akuttpodden, the kåss furuseths, Harm og hegseth, koth vil leve og Adam og Tore! ☺️

    4. Jeg anbefaler P3-morgen! Ny episode hver dag fra mandag-fredag, og alltid noe å lytte til. Elsker dynamikken mellom Silje, Ronny og Markus, samt at jeg får en oppdatering på både nyhetsbildet og tull og tøys. Treningspodden er også veldig lærerik, samt at du må høre “Sommar og vinter i P1 – Bianca Ingrosso”. Anbefaler også The Kåss Furuseths sin søndagsbrunch, Lørdagsrådet, Janka & Marte, Ida med hjertet i hånden, “Hele historien”, Uløst og “Stemmer det?”. Hilsen en som har like dilla på podcast som deg hehe <3

    5. Lykkeland er så bra:D Anbefaler podcastene Kvinneguidens venner(humoristisk vri på norske bloggere og kvinneguiden) og Pengesnakk(Personlig økonomi og sparing lagt frem på en forståelig måte),hvis du ikke allerede har hørt dem. Av romantiske bøker anbefaler jeg Kunsten å høre hjerteslag og Hele livet på en dag, tror de finnes som lydbok.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg