Mine planer for august

1. Dra på kjæresteferi til et land ingen av oss har vært i før. Det er først 9 dager før avreise at det sånn smått begynner å gå opp for meg at jeg skal til Malaysia med Daniel i to hele uker! Jeg gleder meg, men jeg er også LITT bekymret for at vi skal kjede oss på et så øde sted som Kuantan. Håper vi klarer å finne roen og nyte en ferie som i hovedsak består av spising, soling, trening og lesing.

2. For å være ærlig så lengter hele kroppen min etter høst, strikkegensre, bål, kakao og stearinlys, men høsten er lang nok som den er, så den slags skal jeg ikke begynne å snakke om før i september! MEN i august måned vil jeg komme meg mer ut i skogen igjen! Sika og jeg har vært på lange skogsturer på morgenkvisten de siste to dagene og herregud så frisk jeg føler meg etter disse turene her. I dag tidlig gikk vi rundt et digert vann langt inne i skogen og da vi var halvveis åpnet himmelen seg for fullt. Jeg gikk uten paraply og kom med andre ord hjem heeelt gjennomvåt. Følte meg likevel helt fantastisk etterpå <3

3. Båtsesongen går mot slutten, men jeg er ikke ferdig med krabbefiskingen min! Halvparten av teinene våre er blitt stjålet (idiotfolk) men jeg har enda ikke fått oppleve å sette garn, og det er noe jeg har utrolig lyst til før sommeren er over! Jeg vet ikke hvor mange krabbemåltid jeg har hatt i 2019, men jeg er ikke LITT lei engang. Elsker, elsker, elsker krabbe og loff <3

4. Kjøre høstopprydning i heimen! Kanskje finner vi omsider huset vårt i høst og skal plutselig ut. Da hadde det vært fint om heimen var ryddet opp i så ikke alt må ryddes, sorteres og kastes når flyttedagen kommer! Denne uken her tar jeg “et skap per dag”. -Rydder og sorterer i et eller to skap per dag. Så blir det SÅ mye enklere. Så langt har jeg ryddet ut av klesskapet mitt, ryddet stuesjenken for skolesaker, solgt pensumbøker, og sortert i noen kjøkkenskuffer. Kjenner jeg gruer meg til dagen loftet skal tas..

5. Ta opp igjen husjakten! Det har vært utrolig dødt på boligmarkedet i sør i sommer. Det har omtrent ikke vært NOE av interesse de siste to månedene, hvilket har gjort at jeg har mistet gnisten helt. -Men kanskje dukker det opp noe spennende i august? Eller september? La oss krysse fingrene, for jeg vil ut av denne leiligheten og inn i hus før jul!

6. Lese to romaner på ferie. Ettersom dette blir en utrolig bedagelig reise med lite på agendaen har jeg bestemt meg for å finne to nye romaner jeg kan ta med meg på solsengen. Ingen krim, men noe romantisk kliss. Veldig morsomt at jeg kun liker krim og thriller-filmer, mens jeg ikke kan fordra samme sjanger i bokform. Da vil jeg heller drømme meg bort i et eller annet kjæresteeventyr…

7. Spare 4000kr i Dreams. Det er fremdeles interiør til hus jeg sparer til om dagen, men august er ikke måneden for sparing kjenner jeg. Vi skal på ferie og der skal jeg spise og drikke opp halve lønna mi med god samvittihet. -Meen noe må jeg likevel kunne spare 😉

8. Søke jobb? Kanskje jeg denne måneden finner ut hvor jeg ender opp som sykepleier i høst? Ohoi så spennende! Jeg har så langt ikke søkt på noe som helst, men det er jo ærlig talt bare akuttmottaket jeg vil jobbe på, så jeg slenger nok inn en søknad om et vikariat der ihvertfall. De får bare ikke lov til å kvitte seg med meg! Dessverre tenker alle nyutdannede sommervikarer i mottak det samme som meg, så vi får håpe de deler ut mange vikariat! Hehe.

9. Jeg fyller jo 27 år 31 august! Det er en lørdag, så jeg kunne sikkert invitert jentegjengen på en skikkelig fest, men det kan jeg allerede nå si er uaktuelt. Vi starter nemlig på vår 23 timers hjemreise fra Malaysia dagen før bursdagen min, så jeg tipper jeg kommer til å sove hele lørdagen. Men jeg skal såklart feire stille og rolig med min kjære mann. Enten på hytta hans, eller på hytta mi.

Sommerens søndag <3 Måtte du bli bra!

17 kommentarer
    1. Høres ut som du har fine planer for august! Jeg ville bare gi beskjed om at de nye blogginnleggene dine ikke blir postet på bloglovin lengre, vet ikke om det er du som administrerer det men ville gi beskjed i tilfelle <3

    2. Hei,
      Vet du går mye tur i skogen kunne du skrevet om noen steder i Kristiansand man burde gå tur til og hvordan man kommer seg dit med buss? Er innflytter og er så trettende å traske de samme stedene.

      1. Hei hei! Selv går jeg omtrent bare i skogen på Hellemyr, for her har vi en lysløype med en haug av skoggstier inni, samt store ferskvann om man går et stykke innover. Ellers har vi også Jegersberg (mange fine skogsstier og vann her). Så har vi Odderøya med fyrtårnet og havet, oog baneheia som er superpopulært 😀 Alle disse stedene ligger rundt på Lund, eller i sentrum så her er det veldig enkelt å komme seg med buss 🙂

    3. Les de syv søstre eller hør den på lydbok! Lover deg at du blir hektet 😊😊 God ferie når den tid kommer!!

    4. Hei!
      Var du i Larnaca i fjor sommer?
      Hvordan var shoppingen der? Var det lett å finne fram til butikkene i Larnaca?

      1. Hei hei! Ja, det var jeg. Shoppingen er veldig bra og det er greit å finne frem 🙂 Ellers synes jeg ikke det var et veldig spesielt sted å reise til. Mindre fine strender og hotellet vi bodde på var sånn passe. Dessuten hadde vi rene stormen av vind hele uken. Haha! Men shoppingen, den var bra 🙂

    5. Hei! Jeg er så nysgjerrig på hvordan det er å jobbe som sykepleier i akuttmottaket. Hva består dagen og arbeidsoppgavene i? Hadde vært spennende med et utfyllende innlegg, evt. i ukens spørsmål 😀

    6. Liker du Jojo Moyes? Da garanterer jeg at du kommer til å like bøkerne til Erica James også. Hun skriver så bra, blir helt forelska, hver gang 😍

    7. Ønsker bare å slenge inn litt boktips med mine 2 favoritt bøker! Alt lyset vi ikke ser og Leksikon om lys og mørke er helt fantastiske! God ferie🥰

    8. Hei! Her har du mine boktips for klissete kjærlighetsromaner 😉
      You Me Everything – Catherine Isaac, En liste for livet – Lori Nelson Spielman, Hele livet på en dag – Alyson Richman (favoritt!!), Du elsket alltid havet – Lucy Clarke (også favoritt!!), Blomstenes hemmelige språk – Vanessa Diffenbaugh. God ferie 🙂

    9. Ååå, har vært i Malaysia selv, og eeelsket det! <3 Har aldri vært i Kuantan, men jeg er helt sikker på at dere får det fint! Vil også anbefale deg boken "Her, nå, alltid" av Catherine Isaac! Veldig fin og romatisk bok <3 God ferie!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg